Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Helder. Excuses voor het gebruik van het verkeerde woord.Ken je het segment waar je naar kijkt? Heb je al eens op beide motoren, of iets vergelijkbaars gereden?
Wat mij betreft zijn de motoren uit je titel namelijk geen sport-tourers, maar pure tourers, of zelfs GT achtige machines. Er is helemaal niets sportiefs aan.
Dus of: je kijkt naar de verkeerde motoren als je een sport-tourer zoekt, of je je wilt graag jezelf doen geloven dat er nog iets sportiefs is aan de reisbuffels die je noemt
Al gaan er nu vast mensen reageren met 'nou ik rij anders heel hard door de bocht met mijn FJR en ik kan er als een wulpse kitten mee sturen', maar das allemaal relatief... Het zijn grote, logge, zware buffels in vergelijking met iets wat echt als 'sport-achtig' op de markt is gezet.
Proefrijden of tijdje huren is de enigste methode om voor jezelf de juiste keuze te maken. Het zijn inderdaad gewoon lange afstand toermachines. Bijkomstig voordeel is dat ze wel snel zijn met veel koppel. Cardan is heel fijn. Je moet wel meer rekening houden met handelen, parkeren en manoeuvreren. Het zijn zware machines die je niet even achteruit omhoog duwt, kijken waar je hem neerzet met de ondergrond. Ik heb ook gekeken naar een mooie K1600, maar was te duur. Uiteindelijk tegen een mooie FJR van 2015 aan gelopen en bevalt me heel goed, alleen recreatief gebruik met ongeveer 10K/jaar. Wil je toch een echte snelle gooi en smijt fiets in de bochten, dan zijn er betere keuzes. Maar deze zijn doorgaans weer veel onstabieler op de snelweg met veel zijwind. FJR, K1600 en GTR1400 liggen net als andere toerders dan toch wel als een huis op de weg. Dat verschil heb ik toch wel een keer mogen meemaken.Ben aan het kijken voor een sport tourer. Lijst is inmiddels teruggebracht naar deze twee modellen.
Ja, maar kleppen stellen bij een FJR is ook een ellendige k*tklus, daar hoeft hij de Kawasaki echt niet voor te laten staan.Het zijn beide topfietsen, de Kawa is wat sportiever.
Alleen kleppen stellen is een k#tklus bij de GTR1400. Ze zijn in ieder geval kwalitatief alletwee een stuk beter dan de eerder genoemde BMW's.