Tegemoetkomende fietsers voorrang vanaf parallel fietspad?

Als het niet in een oogopslag duidelijk is, is het maar te hopen dat de tijdelijke situatie nog wordt aangepast voordat het definitief wordt.
 
Ja, even. Hoezo?

Ik heb net een melding gemaakt. Met de stopwatch erbij was ik binnen 8 minuten klaar, inclusief het zoeken waar ik melding kon doen en het uitschrijven van de hele melding :)
Ja, maar ze doen er verder niets mee, dat bedoel ik met "even".
 
Ja, maar ze doen er verder niets mee, dat bedoel ik met "even".
In Amsterdam zijn ze, mits goed onderbouwd, in mijn ervaring best wel responsief hoor!

Bijvoorbeeld, een paar maanden geleden heeft iemand hier uit de buurt nog melding gemaakt van een verkeersregelinstallatie die, na werkzaamheden, niet goed meer op de detectielussen reageerde. Een paar dagen later was het opgelost. Ook meldingen over gevaarlijke situaties (ik heb vorig jaar nog een keer een melding gemaakt van een bouwcontainer die op een straathoek was geplaatst waardoor een kruispunt gevaarlijk onoverzichtelijk werd) worden toch best wel serieus genomen, ook dat was een paar dagen later opgelost.
 
1710832506471.png
1710832522989.png
 
Dat lijkt me niet, die gele doorlopende lijnen geven toch juist aan dat ze juist gewoon de rijbaan volgen?

Ik zou zeggen: volgens mij betekent het feit dat daar een zone 30 begint sowieso dat daar een nieuwe straat begint. Dus jij "slaat af" als je daar rechtdoor die zone 30 inrijdt, en de tegemoetkomende fietsers zijn gewoon rechtdoorgaand verkeer, ondanks het feit dat ze een slinger maken, ook gezien die gele slingerende-maar-doorgetrokken strepen in de lengterichting.

Maar het is een aparte situatie. Een van de problemen is dat die zone-30-weg rood is, maar niet een fietspad, terwijl het fietspad daarnaast grijs is. Op het eerste gezicht dacht ik ook dat dat rode een fietspad was en dat OP bedoelde dat daar de fietsers vandaan kwamen.

Ik heb nooit geweten dat het begin van een zone ook het begin van een nieuwe straat is.
Wat is de gedachte daar achter?
Hier in de buurt staan vrijwel alle zone-borden niet aan het begin van een straat, maar na 30 meter of iets in die richting. Wat is dan de reden dat er een nieuwe straat begint en op welke manier zegt dit iets over de voorrang?
Overigens hebben die 2 straten steevast dezelfde naam.
 
Ik heb nooit geweten dat het begin van een zone ook het begin van een nieuwe straat is.
Wat is de gedachte daar achter?
Hier in de buurt staan vrijwel alle zone-borden niet aan het begin van een straat, maar na 30 meter of iets in die richting. Wat is dan de reden dat er een nieuwe straat begint en op welke manier zegt dit iets over de voorrang?
Overigens hebben die 2 straten steevast dezelfde naam.
Ha, ja, dat is ook niet per definitie zo natuurlijk, maar het leek me in dit geval een duidelijk signaal. Maar toen ik twee keer keek zag ik dat ik de hele situatie verkeerd begreep op het plaatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan