17 inch voorwiel voor FireBlade SC33

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Het waarom wil ik even buiten de discussie laten, maar voor m'n FireBlade uit '96 ben ik op zoek naar een 6 spaaks 17 inch voorwiel.

Nu weet ik dat deze wielen vaak uit een CBR600 worden gehaalt. Zowel de F2 als de F3 hebben een velg wat 6 spaaks is. Nu weet ik wel dat er een verschil is tussen een F2 en een F3 velg, dit zit voornamelijk in de bevestiging van de remschijven. Nou maken de schijven me niet zo heel veel uit, maar wil wel graag dat het wiel past zonder al te gekke handelingen. Het mooist is natuurlijk als ik m'n Blade schijven kan gebruiken.

Iemand hier toevallig die dat mij exact kan toelichten? O-)
 
Bij F2 velgen worden de eigenlijke remschijf direct op de velg gemonteerd. Bij F3 velgen hebben de remschijven ook nog een hart en zijn hierdoor semi-zwevend :)
F3 ziet er mooier uit en je zou waarschijnlijk wat makkelijk het zaakje passend kunnen maken doordat je bij F3 velgen wat met de offset van de remschijven kan spelen.
Misschien zijn beide type velgen wel plug en play hoor, maar ik heb er geen ervaring mee.

F2
full


F3
CBR600F96.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij F2 velgen worden de eigenlijke remschijf direct op de velg gemonteerd. Bij F3 velgen hebben de remschijven ook nog een hart en zijn hierdoor semi-zwevend :)
F3 ziet er mooier uit en je zou waarschijnlijk wat makkelijk het zaakje passend kunnen maken doordat je bij F3 velgen wat met de offset van de remschijven kan spelen.
Misschien zijn beide type velgen wel plug en play hoor, maar ik heb er geen ervaring mee.

F2
(Afbeelding)

F3
(Afbeelding)
F3 zal zeker mooier zijn, maar ja, F3 vind je nou eenmaal minder. F2 wiel kan ik namelijk waarschijnlijk vrij makkelijk aan komen.

Misschien dat iemand mij kan vertellen of F2 danwel F3 danwel RC36 plug & play is *O*
 
Ik heb deze vraag in een ander topic ook al eens gesteld toen ik een 17" voorwiel voor mijn '95 racebladje zocht!

ff opgezocht, hieronder staat de conversatie.


Ik zoek nog een setje wielen voor mijn pas aangeschafte '95 fireblade (racer)
Maar dan moet het wel beide 17" zijn.

Voorwiel van deze PC25 heb je niets aan, tenzij je iemand weet die schijven voor je kan draaien. Je hebt voor een 95-er blade een VTR Firestorm, CBR600 F3 of VFR750 velg nodig. Evt. een CBR600F4 of VFR800 velg, maar dan moet je de bevestiging voor de schijven aan beide zijden van de velg 3mm afdraaien.

Wat mpet er aan de schijf worden gedraaid ?

Ehm...de hele schijf... Schijven van een PC25 hebben een kleinere diameter dan die van een SC28. Daarnaast zijn ze (net als de schijven van een VFR750, 90-93 model, waarvan de voorvelg wel een-op-een over past) vast gemonteerd ipv (semi-)zwevend. Maar in mijn PC25 Fighter zit een SC28 vork met een VFR750 velg, en die vaste montage maakt voor mij geen f*ck uit.


hopelijk heb je er iets aan
 
Duidelijk, word dus een F3 velg zoeken en dan lekker m'n eigen schijven over zetten, thx!!! :}
 
Is het wel verstandig om te doen ik heb gehoord dat met een 17 inch de rij eigenschappen stukken minder worden.
Ze kunnen zeker gelijk hebben want als ie met een 17inch beter zou rijden dan had ie er standaard wel onder gezeten.
 
Nice, topic is 1,5 jaar oud.

Uiteindelijk heb ik een F3 velg gevonden die er in zit en 't rijd er echt niet minder om hoor _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan