FI melding op display TL1000S

TLetje

MF'er
11 jul 2002
75
0
Tilburg
Ik kreeg vanmiddag een melding "FI" op mijn display van mijn TL1000S.
Ook brande het waarschuwingslampje voor het olieniveau/temperatuur.
Nadat ik de motor af had gezet en weer opnieuw starte was de melding weg
en is hij ook niet meer teruggekomen.
De motor rijdt verder volkomen normaal.
Volgens de handleiding is er iets mis met de brandstofinjectie en moet
ik naar de Suzuki dealer. Ik vraag me nu af of er wel echt iets is want
naar mijn idee moet de melding dan continu blijven en niet na een
keer opnieuw starten weg zijn.

Zijn er enige TL of mischien andere motoreigenaars die dit
wel eens keer hebben meegemaakt of er iets meer van weten?

Groeten TLetje. :? :? :?
 
Ik kreeg vanmiddag een melding "FI" op mijn display van mijn TL1000S.
Ook brande het waarschuwingslampje voor het olieniveau/temperatuur.
Nadat ik de motor af had gezet en weer opnieuw starte was de melding weg
en is hij ook niet meer teruggekomen.
De motor rijdt verder volkomen normaal.
Volgens de handleiding is er iets mis met de brandstofinjectie en moet
ik naar de Suzuki dealer. Ik vraag me nu af of er wel echt iets is want
naar mijn idee moet de melding dan continu blijven en niet na een
keer opnieuw starten weg zijn.

Zijn er enige TL of mischien andere motoreigenaars die dit
wel eens keer hebben meegemaakt of er iets meer van weten?

Groeten TLetje. :? :? :?
hier was pas al een topic over even zoeken
of even wachten op een antwoord
ik kijk wel even in me werkplaats handboek misschien ?
 
Ik ben nogal veel bezig met de TL motoren van Suzuki. Je sprak over het rode lampje dat die ook aanging dat gaat alleen maar aan als de olie druk schakelaar niet meer functioneerd. De olie druk is nodig om je portomonnee vol te houden.
Anders kost het een hoop geld voor een lullige sensor waarvan ik nog twee nieuwe heb liggen. Als je het nog een keer hebt moet je effe mailen

mail to oromijn@hotmail.com

Olie drukschakelaar uit wisselen is een fluitje van een cent.........



succes
 
Het rode lampje heeft volgens de handleiding en de aanwezige symbolen op
het display 3 mogelijkheden.
1: oliedruk (oliekannetje)
2: temperatuur koelvloeistof (thermometertje)
3: brandstofinjectie (FI)

Ik denk dat in combinatie met de melding "FI" het toch echt de
brandstofinjectie is.

Maar in ieder geval toch bedankt voor het aanbod.







Ik ben nogal veel bezig met de TL motoren van Suzuki. Je sprak over het rode lampje dat die ook aanging dat gaat alleen maar aan als de olie druk schakelaar niet meer functioneerd. De olie druk is nodig om je portomonnee vol te houden.
Anders kost het een hoop geld voor een lullige sensor waarvan ik nog twee nieuwe heb liggen. Als je het nog een keer hebt moet je effe mailen

mail to oromijn@hotmail.com

Olie drukschakelaar uit wisselen is een fluitje van een cent.........



succes
 
Het rode lampje heeft volgens de handleiding en de aanwezige symbolen op
het display 3 mogelijkheden.
1: oliedruk (oliekannetje)
2: temperatuur koelvloeistof (thermometertje)
3: brandstofinjectie (FI)

Ik denk dat in combinatie met de melding "FI" het toch echt de
brandstofinjectie is.
*èèèèèh* fout..

Sigma heeft gelijk. FI staat niet voor Fuel Injection, maar voor Fault Indication!!
Kortom: Jouw conclusie 3 is dus fout.
Alle info in Sigma z'n post klopt, hier zou ik iets mee doen als ik jou was.
 
volgens mij is het je injectie indicator die verkeerd staat afgestelt. loopt ie in het ergste geval wel is op 1 poot? maatje van had het ook. naar de dealer, klein stekkertje eraan, kreeg je streepjes in beeld en bij de middelste streep stond de injector goed. aanpassing enkel met een schroevedraaier. 5 min werk
 
Terug
Bovenaan Onderaan