Honda CBR1000F rijders verenigt u!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans_CBR

MF'er
31 dec 2006
143
0
Zuid-Limburg
Hallo Luitjes,
Zijn er nog meer CBR1000F rijders?
Kom gezellig bij dit topic meekletsen over je CBR1000F en andere bijbehorende zaken. Wie kun je hier allemaal aantreffen:(klik op de foto om te vergroten)


full


Hans_CBR uit Nuth



full


Hilnanne uit provincie Groningen


full


Cberretjuh uit Eindhoven


full


Mark uit Groningen


full


Rookie_rm uit Eibergen


full


Klepstotertje uit Hengelo Ov
 
Laatst bewerkt:
Hé, ik hier?

De CBR 1000F is eerst in '87 (?) uitgebracht onder de type-code SC21. Vanaf '89 werd het na de eerste grote verbouwing SC24 en de laatste versie met DCBS (vanaf '94) heet óók weer SC24. Waarom dan geen andere code voor de DCBS? Geen idee. In Frankrijk is de SC24 trouwens als SC25 verkocht. Rare jongens, die Fransen....

Mijn motor (SC24, '95) is op andere vorkveren en kleinere achterknippers na helemaal origineel. En als ik mezelf en m'n motor echt ga uitlaten (vakantietripjes), dan gaat het Givi-kofferrek er ook op.

@Hans_CBR: Is jouw duitse motor wel helemaal 'open' qua vermogen?
full
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik weet wat je bedoelt: De restrictors zijn er zo'n 2 jaar geleden uitgehaald. Volgens mij zaten ze in de carburateurs. (geloof ik). De motorzaak die toen het onderhoud deed (Ron Heuts, Schin op Geul) heeft dat uitgevoerd. Ik wist niet eens dat ik 'maar' 100 pk had!:(
De Motoportzaak waar ik hem gekocht heb heeft me er nooit iets van verteld.
Nette motor heb je hoor!
De mijne wordt momenteel ontsierd door krassen op de rechteruitlaat. Bij een recente trip in de Ardennen keek een Belg niet zo erg goed uit en reed mijn geparkeerde motor tegen de vlakte.
Best wel wat (krassen-)schade! Heb nog even aan een andere motor gedacht maar deze motor blijft gewoon fascineren!
Ik overweeg nu om de uitlaten te laten spuiten maar dat schijnt alleen in matzwart te kunnen of grijs????
Oeps! 5500 km is niet niks! Leuke vakantie!
 
Ik heb nu net mijn CBR 1000 F uit 1993 laten ophalen, het is de opvolger voor mijn diversion 25 kw die ik heb gehad. Kijken hoe dit gaat bevallen.
Ben wel in voor een topic voor een cbr.
is er dan ook toevallig iemand die een digitale versie heeft van een werkplaatshandboek voor deze motor

Als ik foto wil uploaden zegt die dat die te groot is, ik ben niet een echte computergenie. dus ik heb geen idee hoe ik dat kan verhelpen |(
 
Laatst bewerkt:
Welkom op dit "drukbezochte" topic. Hebben we ipv 2CBR1000F rijders nu opeens 3. Een toename van 50%! :o
Ik moet zeggen dat je wel een kanon van een motor hebt na de Div of niet? Bevalt hij goed?
Een digitaal handboek heb ik ook niet. Ik laat praktisch al het onderhoud uitvoeren door een (prima) motorzaak.
Ik heb mijn foto verkleind met een fotoprogramma. Mocht je breedband hebben, wil ik je dat wel doormailen (is maar 23 mb) ;)

groetjes,
 
...is er dan ook toevallig iemand die een digitale versie heeft van een werkplaatshandboek voor deze motor...|(

Toevallig wel. Je hebt mail (2x). Weet alleen niet of je zo'n groot bestand kunt ontvangen (iets van 34mb)

edit: de microfiches heb je als het goed is wel ontvangen. Het wpb is te groot om te mailen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb indd breedband.
De motor is indd een stuk sneller (helemaal als je je bedenkt dat ik van 25kw afkom).
maar ik ben nogal aan de brede en lange kant dus had gewoon een wat grotere motor
nodig. en hier valt ook heel mooi rustig op rijden.
En de drukte maakt niet uit wat nog is kan nog komen;)

de microfiches heb ik indd ontvangen. hartstikke bedankt daarvoor.
Ik had trouwens maar 1 mail.

Enig idee waar ik zonder enige moeite de wph kan vinden (ben niet zo'n fan van vooruit betalen, geen leuke ervaringen mee.)

Tot op de weg

Groeten Nanne
 
Laatst bewerkt:
Hoi Nanne,
het lukt mij blijkbaar ook niet om dat programma te mailen. Bestand is denk ik toch te groot.

sorry :N

Mij bevalt het uit de wind zitten ook perfect. Al heb ik wel een andere ruit moeten monteren. Bij de oude had ik enorm veel last van turbulentie rond mijn helm. Met de flip-over ruit heb ik gelukkig geen probleem meer.

Hans
 
Enig idee waar ik zonder enige moeite de wph kan vinden (ben niet zo'n fan van vooruit betalen, geen leuke ervaringen mee.)

Het werkplaatsboek is gewoon voor nop te downloaden. Gebruik de zoekfunctie maar eens op MF. Er zijn meerdere plekken waar je wpb te vinden is.
 
Ik heb nu 2uur ofzo gezocht, maar er staan heel veel hits voor wph. ik zal nog even verder gaan zoeken als ik weer tijd heb. (moet ook worden gewerkt).

Hebben jullie nog een standaard uitlaat erop of is het bij jullie vervangen?.
ik ben er achtergekomen dat mijn uitlaat niet al te best meer is en dus aan vervanging toe is t.z.t.

Nanne
 
Ik heb nog de originele. Zij worden dit weekend (helaas) zwart gespoten ivm krassen door die belgische automobilist ;(
Is volgens mij geen echt goedkope uitgave om die te vervangen.
 
Belgen kunnen ook niet rijden. word het wel vergoed of kan je zelf alles ophoesten?
belg rijd net als een paard, altijd met oogkleppen op.

zo werd een kennis van me daar geschept door een auto
 
Hele nette motor heb je hoor :Y
Hoeveel km heeft-ie inmiddels gereden? De mijne is net over de 75000.

De schade wordt gelukkig wel vergoed. We zaten op een terrasje. Mijn motor stond zo'n 10 m verderop geparkeerd. De bewuste Belg reed zijn auto achteruit en keek links over zijn schouder en raakte daarbij met zijn rechterkant mijn motor en deze viel dus om.... Ik zag het allemaal gebeuren ;(
Toen een FRANSTALIG schadeaangifteformulier ingevuld (pffffff...)

Ondanks dat het voorval duidelijk was heeft het nog 4 maanden geduurd. Het is duidelijk dat we nog lang niet EEN EUROPA zijn :N
 
De motor heeft nu een kleine 68000 gedraaid. scheen niet veel te zijn voor een dergelijke motor.

Het is erg pijnlijk als je het ziet gebeuren... maar wees blij, zou ik zeggen, nu weet je tenminste wie het gedaan had. Denk niet dat er een briefje bij zou liggen als je het niet had gezien...

Zodra ik geld heb wil ik mijn uitlaat ook aanpakken. mijn voorganger heeft er denk ik iets van hammerrite opgesmeerd... niet heel erg netjes. maar dat is voor de toekomst, ik ben maar een student dus moet eerst even weer sparen.
 
Ik laat mijn uitlaat zwart spuiten, niet zo mooi als origineel maar het schijnt wel hittebestendige lak te zijn. In ieder geval: veel goedkoper dan nieuwe uitlaat.
Zogauw die klaar is zet ik hem op de foto. (waarschijnlijk komend weekend) Daarbij... grote beurt, nieuwe voor - en achterband. Ik ben geen student maar deze uitgaven moet ik ook niet elke dag krijgen... :N
Overigens: je schreef dat je aan de lange kant bent (ik ben zelf 1,95m): geen last van turbulentie? Ik ook niet (meer) komt door de vervanginsruit = werkelijk perfect.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er nog niet mee op de snelweg geweest, maar ik heb er vergeleken met mijn andere motor practisch geen last meer van.
Ik ben net iets groter, ben 2meter. Ik ben benieuwd hoe de uitlaat word.
en niemand wil natuurlijk wekelijks grote uitgaven ;) .
 
Hoi Nanne,
Ik heb mijn motor teruggekregen van de grote beurt. Is echt wel dag en nacht verschil hoor! Was blijkbaar hard toe aan een grote beurt. Ook heb ik de uitlaten laten spuiten. Aan de rechterkant zie je alleen nog een paar kleine deukjes maar daar mopper ik niet over.
full
 
Op mijn uitlaat begon het lak eraf te bladeren, en toen ze het hebben gespoten was het niet erg netjes geworden.
Ziet er bij jou wel goed uit.
Als ik bijmezelf ga doen denk ik dat ik een RVS pijp wil (wel 4-2-2 want wil dubbele uitlaat houden).
Ik moet mijn voorrem gaan ontluchten want daar zit lucht in. Was net ververst bij de dealer voordat ik de motor haalde. maar blijkbaar beetje lucht blijven hangen.

veel rijplezier weer begint nu wat beter te worden
 
Hey dat is nog eens leuk... Tussen die moderne cbr 1000 rijders val je eigenlijk net buiten de boot. Rij dus ook een 1000F en ben er heel gelukkig mee. Ik lees nogal wat over uitlaten vervangen of spuiten. Ik heb zelf 2 laser deeptone dempers erop zitten en ik vind dit zeker niet misstaan en het geluid is echt geweldig! Woon trouwens in Den Haag.
full
 
Yes!!!!! Alweer 33 % leden erbij, en zowat verspreid over het hele land :)
Nette motor hoor! Maar ja, dat kan ook niet anders met een CBR 100f, toch?
Mijn uitlaat is aan de binnenkant nog prima, (hoop ik :? ). Ik heb ze laten spuiten omdat mijn motor onvrijwillig was gaan liggen. Helaas ontdekte ik vanmiddag ROEST op de achterbrug. Dus vanavond maar gelijk aan de slag met roestomvormer. Eens kijken waar ik dat mee ga aflakken. Iemand een ideetje?
 
Wat je ook doet, gebruik geen hammerrite.
Bij ons in de buurt is een gemeentewerken zaakje, en die laat ze dan opnieuw coaten. misschien is dat een idee. is ongeveer net zo duur als een potje verf
 
Waarom geen hammerite?
Coaten betekent de hele achterbrug demonteren? Moet ik nog eens diep over nadenken. Ik was zelf aan tectyl aan het denken. De betreffende plaats is overigens aan de rechterarm en dan alleen aan de bovenzijde
 
Devoorganger heeft het bij mijn motor ook met hammerrite gedaan. persoonlijk vind ik het op zijn zachts gezegd lelijk (kan ook door de kwaliteit komen).
Als het indd maar een klein stukje is zou ik het eraf schuren/slijpen of wat dan ook, en indd in de tectiel of een nette donkere verf
 
@ Hilnanne: is het ontluchten van je remmen nog gelukt en heb je nog wat aan de toegestuurde informatie gehad?
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan