kawasaki LTD 454 verbouwing

SPeCTRuM

Die hard MF'er
7 mrt 2004
392
0
grave
Hallo. in 2004 begonnen met deze motor EN motor-forum. Ik kocht de kawasaki LTD 454 voor 900 euries, en begon met opknappen. Samen met Magnamaniac, die me adviseerde en zo nu en dan hielp. :} :} :}

Even een paar oude foto's van toen ik hem kocht :

1-1.jpg

1-2.jpg




Na een aantal reparaties ( koelsysteem, oliekeerring, Fan-voeler, uitlaat), en na een ongeluk, (kromme brug, krom stuur, etc) kreeg de LTD weer een "normale" uiterlijk.
Ik begon samen met Magnamaniac de aluminium delen te polijsten, en te poetsen, en BLING BLING, *D *D en hij was weer mooi.


Hier wat reparatie, en voor het opknappen foto's :

2-1.jpg

2-2.jpg

2-3.jpg

2-4.jpg




Na het poetsen en polijsten zag het blok er zo uit, Iets of wat beter al :P *D *D
Hier 2 foto's van de "opknabeurt blok":

3-1.jpg

3-2.jpg




Een jaartje terug ben ik begonnen met de motor te spuiten. Allereerst heb ik het blok en frame gespoten in een antresiet/mat zwarte kleur. Ook de tank was deze kleur, maar beviel me niet. Toen ben ik door de kleuren van de honda F6c gefacineerd geraakt, en heb ik deze kleurenschema gebruikt. Geel/zwart.

Op mijn werk ook nog eens een Highwaybar gemaakt, voor een relaxed rijcomfort :]

Zie de foto's van deze verandering, (genomen op mn vorige woonadres):

4-1.jpg

4-2.jpg

4-3.jpg

4-4.jpg




Tot slot ben ik de laatste tijd bezig geweest met de "look" van mn beesie te veranderen.
Ik heb er andere footbars opgezet (i.p.v. de eigen gedraaide van mn werk, die tijdens het ongeluk beschadigd waren), later ook 2 extra lampen en een flyerbar gemonteerd.
Ook heb ik de leren reepjes van de handlebars verwijderd, en er chromen nieuwe opgezet. Dat staat ECHT beter... :P :Y

Hier de foto's van de veranderingen :

5-1.jpg

5-2.jpg




Tot slot, wat ik nog wil veranderen. :9

De tank zal overgespoten worden. Mijn idee hiervoor is : met airbrush : zwart, met donker tot wat lichter blauwe Marmer structuur erop. Hieroverheen komt een airbrush tekening, aan beide zeide een indianen gezicht, getekent alsof het door de wind/snelheid weggeblazen wordt, d.w.z. vooraan skelet, en achter normaal...en de haren wapperend. (hoop dat een ieder het begrijpt..) :Y :N

de rest van de kappen, worden in dezelfde marmer structuur gespoten/geairbrushed.

Andere spiegels, (gedurfd chromen spiegels), een apparte standaard, digitale chromen km teller (alles in 1 teller, met blauwe verlichting erin), andere zadel, en de achterveren verlagen.


Tot zover mijn verhaal van deze motor. Ik ben er erg tevreden mee, heb hem nu al bijna 4 jaar, en is al bijna oldtimer. In het begin wat opknappertjes gehad, kosten vielen reuze mee, en voor 600 euries gekocht. Hoop dat jullie mn verhaal interessant/leuk vinden, en dat jullie het resultaat ook leuk vinden. Alle meningen tellen. :P


Verder is dit mijn woon/werk motor. Deze kocht ik voor 300 euries 2 jaar geleden, en nog geen grote kosten gehad. Rijdt lekker, en start altijd. (staat trouwens buiten).

Foto :suzuki GSX 550 ES :

6-1.jpg

gsx.jpg


Groetjes : SPeCTRuM. :W
7-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet gek voor een paar €100,-


Zoiets wil ik ook wel kopen voor dat geld.... :Y :Y

Heel mooi gemaakt hoor.... *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Hoop tijd in gestoken. Woonde je toen in dat tuinhuisje trouwens?
 
Heej, jason... Ja, goed zoeken... ben bij aantal motoren wezen kijken, die bleek het fijnst, en uiteindelijk nog in redelijke staat.

Voor mn schoonpa een yamaha xj650 op de kop getikt, 250 euries, ff opknappe van 300 euries (inc. sonisch reinigen carb, olie/filters/ , vork af laten draaien (putjes roest veroorzaakte lekkage bij rubbers), en hij loopt weer als een trein. :)

maar uiteindelijk wil ik een honda shadow 1100 sabre.. helemaal compleet, lekker breed.
 
Hoop tijd in gestoken. Woonde je toen in dat tuinhuisje trouwens?


LOL :+

daar stonden de motoren in. woonde vrijaf toen.. nu woon ik in mn eigen woning(koop)
kan de kawa nog in schuur, de suus moet buiten staan..
 
mooi gedaan, je hebt het alleen verpest met dat leer. net als alle andere chopper rijders
als je goed leest, al het leer is er juist af (op de tool-rollen na dan), deze gaan er ook af, zodra ik de juiste (enkele) zadel erop heb, gaat de tas achter eraf.

verder, ga ik proberen het voor kaler te maken. andere kabels, zodat deze ook niet meer zo zichtbaar zijn.
 
Susuki Savage zadel past :Y


Kijk, zo leer je weer wat bij, bedankt voor de tip Patman71 !! ik zal eens rond gaan neuzen naar zadels. , montage zal wel in de winter gebeuren, weer is te mooi :P

:9 :]

Eej tnx patman71, voor de info en ltd-site. zal er eens op rondneuzen, zag al wat leuke bikes staan .. :P
 
Laatst bewerkt:
Hoi, mithras, ook late reactie terug, :P ben net terug van italie, schoonbroer dr vrouw is bevallen, van een dochter, dus ff kraambezoekje gepleegd.

Tnx voor je reactie, Hoop zelf dat ut gaaf wordt, heb het helemaal in mijn hoofd zitten, die paintjob, nu nog (laten) uitvoeren.. :)

greetz..
 
Laatst bewerkt:
Zo heb ik mij gs 700 e voor 600 euries gekocht...
Enige wat er aan mankeert is een beetje plasic van de rechter sticker gebladert door dat hij daarmee op de zon kant heeft gestaan...

Block was compleet gereviseerd 2.5 jaar geleden...
Rijd als een tiet en ziet er nog super uit...

Mensen die 'm zagen (ok geen echte motor kenners) dachten dat hij uit 95, 96 kwam, maar 't is een '85igger...
 


Hehe.. je bevalt toch zeker samen..., okeej... de vrouw van mijn schoonbroer is bevallen. :P :9 :Y Wij zijn trouwens ook zwanger... in november. bevalt mijn vrouw van ons eerste :)



Mijn kawa is van '85 en de suzuki is van '84
Onderhoud doet wonderen he.. plus, een beetje verbouwen..
 
tnx.. ;) verheug me dr al op... zijn al zo goed als voorbereid, qua spullen, enzo.. dusss lama komuh :W

ben op zoek naar : achterspatbord, een lekker lage, zoals deze :

oldskool008.jpg


en deze :

full


fette bikes trouwes : !! :} *O* :}
 
Laatst bewerkt:
heej patman ! alles goed... ben met de motor ffies nog niet b-zig... suzuki heeft ffies wat gekost, banden, kappen reparatie, vork gerepareerd... maar ben wel bezig voor ander zadel... nog ff denken, of originele, of enkele.


;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan