Voor iedere student die een pekelvreter heeft, een dikke laag tectyl op z'n bike geknald of alleen voor meetings zn beestje swinters uitlaat, was ie er op zondag 20 januari 2008:
DE STUDENTEN-WINTERBIKKEL-MEETING
Een mooie gelegenheid om het nieuwe jaar goed in te luiden met een kouwe rit en warme chocolade
Meetingpoint voor de route is 'LaPlace' op NS station Amsterdam Sloterdijk. parkeergelegenheid en bereikbaarheid zijn goed. advies is om te parkeren op de Changiweg.
de route ziet er voorlopig als volgt uit:
route (met dank aan aergrimm voor de kaart)
datum: zondag 20 januari; verzamelen van 12.00 tot 12.30
de uiteindelijke winterbikkels:
1. Schwenneh --------------------------------- Amsterdam
2.Tienes -------------------------------------- Almere (motorpech)
3.aergrimm ------------------------------------ Delft
4. Justice Strike ------------------------------- Amsterdam
5. MZintruder ---------------------------------- Schoorl
6.McMel ---------------------------------------- Amsterdam
7.Tiez ------------------------------------------- Groningen
8.ivobeegden --------------------------------- Limburg/Arnhem
9. ***CBR 600F*** -------------------------- Den Haag
10.Robert-R6 --------------------------------- Groningen
11.Smiling Pitbull ----------------------------- Delft
12.OnELeG ------------------------------------ Delft
13.PJ ------------------------------------------- Leiden (ziek)
14.ThaGaruda -------------------------------- Zaltbommel
15.Dreetje9 ------------------------------------ Drenthe / Driebergen
16.Nicked-----------------------------------------Spaardam
17.FastVincent ----------------------------------Almere
18.FrankdaTank---------------------------------Almere
19.Flying Marty----------------------------------Amsterdam
20.
BELANGRIJK:
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
DE STUDENTEN-WINTERBIKKEL-MEETING
Een mooie gelegenheid om het nieuwe jaar goed in te luiden met een kouwe rit en warme chocolade
Meetingpoint voor de route is 'LaPlace' op NS station Amsterdam Sloterdijk. parkeergelegenheid en bereikbaarheid zijn goed. advies is om te parkeren op de Changiweg.
de route ziet er voorlopig als volgt uit:
route (met dank aan aergrimm voor de kaart)
datum: zondag 20 januari; verzamelen van 12.00 tot 12.30
de uiteindelijke winterbikkels:
1. Schwenneh --------------------------------- Amsterdam
2.
3.
4. Justice Strike ------------------------------- Amsterdam
5. MZintruder ---------------------------------- Schoorl
6.
7.
8.
9. ***CBR 600F*** -------------------------- Den Haag
10.
11.
12.
13.
14.ThaGaruda -------------------------------- Zaltbommel
15.
16.
17.
18.
19.Flying Marty----------------------------------Amsterdam
20.
BELANGRIJK:
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
Laatst bewerkt: