2 lampen tegelijk ? hier is de oplossing !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fulleke

MF veteraan
23 apr 2003
5.145
6
Moordrecht
Binnen de Kawa Z1000/Z750 club is enthousiast gereageerd op een electronica-setje uit Duitsland, wat de lamp van het grootlicht voor 40% laat branden, waarbij dan dezelfde intensiteit wordt bereikt als het dimlicht, wat normaal brandt. Beide lampen branden, wat de zichtbaarheid verhoogt , en dus ook de veiligheidspositie van de berijder !
De schakelaar voor grootlicht en de flash blijven gewoon werken, de schakeling wordt dan overbrugd.
Let wel, dit is iets anders dan het Safety-light, dat laat immers je dimlicht snel knipperen of je knipperlichten constant branden !


Kijk hier voor meer info: veilig motorrijden met dubbellicht...

De schakeling is op de meeste motoren toepasbaar, lampunits of lampen worden niet vervangen

update:
het is reeds op de volgende motoren toegepast:

Suzuki Bandit, SV650, GSX750SRAD, GSX-R1000
Kawasaki Z750, Z1000, ZX6R, ZX10R, Z750S
Yamaha TDM 850/900, R6, Fazer(oud model met dubbele koplampen)
Ducati 916-996
Honda CBR (oa 600RR), CBF600, Gold Wing ,Fireblade


Bijlage: setje.jpg
 
Laatst bewerkt:
gaat dit sysyteem ook met combinatie van een xenon lampen?

als de ene maar 40% door geef.
de module werkt niet met Xenon lampen:

een halogeenlamp kan gedimd worden, een xenon lamp niet, want die werkt met een spanningsboog, waardoor het Xenon-gas een ontlading geeft met bijbehorend licht.
Dimmen van die spanningsboog kan niet.

je dimlicht kun je best vervangen door een xenon, dan krijg je een zee van licht.
Maar de dissymmetrie blijft (je grootlicht brandt immer nog steeds niet.)
Dim als Xenon en grootlicht (halogeen) op 40% met de module geeft weer een verschil, omdat de xenon dim veel feller brandt dan een halogeen dim. Dan heb je dus (ondanks dat 2 lampen branden) weer geen symmetrie.
En je grootlicht aanzetten op 100% is al verboden, laat staan als je daar ook nog een Xenon in doet, want dan is er sprake van felle verblinding van je tegenliggers !
 
Laatst bewerkt:
Hey Fulleke, was een makkie he. Setje voor de Fazer600 van fazergirl zat er in 10 minuten op, mede dankzij de zeer duidelijke uitleg met foto's. Heel hartelijk bedankt, ook namens Miek. Hier de foto's met de verschillen.

Fazer600.JPG
 
Fulleke, wil je de beste foto even neerzetten. Ben wel benieuwd hoe het er op de foto uit ziet. Toen ik thuis kwam vond ik het licht toch wat geel (valt in het donker meer op dan overdag). Wellicht binnenkort maar een nieuwe lamp kopen.
Bedankt voor je goede werk *O* .

~[edit] En als je straks de installatie instructie geschreven hebt met mijn bike als model :) , laat me dat dan even weten. Dan download ik hem van je site.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook bijna zo'n setje gekocht, maar toen begreep ik dat Xenon niet mogelijk was ermee en dat was voor mij een flinke domper.

Dus wat zelfgeklooi (met behulp van het amerikaanse R6 forum) tot het volgende resultaat gekomen:

Lampen lijken niet evenveel te branden door de hoek van de foto, maar ze zijn beide even fel en hebben beide de verplichte bermhoek erin zitten, ben erg happy met het resultaat.

img2222ax9.jpg
 
Ik hoop dat ik deze mag boosten :)

Ik heb een Honda CBR 600F (2007) en wat ik echt heel graag wil is beide lampen te laten branden.
Dit kitje bied dus een uitkomst ( ik had het aan de dealer gevraagd om het te doen als ik hem op kwam halen.... kwam ik hem halen... niet gebeurt -O- ), maar ik had nog een vraagje.

Op dit plaatje ( van de site ) zie je het kitje in werking.

600F.png


De rechter is het grootlicht, nu vroeg ik me af, is dit verschil bij de 600F echt zo verschillend ? Of valt dit nog aan te passen ? ( mocht je het weten ).

Alvast bedankt!

( Fulleke, is dat jou site ? ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan