Welke bijzondere verrichtingen vanaf 1 oktober?

Syncronism

MF'er
17 feb 2003
77
0
Delft
Snarfman wrote:

BTW: Instructeur, kan jij vertellen welke extra bijzondere verrichtingen er per 1 oktober bijkomen. Zelf hoop ik voor die tijd al mijn A-stempeltje erbij te hebben, maar voor de topic-starter is het handig om te weten. Of ben ik verkeerd geïnformeerd?

Ben ik ook erg benieuwd naar.
 
Remproef gaat moeilijker worden dmv stilstand op een bepaald punt
Slalom gaat moeilijker worden dmv stoppen en verder sla-lom-men :)

meer weet ik nog niet
 
waarschijnlijk pas vanaf1 maart 2004

1 lopen met de motor en achteruit parkeren
2 slalom in de eerste versnellin
 
3 achtje
4 stapvoets rijden
5 wegrijden uit parkeervak
6 slalom met stops
7 uitwijkoefening
8 snelle slalom
9 noodstop bij 50 km (12 meter0
10 precisiestop (17 meter)
11 Stopproef

Maar of het echt 1 maart wordt is afwachten. Zal wel weer verlengd worden, het CBR kennende
 
Vergeet nog iets. Ook niet onbelangrijk: Het examen gaat uit twee delen bestaan.
Kun je 2 keer stressen.
 
1 lopen met de motor en achteruit parkeren
2 slalom in de eerste versnelling
3 achtje
4 stapvoets rijden
5 wegrijden uit parkeervak
6 slalom met stops
7 uitwijkoefening
8 snelle slalom
9 noodstop bij 50 km (12 meter0
10 precisiestop (17 meter)
11 Stopproef
Valt allemaal dus nog wel mee: 3, 4, 8, 11 is er al (1 is er half) en daarbij nog 3 rondjes rijden en de motor opbokken. Vervallen die laatste 2 dan?
Wegrijden uit een parkeervak :+
En van die uitwijkoefening en noodstop kan je alleen maar veel leren.
 
Volgens het CBR gaan de cirkels vervallen. Een beetje vreemd omdat voor veel leerlingen dit de moeilijkste oefening is. Dus echt moeilijker gaat het examen niet worden.

Het op en afbokken zit bij het eerste onderdeel: lopen met de motor en achteruit parkeren.

En ja, het examen wordt gesplitst in 2 aparte examens. De eerste alleen bijzondere verrichtingen. De tweede alleen een stukkie rijden.
 
Volgens het CBR gaan de cirkels vervallen. Een beetje vreemd omdat voor veel leerlingen dit de moeilijkste oefening is. Dus echt moeilijker gaat het examen niet worden.

Het op en afbokken zit bij het eerste onderdeel: lopen met de motor en achteruit parkeren.

En ja, het examen wordt gesplitst in 2 aparte examens. De eerste alleen bijzondere verrichtingen. De tweede alleen een stukkie rijden.


mmmhhh, lekker. En dat gaat dan zeker ook 2 keer 170 euro kosten?
 
ik had ook nog dat ik moest meerijden met de lopende instructeur. De spiegel van de motor moest de hele tijd bij zijn schouder blijven en zo moest je een meter of 20 met de koppeling spelen.
 
... gisteren was de presentatie van de Examens Nieuwe Stijl. Erg weinig aandacht van de motorpers overigens. twee man van de MAG, DRIE van Moto '73 en ikke. Nieuwe aanpak lijkt me eindelijk eens een goed plan. Eerst kledingsregels. Vanaf april volgend jaar etc. Examen wordt geschat op 25% duurder. www.cbr.nl. Ruud, ze hebben een mooie persmap Moet je Jan j. Jansen van het CBR voor hebben.
 
1 lopen met de motor en achteruit parkeren
2 slalom in de eerste versnelling
3 achtje
4 stapvoets rijden
5 wegrijden uit parkeervak
6 slalom met stops
7 uitwijkoefening
8 snelle slalom
9 noodstop bij 50 km (12 meter0
10 precisiestop (17 meter)
11 Stopproef

Vergeet nog iets, ook niet onbelanrgijk:

12 Klaverblad rond met knietje aan de grond
13 Stoppie
14 Wheelie met 2x opschakelen
15 Bochtje achteruit zonder voeten aan de vloer
 
Ik had begrepen dat vanaf september dit jaar de kledingeisen verscherpt zouden worden. Een helm met vizier wordt verplicht, motorpak en minimaal stevige schoenen die ook de enkels bedekken (liefst motorlaarsen natuurlijk), en handschoenen.
Vanaf september 2004 zouden de nieuwe verrichtingen ingevoerd worden die al eerder in dit topic genoemd zijn. Dit zou dan nog maar op een aantal plaatsen in Nederland gedaan kunnen worden omdat er veel extra ruimte nodig is voor de verrichtingen. En dan zou het examen inderdaad in 2 delen worden opgesplitst.
 
Volgens het CBR gaan de cirkels vervallen. Een beetje vreemd omdat voor veel leerlingen dit de moeilijkste oefening is. Dus echt moeilijker gaat het examen niet worden.

Heb nooit het nut gezien van deze oefening behalve dat hij goed is voor je kijktechniek wil je je evenwicht niet verliezen. De halve draai is bruikbaarder wat dat aangaat.
 
weet iemand wanneer het nu precies ingevoerd word?? per 1 oktober dit jaar of pas in maart? of pas eind 2004??
ik wil ook beginnen met lessen maar mijn vriendin word pas in januari 21 en die vraagt zich af wanneer het nu echt van kracht gaat.
als het in oktober dit jaar gebeurt dan ga ik deze zomer nog ff snel op.
 
Ben net begonnen met me motor lesjes, en een paar van de boven genoemde bijzondere verrichtingen worden mij al aangeleerd. Zoals het achteruit lopen met de motor en het weg zetten van de motor in een victieve garage. Ik denk dat ze dus over niet al te lange tijd worden ingevoerd want anders leren ze je het niet aan, denk ik :? :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan