Registratie kilometerstanden motorfiets vanaf 1 juli 2021 verplicht

Als bij elk bezoek bij elke willekeurig garage of het nu voor klein onderhoud is of lampje vervangen Apk die moet gebeuren olie verversen de km stand genoteerd word en deze naar een centraal punt gezonden word.
Er is al via RDW de kentekencheck waar je informatie over een voertuig of motor kunt krijgen.
Hier is al veel informatie te krijgen als daar nog eens km stand van het laatste jaar dat de motor of auto bij apk erbij komt krijg je toch al een betere inzicht over de motor of auto.
Voor motoren betekent dit APK.
 
Niemand zegt dat het een 100% veilige regeling zal zijn.
Maar het grootste deel van de huidige fraude zal hiermee wel voorkomen worden.

Dat stelt niemand in twijfel, maar de vraag is of het middel proportioneel is.

Ja, er wordt fraude mee voorkomen, maar:
je verliest privacy,
extra kosten,
extra kans op datalekken,
verdere betutteling.

En vul maar verder aan...

Hoe meer van dit soort systemen er zijn hoe makkelijker een rekeningrijden wordt ingevoerd.
En dat is de nachtmerrie van elke petrolhead.
 
Dat stelt niemand in twijfel, maar de vraag is of het middel proportioneel is.

Ja, er wordt fraude mee voorkomen, maar:
je verliest privacy,
extra kosten,
extra kans op datalekken,
verdere betutteling.

En vul maar verder aan...

Hoe meer van dit soort systemen er zijn hoe makkelijker een rekeningrijden wordt ingevoerd.
En dat is de nachtmerrie van elke petrolhead.

Ook daar is mijnheer Blackbird voor 🤗
Dat vind ie super 🥳
 
Hoe kom je daar toch bij? Is het zo leuk dingen te verzinnen? Doe dan tenminste iets creatiefs.....
Ik heb al jaren geleden aangegeven geen APK te gaan doen en geen BOVAG-bedrijf te worden.
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrt , over een maand of wat heb jij geen actieve herinnering meer aan deze uitspraken ,lekker geld binnen harken dan *O*
 
Hoe kom je daar toch bij? Is het zo leuk dingen te verzinnen? Doe dan tenminste iets creatiefs.....
Ik heb al jaren geleden aangegeven geen APK te gaan doen en geen BOVAG-bedrijf te worden.

Lees je eigenlijk wel wat ik typ,of zijn je antwoorden er alleen op gericht om je gram te halen?
Ik suggereer dat jij voor rekening rijden bent,niet of je er beroepsmatig iets mee wil doen.
Het zal me een rotzorg zijn wat jij doet of laat.
Ik doe je ,hier,wat plagen,maar denk wel dat jij in de kern voor alles wat op motor gebied vastgelegd kan worden,voor bent.
Dus ook voor rekening rijden.
Zit er in ieder geval niet ver naast🤔
 
Rekening rijden als dat er zal komen in de toekomst zal het waarschijnlijk alleen voor de auto en auto snelwegen komen , die vermijdt ik toch waar daar heb ik een hekel aan .
 
Ik denk dat er in de toekomst meer automatisch zal gaan qua km standen registratie , er komt steeds meer met gps op de voertuigen dus ik verwacht dat dit straks gewoon automatisch gaat , dat er gewoon om de zoveel tijd een signaal word verstuurd en de rest in een black box in je boordcomputer of zo
 
Ik denk dat er in de toekomst meer automatisch zal gaan qua km standen registratie , er komt steeds meer met gps op de voertuigen dus ik verwacht dat dit straks gewoon automatisch gaat , dat er gewoon om de zoveel tijd een signaal word verstuurd en de rest in een black box in je boordcomputer of zo

En dan het in de winter "op stal" zetten van hele volsstammen met 5 a 6 maanden de prik er af.🤗
Nu rij ik met 1 motor door,maar bij de andere ga ik geen prik op een ongewenste black box laten staan.
Succes er mee 💪
 
Lees je eigenlijk wel wat ik typ,of zijn je antwoorden er alleen op gericht om je gram te halen?
Ik suggereer dat jij voor rekening rijden bent,niet of je er beroepsmatig iets mee wil doen.
Het zal me een rotzorg zijn wat jij doet of laat.
Ik doe je ,hier,wat plagen,maar denk wel dat jij in de kern voor alles wat op motor gebied vastgelegd kan worden,voor bent.
Dus ook voor rekening rijden.
Zit er in ieder geval niet ver naast🤔
Vreemd, maar ik kreeg juist het idee dat jij je gram probeert te halen.
En je insinueert wel degelijk dat ik voor APK en registratie ben om er aan te kunnen verdienen. En dan ontken ik dus.

Ja, ik ben voor een veel strakkere regelgeving m.b.t. motor en autobezit om fraude te voorkomen.
Ik zie beroepshalve te vaak voorbeelden van consumenten die opgelicht (of op zijn minst benadeeld) zijn door zowel particulieren als ook de slechtere handelaren.

Rekeningrijden heb ik nog geen vaststaande mening over. Dat hangt er vanaf hoe ze dat willen gaan opzetten.
Het principe van "de vervuiler betaald" ben ik het mee eens. Het moet alleen geen verkapte prijsverhoging gaan worden.
 
En dan het in de winter "op stal" zetten van hele volsstammen met 5 a 6 maanden de prik er af.🤗
Nu rij ik met 1 motor door,maar bij de andere ga ik geen prik op een ongewenste black box laten staan.
Succes er mee 💪
Hoezo? Dat is dan toch prima?
Je hoeft alleen te betalen als je gebruikt, dat is het hele idee er van.
Dus 6 maanden stilstand hoort ook niets te kosten.
 
Hoezo? Dat is dan toch prima?
Je hoeft alleen te betalen als je gebruikt, dat is het hele idee er van.
Dus 6 maanden stilstand hoort ook niets te kosten.

Mare....als dan,de accu van, zo'n blackbox overlijd,kan ik er ook niks aan doen.
Vreemd, maar ik kreeg juist het idee dat jij je gram probeert te halen.
En je insinueert wel degelijk dat ik voor APK en registratie ben om er aan te kunnen verdienen. En dan ontken ik dus.

Ja, ik ben voor een veel strakkere regelgeving m.b.t. motor en autobezit om fraude te voorkomen.
Ik zie beroepshalve te vaak voorbeelden van consumenten die opgelicht (of op zijn minst benadeeld) zijn door zowel particulieren als ook de slechtere handelaren.

Rekeningrijden heb ik nog geen vaststaande mening over. Dat hangt er vanaf hoe ze dat willen gaan opzetten.
Het principe van "de vervuiler betaald" ben ik het mee eens. Het moet alleen geen verkapte prijsverhoging gaan worden.
Fijn voor jou,jonguh,maar dat kwam dus echt niet in mij op.,grappig.🤣
Waaruit maak je dat dan op,behalve onderbuik gevoelens?
Wel dat je een brave borst bent die het prima vind dat van alles in het leven voor de mensch gereguleerd en beslist wordt.
Dat dan weer wel.
En in deze was mijn vermoeden dus juist.
Bedankt voor de bevestiging👌
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze het zo zullen maken , mits zo iets er komt van een blackbox achtige toestanden dat dit zijn data lang vast houd .
Zelfde als de digitale km tellers , al staat de motor een jaar met een lege of geen batterij , sluit je deze terug aan staat de km stand er gewoon in .
Hoe lang zou het duren dat de km teller geen stand meer aan geeft zo lang je deze niet meer aan sluit .
 
Kan zijn dat ik weer wat mis, maar wanneer word er gerommeld met km standen? Volgens mij wanneer een motor word geïmporteerd. En hoe wil je dat nu gaan voorkomen?
 
Ik denk dat ze het zo zullen maken , mits zo iets er komt van een blackbox achtige toestanden dat dit zijn data lang vast houd .
Zelfde als de digitale km tellers , al staat de motor een jaar met een lege of geen batterij , sluit je deze terug aan staat de km stand er gewoon in .
Hoe lang zou het duren dat de km teller geen stand meer aan geeft zo lang je deze niet meer aan sluit .

Een backup batterijtje om wat gegevens vast te houden is iets anders dan een voeding voor gps doeleinden lijkt me 🤔
Kijk maar eens hoe snel je navigatie apparatuur leeg geraakt zonder voeding.
Batterij leeg,geen signaal.
En als een motor 5 maanden stilstaat is het nog maar de vraag of het ding weer gaat werken.

Verder wordt ik niet vrolijk van big brother
 
Een backup batterijtje om wat gegevens vast te houden is iets anders dan een voeding voor gps doeleinden lijkt me 🤔
Kijk maar eens hoe snel je navigatie apparatuur leeg geraakt zonder voeding.
Batterij leeg,geen signaal.
En als een motor 5 maanden stilstaat is het nog maar de vraag of het ding weer gaat werken.

Verder wordt ik niet vrolijk van big brother
Is ook zo , anders stuk lood er om heen
 
Onderhoud doe ik zelf en voor de banden wissel lever ik de velgen los aan.
Zolang er geen algemene periodieke keuring verplicht is...pijp me.
Als scooter piloot wordt ik geloof ik geacht dit niet te mogen afslaan..... :Z
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn dat ik weer wat mis, maar wanneer word er gerommeld met km standen? Volgens mij wanneer een motor word geïmporteerd. En hoe wil je dat nu gaan voorkomen?
Km standen zullen altijd kunnen worden gemanipuleerd , is niet tegen te houden denk ik mits er een soort van gps signaal bij komt dat hij om de zoveel tijd als je rijd 1 of ander ping of iets dergelijks verzend .
Zag op Discovery dat in auto's de laatste jaren ook een black box zit en dat ze deze ten alle tijden kunnen uitlezen en ze kunnen alles achterhalen als het moet , zelfs hoe er met de auto word gereden en waar deze is geweest omdat er bij veel auto's navigatie standaard in zit dus ook gps maar dit doen niet vanwege de privacy wet zeggen ze .
 
Terug
Bovenaan Onderaan