Studenten-winterbikkel-meeting

Schwenneh

MF veteraan
23 okt 2007
27.872
72
Utrecht
Voor iedere student die een pekelvreter heeft, een dikke laag tectyl op z'n bike geknald of alleen voor meetings zn beestje swinters uitlaat, was ie er op zondag 20 januari 2008:

*O* DE STUDENTEN-WINTERBIKKEL-MEETING *O*

Een mooie gelegenheid om het nieuwe jaar goed in te luiden met een kouwe rit :] en warme chocolade ;)

Meetingpoint voor de route is 'LaPlace' op NS station Amsterdam Sloterdijk. parkeergelegenheid en bereikbaarheid zijn goed. advies is om te parkeren op de Changiweg.

de route ziet er voorlopig als volgt uit:

route (met dank aan aergrimm voor de kaart)

datum: zondag 20 januari; verzamelen van 12.00 tot 12.30

de uiteindelijke winterbikkels:

1. Schwenneh --------------------------------- Amsterdam
2. Tienes -------------------------------------- Almere (motorpech)
3. aergrimm ------------------------------------ Delft
4. Justice Strike ------------------------------- Amsterdam
5. MZintruder ---------------------------------- Schoorl
6. McMel ---------------------------------------- Amsterdam
7. Tiez ------------------------------------------- Groningen
8. ivobeegden --------------------------------- Limburg/Arnhem
9. ***CBR 600F*** -------------------------- Den Haag
10. Robert-R6 --------------------------------- Groningen
11.Smiling Pitbull ----------------------------- Delft
12.OnELeG ------------------------------------ Delft
13.PJ ------------------------------------------- Leiden (ziek)
14.ThaGaruda -------------------------------- Zaltbommel
15.Dreetje9 ------------------------------------ Drenthe / Driebergen
16.Nicked-----------------------------------------Spaardam
17.FastVincent ----------------------------------Almere
18.FrankdaTank---------------------------------Almere
19.Flying Marty----------------------------------Amsterdam
20.

BELANGRIJK:
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
 
Laatst bewerkt:
begin 2009?????



Maar ik meld me aan voor 2008 en ook voor 2009 als dat nu al moet *O*


een Gs500 staat klaar voor vertrek
 
geef ook ff aan waar je vandaan vertrekt. dan kunnen we een beetje een centraal meeting point afspreken.
 
afhankelijk van wanneer en van waar, ben ik er bij (onder voorbehoud dus)

vanuit Delft

dat doe je snel ;)

moeten ook ff kijken naar het weer en ervaring van andere rijders ?
 
Laatst bewerkt:
afhankelijk van wanneer en van waar, ben ik er bij (onder voorbehoud dus)

vanuit Delft

dat doe je snel ;)

moeten ook ff kijken naar het weer en ervaring van andere rijders ?

ben best snel af en toe ;)

[verstandige modus]
iedereen rijdt op eigen risico mee en moet voor zichzelf beslissen of hij/zij zichzelf bekwaam genoeg vindt om te rijden in de heersende weersomstandigheden
[/verstandige modus]

aan de andere kant, het is wel de winterbikkel meeting ;)
 
almere klopt *O*

en ik heb een gs500
heb 25 kw
en leg geen knietjes aan de grond -O-

dus ik kom voor de gezelligheid de sfeer en een leuke mooi route. snelheid is niet mijn prioriteit. en achteraan rijden vind ik geen probleem :]
 
ik rij met dit weer ook als een wijf, als een oma zelfs ! achteraan geen probleem, graag zelfs ;) ik rij al heel het jaar voorop.
 
KD's doe ik ook niet, ben geen held in de bochten met dit weer.

en verder is het gewoon een gezelligheidstoer, en niet een 'ik-laat-ff-zien-wat-ik-met-mijn-motor-kan' toer. dus je kan prima meerijden!
 
en geen terrasje maar binnenzitten |(

of zijn er alleen bikkels die in motorpak en al wel op het terras hun cola/wamre choco/koffie willen nuttigen

mij lijkt het wel gezellie. waar blijven die andere studenten? *O*
 
Die van mij komt pas weer naar buiten als het 10/15 graden is het zonnetje schijnt.... dus baaaaj baaaj zwaai zwaaai ik ben ern iet bij :+ ;) :W

Die gore pekel wil ik niet op mijn motor hebben :9
 
Laatst bewerkt:
Die van mij komt pas weer naar buiten als het 10/15 graden is het zonnetje schijnt.... dus baaaaj baaaj zwaai zwaaai ik ben ern iet bij :+ ;) :W

Die gore pekel wil ik niet op mijn motor hebben :9

gaat komende week regenen en daarna niet meer vriezen. die pekel spoelt mooi van de weg af, hebben we dus geen last van. *O*

winterkleding is echter wel aan te raden :+
 
Hehehehe, ik weet wie het zegt })
En trouwens, zelfs mijn MZjes zijn sneller dan een geknepen GS :+ :+

hehe, dat beest van jou maakt een flinke herrie, maja, blaffende honden bijten niet heb ik altijd geleerd :+

maar ff alle gekheid op een stokje: vet dat je erbij bent!! :W
 
Als het niet al te ver is en ik tegen die tijd nog/alweer een motor bezit, wil ik wel komen vanuit Groningen.
 
Hehehehe, ik weet wie het zegt })
En trouwens, zelfs mijn MZjes zijn sneller dan een geknepen GS :+ :+
ligt natuulk altijd nog aan de bestuurder. maar als jou MUz voor mijn gs wilt rijden dan vindt ik het best *O* als er maar veel studenten komen, en dat ik dan niet de enigste ben met een motor uit een jaar voor 2000 is het al goed
*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan