CBR 900RR rubber

Piet Zahut

MF veteraan
9 nov 2004
5.434
5
Zwolle
Als je rijdt op een fireblade (sc28 of sc33) ben je al snel beperkt in je bandenkeuze. Dit omdat de voorvelg 16" is. Wat is nu echt een band waarmee je lekker de winter kan doorrijden ( ik rij woon werk met de blade ) en als de temperaturen weer gaan stijgen ook even lekker kan gaan gummen. Nu heb ik er pilot sport onder liggen en deze band is uitermate geschikt om deze om een flitspaal heen te hangen, te vullen met benzine en aan te steken. Als je begrijpt wat ik bedoel......... Nu is de pilot sport zo goed als versleten ( *O* ) en ben ik dus op zoek naar andere banden. Andere voorvelg erop gooien en MPP's eronder kan natuurlijk altijd nog maar dat was ik eigelijk niet van plan....

De keuze is als volgt:
Van Bridgestone:
-BT 012
-BT 010
-BT014

Van Continental:
-Force

Van Dunlop:
-D205
-D207
-D204

Van Metzeler:
-Sportec M1
-Z1, Z2 of Z3

of de corsa's van Pirelli

Laatstgenoemde lijkt me niet echt een optie omdat het in ons land toch regelmatig k*tweer is en ze niet echt bekend staan om hun rijeigenschappen in zeiknat weer.

De band moet dus de eigenschap hebben dat het rijden met nat takkeweer goed te doen moet zijn maar ook het lekkere scheuren me niet ontmeemt tijdens de mooie dagen.
Wie -oh- wie kan mij uit de brand helpen?
 
Laatst bewerkt:
Heb gehoord dat een BT020 achterband in combi met een BT010 voorband erg lekker moet sturen.
En die BT020 heeft als voordeel dat ie niet supersnel onder je reet wegslijt met woon/werk.
Onder mijn GSXR750 komen nu voor en achter BT020, aangezien ik lekker veel km's ga maken.
Zitten nu Pirreli Diablo's onder.
 
Sorry weet niet wat cuppen is.
Klinkt misschien dom maar wil je dat eens toelichten.
Ben ik ook weer wat wijzer. :P
 
cuppen in het opkrullen van je profiel aan de bolling van je profielzijde van de band.
Hierdoor krijg je een instabielere band bij het snele bochtenwerk. Alleen de pro's merken dat :+

ik zou fijn Michelin Pilot Powers nemen. Die komen er overal wel goed uit. En ja die kan je ook in jouw maat krijgen. Alleen zal de dealer deze maat ff moeten bestellen. En meestal willen ze daar geen moeite voor doen, want het levert te weinig op.
 
Laatst bewerkt:
Cuppen is een soort van ongelijke slijtage van de band. Het lijkt een beetje zaagvormig.

Ennûh.... 11K met een MPP? Ik kan het me voorstellen dat je dat haalt met een lichte fiets maar met een Blade :N
 
ik zou fijn Michelin Pilot Powers nemen. Die komen er overal wel goed uit. En ja die kan je ook in jouw maat krijgen. Alleen zal de dealer deze maat ff moeten bestellen. En meestal willen ze daar geen moeite voor doen, want het levert te weinig op.

Ik heb begrepen dat de MPP niet in 16' is te krijgen......
 
cuppen in het opkrullen van je profiel aan de bolling van je profielzijde van de band.
Hierdoor krijg je een instabielere band bij het snele bochtenwerk. Alleen de pro's merken dat :+

ik zou fijn Michelin Pilot Powers nemen. Die komen er overal wel goed uit. En ja die kan je ook in jouw maat krijgen. Alleen zal de dealer deze maat ff moeten bestellen. En meestal willen ze daar geen moeite voor doen, want het levert te weinig op.

Oke weer wat geleerd. :P
Zal het eens in de gaten houden.
Maar heb ook bij Diablo's gezien dat ze zo mooi opkrullen die banden.
Dat komt toch vooral omdat ze hard aanremmen en hard door de bocht gaan.

MPP's heb ik ook goede ervaringen over gehoord.
Schijnen meer grip te hebben als een 020.
Maar hoe zit het me de km standen bij die banden??
 
Ik heb begrepen dat de MPP niet in 16' is te krijgen......


je hebt me verhaal niet goed gelezen denk ik. Ze moeten die speciaal bestellen.
Meestal doen ze dat niet omdat met het bestellen etc. erbij het geen geld op levert.
Als een zaak dat wil dan is dat service en weet je dat je een goede zaak hebt gevonden voor banden.
full


tenminste als ik goed geinformeerd ben. Heb zelf namelijk een 17 inch voorwiel.
 
Laatst bewerkt:
Shit... Het blijkt wel weer even wat een 'newbie' ik ben...
Ik ben allang blij dat er uberhaupt banden onder liggen, weet echt niet welke merk enzo hoor... Maar... Ze zijn wel zwart :+
 
Oke weer wat geleerd. :P
Zal het eens in de gaten houden.
Maar heb ook bij Diablo's gezien dat ze zo mooi opkrullen die banden.
Dat komt toch vooral omdat ze hard aanremmen en hard door de bocht gaan.

MPP's heb ik ook goede ervaringen over gehoord.
Schijnen meer grip te hebben als een 020.
Maar hoe zit het me de km standen bij die banden??

de een doet er langer mee dan een ander idd.

een metzeler achterband ging 6000 km mee op mijn zxr 400
de pilot power had 7000km en was nog helemaal niet op op mijn triumph tt 600 (denk dat ik de 10 k wel gehaald had, maar moto verkocht)
is wel puur op de baan, dus geen circuit
en een pilot power heeft wel VEEEEL meer grip dan een bt020 (je pirelli ook trouwens)


on topic: ik zou kijken voor een 17" voorwiel, ten eerste voor de bandenkeuze, en ten tweede voor de stuur eigenschappen... misschien moet je het toch maar overwegen ;)

http://www.debladerunner.nl/techniek_tips2.htm

dit is een interessante site :Y
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een blade van '97 (sc33) en heb er altijd de volgende banden onder gehad.
voor BT 012 (of de voorloper)
achter BT 022(en weer de voorloper)

heb nu voor't eerst voor de MPP
en achter de Michelin Pilot Road.

en bevalt ook in de regen erg goed.
(denk dat ik't met 50K km in 3 jaar wel iets over zeggen mag)

Greetzz..
 
Ik had een blade met bridgestone 014 voor en achter, na 2600 km was m'n achterband zo goed als op, en de voorband was nog 50%

maar nu is mijn rijstijl we iets anders dan normaal :Z

maareh het waren wel plakbanden })
 
je hebt me verhaal niet goed gelezen denk ik. Ze moeten die speciaal bestellen.
Meestal doen ze dat niet omdat met het bestellen etc. erbij het geen geld op levert.
Als een zaak dat wil dan is dat service en weet je dat je een goede zaak hebt gevonden voor banden.

Dus wél te krijgen in 16'....... Oké, ik ga maar eens even bellen.....
 
Ik heb wel begrepen dat de 020's snel gaan cuppen onder wat zwaardere machines.....
Mwah...zwaardere machine's?
Mijn VFR had ook last van cuppen op de voorband (BT020 dus). Niet echt een zware machine. Of je moet het gewicht bedoelen.

Ik zou gewoon toerbanden monteren in de vorm van een 020 of een Pilot Road.
Grip zat, en slijtvast. Powers is alleen maar psychologie. (Waar ik ook aan toegeef, maar nu toch een Pilot Road overweeg voor het achterwiel)

Informeer eens naar de nieuwe BT021 of de nieuwe Pilot Road. Heb ik verder nog niks van vernomen. Maar ik denk dat je weer met het 16" probleem te maken krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere BT020's gezien, o.a. ook op een VRF, met gecupte voorband. Redelijk onvoorstelbaar dat ik vorig jaar op de Motorbeurs met iemand van Michelin heb staan praten, en die mij bevestigde dat de MPP NIET in 16" bestond.

Nu ga ik ook zoeken.
 
Ik had een blade met bridgestone 014 voor en achter, na 2600 km was m'n achterband zo goed als op, en de voorband was nog 50%

maar nu is mijn rijstijl we iets anders dan normaal :Z

maareh het waren wel plakbanden })

Mijn ervaring is dat de MPP2CT echt 2x zo lang meegaat als de BT014, en dat de MPP qua grip beter is als de 014. Dus ik zou zeggen ga voor de MPP2CT:)

De BT014 was bij mij ook zooo weg :(
Plakken inderdaad goed, maar de MPP2CT ben ik veel meer te spreken over, ZEKER in de regen hebben die bandjes een bak meer grip dan de BT014!

En ik rij ook graag door }) :] maar na 200KM flink sturen in de ardenne was de BT014 zo zacht als geworden als een kauwgum door de hitte, overal velletjes aan de band, en gewoon zichtbaar minder profiel daarna, was gewoon iets van 1,5mm profiel vanaf met een flink stuk sturen :X
Nu met die MPP's gaat dat veel beter :) Alleen moeten ze IETSJES langer opwarmen met iets koudere temperaturen, maar dat is ook verwaarloosbaar vind ik. Met de 014 gooi je hem helemaal plat als je de straat uit rijd, en met de MPP2CT als je 2 straten verder bent, dus dat valt ook wel mee.

En zoals ik al zei is de MPP2CT in de regen gewoon de bom, wheelie's, stoppies, etc, in de regen TOTAAL geen probleem!! Met de 014 was een stoppie op het droge al vaak een probleem als ze niet goed warm waren :?
 
ik mis de Pirelli Diablo in het lijstje die is ook in 16" verkrijgbaar :Y en is veel slijtvaster dan de BT014 en qua grip doet hij niet veel onder voor een MPP :) de slijtage bij een BT014 is veel hoger dan de Pirelli.


bij mij was de BT014 achter al helemaal versleten bij 5000 KM en de voorband bij 10.000. ik heb er wel 3000 KM langer mee doorgereden maar erg prettig was dat niet ( geen aanrader dus)


ik vind de Pirelli ook veel betere feedback geven dan een BT014 en ze zijn nog goedkoper ook. *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan