V-max naar de klote..

Herr Flick

MF veteraan
25 feb 2003
8.632
6
Hallo,
afgelopen zaterdag was het weer us tijd om ff mijn v-max te laten lopen, en lekker een stukje te gaan rijden :] (d8 ik)
Ik heb hem gestart,5 min warm laten lopen, en toen rustig aan weg gereden.
Na 300 meter, RAMMEL RAMMEL RAMMEL, vlug terug gereden, motor uitgezet, en ff na gekeken wat het nou kon zijn.
Wat denk je, hoogstwaarschijnlijk de drijfstanglagers naar de GVD. :( ;(
Het komt wel us vaker voor bij Mister Max heb ik al vernomen, maar heeft iemand hier ook al ervaring mee, en wat waren daarvan de kosten?

Ik snap het eigenlijk gewoon niet, ik rij in het algemeen vlot,absoluut niet wild,en rij altijd met het oliepeil net boven MAX!
 
Hoe oud is ie ?

Net boven pijl is ook niet goed.
En je moet wel je fiets echt goed warm rijden en niet naar je watertemp kijken.

Kan wel eens zijn dat een drijfstanglager weg is nu.
Dus te snel gegast met koude olie denk ik.

Maar sloop em eerst open, dan weet je wat er is.
Check ook je aanvoerbuis voor de oliegallerij.
Daar zal de ring wel uit liggen, bekend probleem.
 
Hoe oud is ie ?

Net boven pijl is ook niet goed.
En je moet wel je fiets echt goed warm rijden en niet naar je watertemp kijken.

Kan wel eens zijn dat een drijfstanglager weg is nu.
Dus te snel gegast met koude olie denk ik.

Maar sloop em eerst open, dan weet je wat er is.
Check ook je aanvoerbuis voor de oliegallerij.
Daar zal de ring wel uit liggen, bekend probleem.

Ik rij mijn motor altijd goed warm voordat ik echt een keer aan het gas draai, hij was nog niet us aan de 3000 tpm!.

En net boven max. dat heb ik van een echte v-max man, die zegt dat als je het gas open draait en je oliepeil zit tussen MIN en MAX in, dat je blok dan wel us een fraktie van een seconde geen olie aankan!De olie vliegt dan naar achter in je carter(lamp gaat dan ook branden).

Mijn v-max is van '94 en heeft 32000 mijltjes gehuppeld nu.....


Maar welke ring bedoel je precies?? En wat bedoel je met oliegallerij????
 
oooh bagger!! ja aandrijfstang heb ik wel vaker over gehoord, is wel reparabel, maar kost veel geld volgens mij '(

Bob: als je iets hebt kom je maar langs, ik trek hem zo voor je open :) (niet dat ik weet waar ik mee bezig ben, maar heb alleen nog maar dingen gefixt aan mn motor sinds ik hem heb, dus zal wel goed gaan ;) )
 
oooh bagger!! ja aandrijfstang heb ik wel vaker over gehoord, is wel reparabel, maar kost veel geld volgens mij '(

Bob: als je iets hebt kom je maar langs, ik trek hem zo voor je open :) (niet dat ik weet waar ik mee bezig ben, maar heb alleen nog maar dingen gefixt aan mn motor sinds ik hem heb, dus zal wel goed gaan ;) )

genoeg mensen die hem open willen trekken alleen zie hem dan maar weer eens dicht te krijgen zodat ie het ook nog doet...

over een paar weken ga ik iig mijn eerste poging doen :)
 
Nou het gaat mij hierom : ik ben zelf automonteur,tja ik weet het tis nog geen motormonteur,maar toch denk ik dat ik met de juiste info een heel eind op weg kom!!

Daarom tips,tips, en nog us tips aub!!

Want ik wil weer maxxen!! :9
 
Nou het gaat mij hierom : ik ben zelf automonteur,tja ik weet het tis nog geen motormonteur,maar toch denk ik dat ik met de juiste info een heel eind op weg kom!!

Daarom tips,tips, en nog us tips aub!!

Want ik wil weer maxxen!! :9

Niemand tips,of handleidingen,of weet ik veel wat?
Sites waar de gegevens staan (niet hoeveel pk's, maar hoe bijv. het blok moet delen)

Ik w8 met smart, want de zon schijnt en dan begint het weer te kriebelen.... :(
 
Bob: als je iets hebt kom je maar langs, ik trek hem zo voor je open :) (niet dat ik weet waar ik mee bezig ben, maar heb alleen nog maar dingen gefixt aan mn motor sinds ik hem heb, dus zal wel goed gaan ;) )

Hahaha... jahoor Lude wel... sinds ik heb gezien dat jij bowlingballen achteruit gooit... enz... enz... mmm... en nu zie ik hierboven weer een foto van je eigen blok... :? ... lijkt me verstandig dat je mij eerst opzoekt alst blokkie weer in elkaar zit... }) ... krijg het idee dat er straks meer lawaai uit je blok komt dan uit je uitlaat!!! ;)
 
Hahaha... jahoor Lude wel... sinds ik heb gezien dat jij bowlingballen achteruit gooit... enz... enz... mmm... en nu zie ik hierboven weer een foto van je eigen blok... :? ... lijkt me verstandig dat je mij eerst opzoekt alst blokkie weer in elkaar zit... }) ... krijg het idee dat er straks meer lawaai uit je blok komt dan uit je uitlaat!!! ;)
Hahahahaha, we zullen zien... ;)
 
Nou, ik heb de olie eraf gelaten, en helaas pindakaas....
Een mooie rode gloed in de motorolie,dwz.,lagers zeker beschadigd.
AS. weekend beginnen we het blok er onderuit te halen.
Ik heb gevraagd bij motorhuis eindhoven of ik daar mijn technische vragen en gegevens mocht neerleggen, en dat was gelukkig geen probleem.
Het werkplaatshandboek stond altijd ter beschikking voor mij. :}
Nou maar hopen dat de verdere schade meevalt, en dat de krukas nog te gebruiken is....

Iemand die nog tips heeft, laat maar ff weten!

Bedankt
 
Helaas geen tips maar ik wens je wel heel veel succes met het fixen van je max
zodat je weer snel kan :]

maar wat betreft het olie: ik had ook een keer teveel olie in m'n blok zitten en toen werd ik er ook op geattendeerd dat dit erg schadelijk/slecht voor het blok zijn het this dat een vmax over het alg. een sterk blok heeft... dus snel wat olie afgetapt dus.......
 
Helaas geen tips maar ik wens je wel heel veel succes met het fixen van je max
zodat je weer snel kan :]

maar wat betreft het olie: ik had ook een keer teveel olie in m'n blok zitten en toen werd ik er ook op geattendeerd dat dit erg schadelijk/slecht voor het blok zijn het this dat een vmax over het alg. een sterk blok heeft... dus snel wat olie afgetapt dus.......

Klopt, maar bij een volle acceleratie, dan wil de olie lamp wel us aan gaan bij een v-max,vooral als het oliepeil onder MAX staat!(je zult het zelf ook wel us ondervonden hebben).
Als op dat moment de oliedruk wegvalt,bij vol vermogen, dan is motorschade vrijwel direkt het gevolg!.
Nu als je je peil NET boven max zet, en dan bedoel ik dus niet een halve liter, dan zul je zien dat dit probleem(van het lampje) zich niet meer voordoet!
Met net boven MAX bedoel ik dus niet, dat het hele kijkglas vevuld is!
Een klein luchtbelletje is dan nog te zien in je kijkglas.
 
FOUT !!!
Een Vmax heeft een niveau sensor en geen druksensor.
De sensor zit voor in je blok.
Dus als je volgas geeft en de lamp gaat aan ligt de olie achterin je blok.
En achterin je blok zit de pomp met de aanzuigzeef.
Die zit volop in de olie ook als ie laag pijl staat.

Conclusie, hierdoor kan je blok niet kapot gaan, de grootste onzin dus wat verkondigd word om net boven maximum te zetten.

Zorg dat je de goede olie hebt , semi syntheet en dan 10W40 tot 20W50 zoals boekje voorschrijft en niet anders.
En dat deze tussen min en max staat en niet anders.
 
Hee flicky, hoop dat je snel een hoop info ontvangt, want we motte snel gasse. :]
Je kan ook een advertentietje zetten: ruilen v-max tegen elk aannnemelijke r1 :X
 
Laatst bewerkt:
Dat van dat O-ringetje wordt wat duidelijker met deze foto:
full

Door wat dikkere olie in combinatie met koude motor en te veel toeren kan dit gebeuren.
De beste olie is 5w-40 voor de Vmax.

Via www.VmaxClubHolland.nl vind je meer info van de Vmax.

Succes!
 
Klopt, maar bij een volle acceleratie, dan wil de olie lamp wel us aan gaan bij een v-max,vooral als het oliepeil onder MAX staat!(je zult het zelf ook wel us ondervonden hebben).
Als op dat moment de oliedruk wegvalt,bij vol vermogen, dan is motorschade vrijwel direkt het gevolg!.
Nu als je je peil NET boven max zet, en dan bedoel ik dus niet een halve liter, dan zul je zien dat dit probleem(van het lampje) zich niet meer voordoet!
Met net boven MAX bedoel ik dus niet, dat het hele kijkglas vevuld is!
Een klein luchtbelletje is dan nog te zien in je kijkglas.

Denk je niet dat meneer Yamaha hier al rekening mee gehouden heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan