18 december 2005 winterbikkelrit ( allroadrit )

De Neus_oud

geblokkeerd account
8 mrt 2002
207
0
De hagelstenen bedekte het komplete dorp vanavond dus we dachten dat we deze er nu vast wel in kon gooien:

Zondag 18 december 2005 Winterbikkelrit

- Start: Odiliapeel
- Einde: voor de meeste ergens halverweg de route
- Geen voorrijders / Geen mixedtour / Geen systeem -D
Een echte "Ieder voor zich en God voor ons allen" allroadrit
(allroadrit: dus GEEN offroadrit)
- Roadbookrit: bolletje pijltje op A5 formaat ( zelf plakken bij de start )


Meer info volgt ergens in november maar dan kunnen de kenners nu vast de agenda`s vullen en de onderhandelingen met het thuisfront en of baas starten.

Groeten,
Leo
 
Lijkt me tof, alleen denk ik dat het einde al voor de start ligt voor mij... Odiliapeel ligt net iets te ver weg ;)
 
Ik ben een nitwit op dit gebied. Ik heb een Honda XR 250 R, en stel dat ik zou willen meedoen, wat voor voorbereidingen moet ik dan treffen?

Volgorde: (ongeveer)
Noppenbandjes eronder (tegen die tijd wss een must)
Roadbookhouder regelen/maken of een maatje regelen die roadbook leest en voorrijdt
Motor op karretje frommelen (zo ga ik het wel doen, vorige keer Odiliapeel was me te ver op de motor, helemaal gaar van het hangen aan het stuur op de snelweg)
Afreizen naar Odiliapeel

Bagger happen

Moe maar voldaan terug naar huis...

8-)

Inmiddels heb ik een een ander aan uitrusting, maar toen gewoon met straatkleding gereden...
 
.... Ik heb een Honda XR 250 R ....

De basis is al goed !
En de rest is door de zeeuwse klei aangevuld.

Aanhangertje en of busje is echt wel aan te raden. Bij de afgelopen editie was het behoorlijk koud sochus op de snelweg ( zelfs voor die rijders met handvatverwarming ) plus na afloop kan je lekker relaxed terugrijden.

LEO
 
Kan ik dan niet gewoon achter iemand aan hobbelen dan?
Kijk, in Afrika kan ik het mij voorstellen dat je zonder roadbook negens bent, maar in Nederland???
En hoe werkt dat met "bolletje pijltje" ???
 
Kan ik dan niet gewoon achter iemand aan hobbelen dan?
Kijk, in Afrika kan ik het mij voorstellen dat je zonder roadbook negens bent, maar in Nederland???
En hoe werkt dat met "bolletje pijltje" ???

Ik ben van plan mee te doen, wat mij betreft hobbel je maar mee...

Roadbooklezen is behoorlijk intensief, ik heb nu een aantal ritten gedaan, de eerste was mét roadbook en voorrijder. Ik wilde meelezen, maar als je ook maar één plaatje mist ben je vaak heel de route al kwijt. De aanwijzingen in het roadbook volgen elkaar op. Je gaat telkens van de vorige situatie uit, dus elke stap die in het roadbook staat moet je volgen. Ikzelf vind het overigens veel leuker om zelf te lezen of mee te lezen, omdat je het dan gewoon lekker druk hebt. (én lezen én rijden ipv "stom" achteraanrijden) Tevens kun je je voorrijder wel eens corrigeren indien nodig en dat rijdt erg leuk, en je hebt veel minder kans op foutrijden. In nederland kun je je op kleine polderweggetjes of bospaadjes toch behoorlijk kwijtrijden, zodanig dat je de weg echt niet meer weet...

Bolletje-Pijltje werkt heel simpel. Je komt van het bolletje vandaan en gaat richting pijltje. Er staat een afstand aangegeven hoever het is naar de volgende situatie en de situatie is erin geschetst (kruising, verharde weg of niet, spoorlijn, water noem maar op...). Ik heb een klein stukkie roadbook gefotografeerd, voor het idee ervan

full
 
Stomme vraag misschien, hoe lees je dit?
Ik bedoel van boven naar onder;van links naar rechts of andersom?
Ik vraag dit, omdat je dit papier toch in een rol afleest?
 
Zeg Leo... je bent er wel heel vroeg bij... midzomer moet nog komen en meneer is nu al bezig met een winterbikkelrit :)

Zet me maar op de lijst :+

Oude F loopt weer als vanouds dankzij een nieuwe accu
 
Hee Rubberfreter,
Mooie rit hè die je ingedraaid hebt op de foto.
LEO


Hoi Snarfman,
De midsummer 1000 zal voor mij niet doorgaan helaas.

De reden dat wij nu al tijdelijk even reclame maken voor de WBrit is omdat we wat zaten te dollen toen de hagelstenen uit de lucht kwamen vallen van de week.

Zet de datum vast in je agenda en we komen er in november nog op terug.

Groeten,
LEO
 
Ik ben van de partij !!! Zeker weten !!! Hoi hoi hoi !!! Tegen die tijd hoop ik extra wielen te hebben met noppenslofjes !!!!

Maar ach...ik ben rampzalig met bolletje-pijl. Ik vraag me nog steeds af : geldt de afstand nà de afslag of geld de afstand nu net om tot die afslag te komen ??? Oplossing : Klei rijdt voor ? En bij voorkeur ook iemand in de buurt met een motor die een geweldige hitte verspreid. Een BMW K100 of zo :)

Hoi hoi hoi !!! Zouden we niet alvast warmdraaien ? Iemand alvast een warme choco ? :9~
 
Hee Rubberfreter,
Mooie rit hè die je ingedraaid hebt op de foto.
LEO


Hoi Snarfman,
De midsummer 1000 zal voor mij niet doorgaan helaas.

De reden dat wij nu al tijdelijk even reclame maken voor de WBrit is omdat we wat zaten te dollen toen de hagelstenen uit de lucht kwamen vallen van de week.

Zet de datum vast in je agenda en we komen er in november nog op terug.

Groeten,
LEO

Het zou eventueel m'n eerste rit geworden zijn, ken hem dus nog niet. Jij wel?
Maar m'n eerste zal het niet worden, die staat voor morgen op het programma :)
 
Het zou eventueel m'n eerste rit geworden zijn, ken hem dus nog niet. Jij wel?

Ik heb hem reeds enkele keren gereden en ik vind het een mooie rit, zeker als het wat nattter is zoals nu.

Maar m'n eerste zal het niet worden, die staat voor morgen op het programma :)

En dat is..... ?

LEO
 
....of geldt de afstand nu net om tot die afslag te komen ???
klopt.

....En bij voorkeur ook iemand in de buurt met een motor die een geweldige hitte verspreid. Een BMW of zo :)

Vanuit de BMWGSclub zullen zeker deelnemers aanwezig zijn maar om van die hitte te kunnen genieten moet je ze wel eerst bij kunnen houden })

LEO
 
Terug
Bovenaan Onderaan