#15 Suzuki GSX-R 750: De gulden middenweg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zoek ik, maar dan nog een doorzichtige :p smoke oid. Die kan ik nagenoeg niet vinden op ebay?

en die uitlaatklep heeft meerdere functies dan alleen emissie :) zijn al heel veel discussie over geweest. Het open zetten van deze klep zal alleen effect hebben als het mechanisme niet naar behoren werkt of wanneer je motor niet goed is afgesteld.

Clear:
http://www.ebay.com/itm/15080344468...ries&cmd=ViewItem&hash=item231c95f3cc&vxp=mtr

Deze stond bij Light Smoke:
http://www.ebay.com/itm/Racing-DB-W...Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4ab23908f3

Tja, heb er nog niks van gemerkt, alleen een beetje meer geluid bij lage toeren. Geen krachtverlies oid (sommige zeggen dat het voor tegendruk is bij lage toeren, zodat er meer kracht is onderin... Niks van gemerkt)
 
Alleen maar goed :P *O* _O-

Overigens zei de dealer dat de pakking van mijn nokkenas versteller een beetje lekt.
Is dat makkelijk te fixen?

Ja dat is heel makkelijk, maar je moet wel goed opletten wat je doet. Foutief terug plaatsen betekent of een te strakke distributieketting of te slap. In beide gevallen is ernstige motorschade het gevolg!

De boutjes haal je los en trek je de spanner in zijn geheel er uit. (Wellicht overbodig: Motor niet starten, frommelen met je versnellingen of verplaatsen! In theorie zou je krukas - nokkenas timing van slag kunnen raken)

Beide kanten ontvetten en nieuwe pakking er tussen. Voor dat je de spanner terug plaatst moet je deze weer in zijn beginpositie zetten en borgen met het veertje wat er in zit. Draai de spanner er weer in en zet deze op zo'n manier vast dat je nog net een voelbare speling (echt belangrijk: een zo klein mogelijke speling) hebt tussen de flens van de spanner en het motorblok.

Pak een stuk hout, plaats deze achter op de behuizing van de spanner en geef een subtiel tikje met een een lichte hamer op het hout. Door dit tikje wordt het mechanisme geactiveerd wat er voor zorgt dat de spanpen uitschuift tegen de geleidingsstrip van de ketting. Dit mechanisme kan maar een kant op (uitschuiven en dus niet terug uit zichzelf)

Als de spanpen goed is uitgeschoven voel je tussen flens en blok geen speling meer aangezien de behuizing nu tegen de boutjes ""aan duwt" Draai de de boutjes op moment (ik dacht 10Nm, maar weet dat niet zeker) en klaar is kees.

Aangezien je in theorie de spanner iets strakker zet door het definitief aandraaien van de boutjes is het heel belangrijk dat je volgens bovengenoemde methode slechts een minimale hoeveelheid speling toe laat. 1/10 mm is al voldoende.

In het wphb staat het iets anders beschreven, maar dat vind ik zelf een onbetrouwbare methode omdat je geen zekerheid hebt of je spanpen is uitgeschoven.

Heb bovenstaande zelf meerdere keren uitgevoerd en het werkte prima.
 
Laatst bewerkt:
IKKE!!!! Samen met mijn vader. We gaan donderdag na het werk, zullen rond een uur of 8 daar zijn. En dan effe tent opbouwen bij de Asser boys en dan kan het weekend beginnen.

oke ik kom donderdag uit rotterdam ms dat ik donderdag avond nog wel even ga kijken, anders vrijdag middag begin van de avond! Als jullie ook op de motor komen ms even afspreken altijd wel tof !
 
Ik zeg, goedemiddag!

Ik kwam als Fireblade rijder hier even een kijkje nemen, ben ik veilig?!
Heb zojuist een proefrit gemaakt op een Gsxr750 uit 2002. Heerlijke motor maar ik vroeg me af of er nog dingen zijn waar ik extra op moet letten behalve alle standaard dingetjes...

Alvast bedankt!
 
Ik zeg, goedemiddag!

Ik kwam als Fireblade rijder hier even een kijkje nemen, ben ik veilig?!
Heb zojuist een proefrit gemaakt op een Gsxr750 uit 2002. Heerlijke motor maar ik vroeg me af of er nog dingen zijn waar ik extra op moet letten behalve alle standaard dingetjes...

Alvast bedankt!

Ik heb een 2001 en 2003 gehad, geen gekke dingen mee gehad. (Al heb ik de eerste economisch TL gereden)
 
Zo! Ook weer in NL naar twee weken Griekenland. Wat een ****weer hier zeg!! '(

Nog even een uitlaatvraagje. Heb al veel rondgekeken voor vervangingsdempers en ik vind de Laser extreme GP toch wel een van de mooiere dempers voor de K7. Ik vraag me alleen wel af of de demper naast de mooie looks ook wat vermogenswinst (evt. icm BMC-filter) opleverd.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een uitlaatvraagje. Heb al veel rondgekeken voor vervangingsdempers en ik vind de Laser extreme GP toch wel een van de mooiere dempers voor de K7. Ik vraag me alleen wel af of de demper naast de mooie looks ook wat vermogenswinst (evt. icm BMC-filter) opleverd.

Jeen!

Over het algemeen wel, de fiets zal alzo beter gaan 'ademen'
alleen dan de vraag: "Waar?"
vaak wat je 'op top' wint, verlies je meestal in de lagere toeren

(Mijn oude SRAD won met volledig racesysteem ongeveer 11Pk, alleen waar het voorheen
gewoon mogelijk was om onder de 3500 toeren op te trekken, lukte dat met het systeem
alleen nog met bijsteppen)
 
Laatst bewerkt:
(Mijn oude SRAD won met volledig racesysteem ongeveer 11Pk, alleen waar het voorheen
gewoon mogelijk was om onder de 3500 toeren op te trekken, lukte dat met het systeem
alleen nog met bijsteppen)
De GSXR gaat dan ook ver terug he...

Wiiiiiiilmaaaaaaaaaaaaaaaa!
(van de Flintstones)
 
Jeen!

Over het algemeen wel, de fiets zal alzo beter gaan 'ademen'
alleen dan de vraag: "Waar?"
vaak wat je 'op top' wint, verlies je meestal in de lagere toeren

(Mijn oude SRAD won met volledig racesysteem ongeveer 11Pk, alleen waar het voorheen
gewoon mogelijk was om onder de 3500 toeren op te trekken, lukte dat met het systeem
alleen nog met bijsteppen)

Hmm. Gelukkig heb ik injectie dus is dat evt. op te lossen met een Powercommander o.i.d. ;)

Het gaat mij er vooral om hoeveel die Laser GP uitlaat oplevert. Misschien zijn er hier mensen met dyno uitdraaien ofzo?
 
Zo!

[me="Roy "R""]is weer home sweet home![/me]

Gister om 6.00 uit Oslo vertrokken en was om 21.00 thuis. Ik was zo nat en koud dat ik geen zin had om nog een nacht onderweg in Duitsland te doen dat ik hem door getrapt heb. Dus dat was op 1 dag 1015km rijden (en iets van 100km op de boot maar dat rij je niet ;))

Noordkaap was erg gaaf! En de Gixxer heeft er in 14 dagen 7368km bij gekregen :)





Uitzichtpunt op Geiranger:
full
 
Laatst bewerkt:
Zo!

[me="Roy "R""]is weer home sweet home![/me]

Gister om 6.00 uit Oslo vertrokken en was om 21.00 thuis. Ik was zo nat en koud dat ik geen zin had om nog een nacht onderweg in Duitsland te doen dat ik hem door getrapt heb. Dus dat was op 1 dag 1015km rijden (en iets van 100km op de boot maar dat rij je niet ;))

Noordkaap was erg gaaf! En de Gixxer heeft er in 14 dagen 7368km bij gekregen :)





Uitzichtpunt op Geiranger:
[afbeelding]

Mooi gebied om in te :]
Heb je van tevoren een route gemaakt of alleen een eindpunt en we zien wel hoe we er komen?

Ennuh.. pittig stuk in één dag.
Heb je nog meer sfeer foto's? :)
 
Laatst bewerkt:
heeft er hier iemand al eens een niveau 1 trackdat gedaan op zolder? zit erover te denken om dat te doen in de bouwvak maar ben wel benieuwd of dat echt leerzaam is??

en nee, ik doe het niet om mijn knie aan de grond te krijgen, want ik vind het een tergend irritante manier van zitten op de motor, ik ga wel gewoon lekker plat door de bocht.
 
Zo!

[me="Roy "R""]is weer home sweet home![/me]

Gister om 6.00 uit Oslo vertrokken en was om 21.00 thuis. Ik was zo nat en koud dat ik geen zin had om nog een nacht onderweg in Duitsland te doen dat ik hem door getrapt heb. Dus dat was op 1 dag 1015km rijden (en iets van 100km op de boot maar dat rij je niet ;))

Noordkaap was erg gaaf! En de Gixxer heeft er in 14 dagen 7368km bij gekregen :)






Uitzichtpunt op Geiranger:
[afbeelding]


dat doe je goed
 
Laatst bewerkt:
heeft er hier iemand al eens een niveau 1 trackdat gedaan op zolder? zit erover te denken om dat te doen in de bouwvak maar ben wel benieuwd of dat echt leerzaam is??

en nee, ik doe het niet om mijn knie aan de grond te krijgen, want ik vind het een tergend irritante manier van zitten op de motor, ik ga wel gewoon lekker plat door de bocht.

Copy/paste:
"NIVEAU 1 Zolder
Dit is de ideale cursus voor diegene met weinig of geen circuit ervaring.
Op deze cursusdag niveau 1 ligt het accent op het veilig leren rijden, zowel in theorie als praktijk. We beginnen deze cursus met een briefing van ongeveer een half uurtje. Daarna verzamelen de cursisten zich in de pitlane, om in kleine groepjes van 10 deelnemers in vijf sessies van 20 min. achter de ervaren instructeur begeleid te worden. Tussen de praktijk sessies waar de praktijk instructeur de cursist vertrouwd zal laten maken met de ideale lijn hebben wij beknopte theorie sessies deze wordt door middel van professioneel presentatie materiaal gegeven in een van de pitboxen. bij deze theorie sessies ligt het accent op de juiste houdingen en veilig leren circuit rijden. Tijdens deze lessen is er gelegenheid om vragen te stellen aan de instructeur, op deze manier wordt het leerproces van de cursisten versneld. Tijdschema melden rond 7:00u einde evenement 18:00u, stille uitlaten. Origineel of vervangingsuitlaat met DB killer. Paddock met stroom, benzinepomp, restaurant en sanitaire voorzieningen aanwezig."

Ik ga as. maandag voor het eerst rijden op Zolder, gewoon vrij rijden in de groep 'minder snel'. Zal wel goedkomen allemaal :] :]
 
Mooi gebied om in te :]
Heb je van tevoren een route gemaakt of alleen een eindpunt en we zien wel hoe we er komen?

Ennuh.. pittig stuk in één dag.
Heb je nog meer sfeer foto's? :)

Ja aantal vaste punten en verder leuke stukjes weg om te verbinden. Noordkaap was het mikpunt, de fjorden/natuur van Noorwegen het hoofddoel.

Komt nog een verslagje zal dan de link nog wel plaatsen.
 
Copy/paste:
"NIVEAU 1 Zolder
Dit is de ideale cursus voor diegene met weinig of geen circuit ervaring.
Op deze cursusdag niveau 1 ligt het accent op het veilig leren rijden, zowel in theorie als praktijk. We beginnen deze cursus met een briefing van ongeveer een half uurtje. Daarna verzamelen de cursisten zich in de pitlane, om in kleine groepjes van 10 deelnemers in vijf sessies van 20 min. achter de ervaren instructeur begeleid te worden. Tussen de praktijk sessies waar de praktijk instructeur de cursist vertrouwd zal laten maken met de ideale lijn hebben wij beknopte theorie sessies deze wordt door middel van professioneel presentatie materiaal gegeven in een van de pitboxen. bij deze theorie sessies ligt het accent op de juiste houdingen en veilig leren circuit rijden. Tijdens deze lessen is er gelegenheid om vragen te stellen aan de instructeur, op deze manier wordt het leerproces van de cursisten versneld. Tijdschema melden rond 7:00u einde evenement 18:00u, stille uitlaten. Origineel of vervangingsuitlaat met DB killer. Paddock met stroom, benzinepomp, restaurant en sanitaire voorzieningen aanwezig."

Ik ga as. maandag voor het eerst rijden op Zolder, gewoon vrij rijden in de groep 'minder snel'. Zal wel goedkomen allemaal :] :]

Vrij rijden minder snel heb ik een paar jaar terug gedaan met mijn VFR 750. Open uitlaten dag wel te verstaan. Veel plezier, zolder is geen moeilijke baan, 1 sessie en je hebtn de grote lijnen van het circuit wel door.

Dat stukje tekst had ik ook gelezen, maar was op zoek naar ervaringen.
 
Vrij rijden minder snel heb ik een paar jaar terug gedaan met mijn VFR 750. Open uitlaten dag wel te verstaan. Veel plezier, zolder is geen moeilijke baan, 1 sessie en je hebtn de grote lijnen van het circuit wel door.

Dat stukje tekst had ik ook gelezen, maar was op zoek naar ervaringen.

Juist! Aanbiedinkje, 6 sessies van 20 min, een kekke pet en een setje BT003R voor 235,-
 
Meer van iets noordelijker, wij rijden donderdag na het werk die kant op ( bij slecht weer met de camper) savonds kijken hoe de duitsers de italianen de oren wassen en dan vrijdag trainingen kijken. Zaterdag GT tribune !!!!
 
Meer van iets noordelijker, wij rijden donderdag na het werk die kant op ( bij slecht weer met de camper) savonds kijken hoe de duitsers de italianen de oren wassen en dan vrijdag trainingen kijken. Zaterdag GT tribune !!!!

Fet! Ik ook GT, rij 1. Rij maar om half 6 aan, is 300 km vanuit hier.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan