#15 Suzuki GSX-R 750: De gulden middenweg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zit je veel te snel op snelheid, je krijgt m nauwelijks snel genoeg verticaal. Maar dat is mijn mening :+ En zachtjes neerzetten is idd een pré ;)

Want jij doet het met de koppeling?
Ik deed het met de K4 ook altijd op het gas...Ging ook prima, maar daar zat ook een iets kleiner voortandwiel op. Dan gaat ie al behoorlijk sneller verticaal. :)
 
Want jij doet het met de koppeling?
Ik deed het met de K4 ook altijd op het gas...Ging ook prima, maar daar zat ook een iets kleiner voortandwiel op. Dan gaat ie al behoorlijk sneller verticaal. :)

Ik ga denk ik maar gewoon een 1000 kopen!
Hahahahaha, nee hoor, die vind ik in blauw-wit lelijk! (Vanaf K5)
 
Laatst bewerkt:
Want jij doet het met de koppeling?
Ik deed het met de K4 ook altijd op het gas...Ging ook prima, maar daar zat ook een iets kleiner voortandwiel op. Dan gaat ie al behoorlijk sneller verticaal. :)
:Y

Hoeveel meter doen jullie het op het gas dan?
 
Laatst bewerkt:
Zonder koppeling is t mij ook nog niet echt gelukt hoor! Ja wat hupjes. Maarja die ik op de koppeling doe zijn ook hupjes haha
 
Ik ga denk ik maar gewoon een 1000 kopen!
Hahahahaha, nee hoor, die vind ik in blauw-wit lelijk! (Vanaf K5)

Als je makkelijk wheelies wilt maken kun je er beter een supermoto bij kopen.
Veel lichtere bike en je kunt je wheelies daar veel gecontroleerder op maken.
En als het mis gaat kost het je een stuk minder euries. ;)

Supersports zijn gemaakt om lekker plat door de bocht te gaan! :X
 
Als je makkelijk wheelies wilt maken kun je er beter een supermoto bij kopen. Veel lichtere bike en je kunt je wheelies daar veel gecontroleerder op maken.
En als het mis gaat kost het je een stuk minder euries. ;)

Supersports zijn gemaakt om lekker plat door de bocht te gaan! :X

Ben ik ook naar het kijken. :P
 
Hoezo te hard? Ik rij 50, gas dicht en weer open en hoppa, bij 110 voorwiel weer zachtjes aan de grond.Heb dat je hem dan minimaal WA+ verzekerd had... Klote voor je, succes.

Ja all risk verzekerd, maar eens kijken wat ik terug krijg, ook een beetje jammer van de BTW verhoging, scheelt al weer snel een paar 100 euro. Wel geluk dat 2010 model nog te bestellen zijn. Weet iemand voor hoe lang :?
 
Iemand hier een quick shifter op zijn Gixer zitten?

Toevallig dat ik hier in schweinfurt ( ober Bayern, werk geen plezier) gisteren een K9 int zwart rood ( geen metallic) zag staan met Quickshifter, vroeg me nog af of dat voor de openbare weg de investering wel waard is. Daarbij zat de motor onder de Yoshimura stickers, wat op zich niet erg is, alleen jammer dat er dan een korte Akra onder ligt.
 
Toevallig dat ik hier in schweinfurt ( ober Bayern, werk geen plezier) gisteren een K9 int zwart rood ( geen metallic) zag staan met Quickshifter, vroeg me nog af of dat voor de openbare weg de investering wel waard is. Daarbij zat de motor onder de Yoshimura stickers, wat op zich niet erg is, alleen jammer dat er dan een korte Akra onder ligt.
Lijkt me zeker niet de investering waard op straat, is meer een hebbeding. Hoeveel versnellingen kun je hier in NL nou volgas doorstampen? Voordat je naar zn 2 gaat rijd je al 120..
 
Ja dat is waar. quick shifter zelf zal niet duur zijn, maar je zal toch een ander regelsysteem moeten hebben om de ontsteking te onderbreken en dan laten afstellen, enz.

Dus waarschijnlijk erg prijzig voor een hebbending..

Vorig jaar naar tt bij het wegrijden van tankstation was er een s1000rr met dit systeem. Wel wijs met die knallen met overschakelen..
 
Advies gevraagd - Paddock stands

Ik wil een paddock stand aan gaan schaffen ivm de komende winter (platte banden, hoewel dat een fabel schijnt te zijn) maar ook voor onderhoudswerkzaamheden die ik zelf wil gaan doen.

Welk model/merk adviseren jullie en waar moet je op letten?
Zo heb ik hier geloof ik al een keer gelezen dat je het beste een paddock stand kunt kopen die uit 1 geheel bestaat ipv een in elkaar geschroefde.
Verder lijkt het mij wel handig als je de paddock stand alle kanten op kunt rollen. (kleine schuur)

Zelf zit ik qua merk/model hier naar te kijken:
Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Iemand ervaring hiermee? En wat heb ik nog meer nodig, van die bouten (weet even de naam niet zo snel, bobins?) die je achterin de uitsparing van je achterbrug schroeft?

In eerste instantie wil ik het achterwiel omhoog brengen maar zit ook te denken om gelijk eentje voor het voorwiel te kopen. Het voorwiel/voorvork heeft al uitsparingen heb ik begrepen dus die klik je er zo in, toch?
 
Ja dat is waar. quick shifter zelf zal niet duur zijn, maar je zal toch een ander regelsysteem moeten hebben om de ontsteking te onderbreken en dan laten afstellen, enz.

Dus waarschijnlijk erg prijzig voor een hebbending..

Vorig jaar naar tt bij het wegrijden van tankstation was er een s1000rr met dit systeem. Wel wijs met die knallen met overschakelen..

Is standaard op zo'n fiets, volgens mij. :)
 
Advies gevraagd - Paddock stands

Ik wil een paddock stand aan gaan schaffen ivm de komende winter (platte banden, hoewel dat een fabel schijnt te zijn) maar ook voor onderhoudswerkzaamheden die ik zelf wil gaan doen.

Welk model/merk adviseren jullie en waar moet je op letten?
Zo heb ik hier geloof ik al een keer gelezen dat je het beste een paddock stand kunt kopen die uit 1 geheel bestaat ipv een in elkaar geschroefde.
Verder lijkt het mij wel handig als je de paddock stand alle kanten op kunt rollen. (kleine schuur)

Zelf zit ik qua merk/model hier naar te kijken:
Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Iemand ervaring hiermee? En wat heb ik nog meer nodig, van die bouten (weet even de naam niet zo snel, bobins?) die je achterin de uitsparing van je achterbrug schroeft?

In eerste instantie wil ik het achterwiel omhoog brengen maar zit ook te denken om gelijk eentje voor het voorwiel te kopen. Het voorwiel/voorvork heeft al uitsparingen heb ik begrepen dus die klik je er zo in, toch?

Volgens mij heb je jezelf al goed voor laten lichten.
Van datona ziet er allemaal degelijk uit.
Die met meerdere wieltjes heb ik nog nooit gezien in het "echie". Maar lijkt me wel makkelijk als je ook zoiets voor het voorwiel hebt. :)
 
Ja dat is waar. quick shifter zelf zal niet duur zijn, maar je zal toch een ander regelsysteem moeten hebben om de ontsteking te onderbreken en dan laten afstellen, enz.

Dus waarschijnlijk erg prijzig voor een hebbending..

Vorig jaar naar tt bij het wegrijden van tankstation was er een s1000rr met dit systeem. Wel wijs met die knallen met overschakelen..

Quickshifter op de obw heb je geen flikker aan. Overkill en een puur hebbeding.
 
Advies gevraagd - Paddock stands

Ik wil een paddock stand aan gaan schaffen ivm de komende winter (platte banden, hoewel dat een fabel schijnt te zijn) maar ook voor onderhoudswerkzaamheden die ik zelf wil gaan doen.

Welk model/merk adviseren jullie en waar moet je op letten?
Zo heb ik hier geloof ik al een keer gelezen dat je het beste een paddock stand kunt kopen die uit 1 geheel bestaat ipv een in elkaar geschroefde.
Verder lijkt het mij wel handig als je de paddock stand alle kanten op kunt rollen. (kleine schuur)

Zelf zit ik qua merk/model hier naar te kijken:
Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Iemand ervaring hiermee? En wat heb ik nog meer nodig, van die bouten (weet even de naam niet zo snel, bobins?) die je achterin de uitsparing van je achterbrug schroeft?

In eerste instantie wil ik het achterwiel omhoog brengen maar zit ook te denken om gelijk eentje voor het voorwiel te kopen. Het voorwiel/voorvork heeft al uitsparingen heb ik begrepen dus die klik je er zo in, toch?

Heb de Datona met bobbins. Kijk wel uit dat je geen krasjes in je achterbrug krijgt door de haken.
Ik heb op de mijne van die viltjes geplakt die je onder bijv. stoelen kan plakken zodat het staal van de haken niet tegen mijn achterbrug kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bokjes van Valtermoto op de kop getikt.. Super dingetjes. Eerst had ik "originele" Suzuki bokjes maar die waren wat slap. De aluminium bokjes van Datona schijnen goed te zijn én lekker licht.

Bokje voor de voorkant doe je in het gat aan de onderkant van de voorvork idd. Let wel: altijd eeeeeerst de achterkant op de bok zetten anders komt het niet goed.

Deze heb ik voor zowel voor als achter:
CAV01-00detail__10442_zoom.jpg


En die dingen onder de achtebrug heten idd Bobbins. Koop niet te dure, die dingen zijn allemaal 'hetzelfde'. Alleen even goed op letten dat de diameter van de bout klopt, M6/M8. (Suz=M8)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bokjes van Valtermoto op de kop getikt.. Super dingetjes. Eerst had ik "originele" Suzuki bokjes maar die waren wat slap. De aluminium bokjes van Datona schijnen goed te zijn én lekker licht.

Bokje voor de voorkant doe je in het gat aan de onderkant van de voorvork idd. Let wel: altijd eeeeeerst de achterkant op de bok zetten anders komt het niet goed.

Deze heb ik voor zowel voor als achter:
[afbeelding]

En die dingen onder de achtebrug heten idd Bobbins. Koop niet te dure, die dingen zijn allemaal 'hetzelfde'. Alleen even goed op letten dat de diameter van de bout klopt, M6/M8. (Suz=M8)

Valtermoto is erg mooi en stevig maarrrrrrrrrr, ook erg duur.
Die alu's van datona zien er ook nog eens goed uit! :)
 
:Y

Hoeveel meter doen jullie het op het gas dan?

Geen idee. Ligt eraan hoe lekker hij omhoog komt :P
Lijkt wel porno praat hier _O-

Ja all risk verzekerd, maar eens kijken wat ik terug krijg, ook een beetje jammer van de BTW verhoging, scheelt al weer snel een paar 100 euro. Wel geluk dat 2010 model nog te bestellen zijn. Weet iemand voor hoe lang :?

Dat is dan tenminste nog wat... Succes.

Advies gevraagd - Paddock stands

Ik wil een paddock stand aan gaan schaffen ivm de komende winter (platte banden, hoewel dat een fabel schijnt te zijn) maar ook voor onderhoudswerkzaamheden die ik zelf wil gaan doen.

Welk model/merk adviseren jullie en waar moet je op letten?
Zo heb ik hier geloof ik al een keer gelezen dat je het beste een paddock stand kunt kopen die uit 1 geheel bestaat ipv een in elkaar geschroefde.
Verder lijkt het mij wel handig als je de paddock stand alle kanten op kunt rollen. (kleine schuur)

Zelf zit ik qua merk/model hier naar te kijken:
Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Iemand ervaring hiermee? En wat heb ik nog meer nodig, van die bouten (weet even de naam niet zo snel, bobins?) die je achterin de uitsparing van je achterbrug schroeft?

In eerste instantie wil ik het achterwiel omhoog brengen maar zit ook te denken om gelijk eentje voor het voorwiel te kopen. Het voorwiel/voorvork heeft al uitsparingen heb ik begrepen dus die klik je er zo in, toch?

Inderdaad 1 uit 1 geheel. Die geboute gaan vroeg of laat los zitten.
Voor achter heb je ze ook met zwenkwieltjes om alle kanten op te draaien maar dan moet er ook een goeie rem op zitten wil je er ook aan gaan sleutelen als hij erop staat.

Als je voor ook wil opbokken voor onderhoud zou ik gelijk een balhoofdbok kopen. Kan je de hele voorkant eruit halen, die stands voor onder de remklauwen kan je nog niet eens je voorwiel ermee uithalen.

En als je vooropbokt áltijd eerst achter. Ook niet alleen voor doen, je motor kan dan om zijn balhoofd draaien en omflikkeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan