2 cilinder wheelie

En waarom zou je het willen oefenen? Als je van je RBW afwilt, kan je die ook gewoon op het politieburo inleveren hoor. Kost ook een stuk minder
 
Als ik je postgeschiedenis bekijk dan ben je een beginnende motorrijder en heb je je shiver nog niet al te lang in bezit. Ik zou eerst eens wat meer gevoel voor je motor en het motorrijden in het algemeen kweken voordat je aan de wheelies begint.

Jij hebt helemaal niks meer in bezit :+
 
Red je het niet op vermogen? Zo heb ik het zelf geleerd. Stapvoets in z'n eerste versnelling en dan een dot gas. Als het niet goed lukt wat meer achterop gaan zitten en evt. een rukje aan je stuur. Wel je voet bij je achterrem.

full

full
 
Als je op een motor een nette wheely kan maken (dus niet zo'n hupje even met je voorwiel een stukje van de grond) Dan kan je het met een fiets en een brommer ook.
Dus geen onzinnige reactie lijkt me.

Neehoor. Ik fiets veel (mtb) maar een wheely langer dan 3 trappen lukt me niet. Op de motor zo lang als ik wil. Dus helemaal onzin is die reactie niet.
 
Wel goed geshopped dan,
de boomstronk op de achtergrond loopt zichtbaar achter het voorwiel door...
veel photoshoppers zouden dat detail vergeten...
De schaduwen lijken te kloppen en zelfs de afsluiting lijkt te kloppen...

Ja, als we zo gaan mierenneuken.... Het voorwiel heeft wel een hele rare bobbel op de plek waar hij bijna tegen de zijkant van het plaatje komt. Ook zit daar geen profiel. Lijkt me toch niet lekker rijden. Misschien maakt hij daarom wel een wheely. :P
 
Ik kan het niet op een fiets of brommer maar op een motorfiets is het geen probleem dus deze reactie is echt onzin.

Nu een serieuze reactie, in de 2 rijden bij +- 4000-5000 rpm, dan koppeling in en direct weer op laten komen terwijl je gas geeft. Gaat de motor niet direct ophoog dan geef je de 2de keer iets meer gas.

Ik heb het mijzelf geleerd op een supermotard dus dat was een beetje valsspelen, ik heb vooral de tips van dit filmpje gevolgt, hier gebruiken ze echter de 1ste versnelling, ik vond dat die dan te snel omhoog schiet dus ik gebruik liever de 2.

Houd er wel rekening mee dat een 2 cilinder aardig wat compressie heeft dus zodra jij met je voorwiel in de lucht hangt en je gooit het gas dicht dan komt de motor aardig hard neer dus spaar alvast maar voor een nieuw balhoofd lager en nieuwe voorvorkkeeringen ;)

Ik heb het geprobeerd met mijn Honda Deauville. Maar het lukt niet. :(
Iemand een idee wat ik fout doe?
 
wellicht als vergelijking: bij mijn SV (iets minder vermogen, maar ook iets minder gewicht) is het een kwestie van in z'n 2 ongeveer 50 km/h gaan -> koppeling in -> flinke dot gas (tot ongeveer 8k rpm) -> koppeling laten schieten en tegelijkertijd een klein rukje aan het stuur

komt ie mooi gecontroleerd omhoog

maar om te beginnen en om te wennen aan het gevoel van op 1 wiel rijden is het handig om in z'n 1 te rijden precies in z'n powerband. Gas dicht en er gelijk weer op. Dan moet ie zo omhoog komen zonder dat je gelijk achterover valt.


En wat sowieso geldt: patience is a virtue. Verwacht niet dat je binnen 2 weken kilometers op je achterwiel rijdt :P
 
Ik zou het niet in z´n 1 doen.

De 1 is mega gevoelig waardoor doseren lastig is en bovendien ben je er zo doorheen. Bovendien is de kans dat je lekker met je voorkant telkens naar beneden klapt door de gevoeligheid van de 1 groter als in z´n 2.

Lukt het niet in z´n 2 dan gewoon niet doen op die motor.
 
als je het echt wilt leren, gewoon een wheelie les boeken. heb je het maken van een hupje/kleine wheelie met een dag onder de knie en is de basis gelegd. kan je daarna zelf verder experimenteren.


 
De vonken hebben ze eraf gefotoshopt :P

Fotograaf en "photoshopper" hier: Let ook op de reflectie in het chroom van de wielen, die loopt nu met de horizon mee. Die reflectie krijg je zo nooit geshopt. Die zou dan schuin staan. (gelijk met de horizontale lijn van de motor zelf)

Ik kan de TS verder niet helpen. Ik durf geen wheelies.
 
Laatst bewerkt:
Je moet eerst een Barry Sheene overall aanschaffen :Y
Daarna pas gaan wheelieen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan