2-takt SM

steks

Die hard MF'er
1 okt 2004
479
0
Brielle
Na de winter wil ik mijn KTM Superduke verruilen voor een lichtere en nog leukere motor, mijn gedachten gaan uit naar een Dukk III of IV, maar ook een 690SM of een Aprilia SXV lijken me wel wat. Aangezien ik ook wel gecharmeerd ben van 2-takten vraag ik me af hoe realistisch het is om ook aan een 2-takt SM te denken. Ik zal er geen lange afstanden mee gaan rijden en op jaar basis niet meer dan 5000 km afleggen is een 2-takt SM dan ook een optie en waar kan ik dan zoal aan denken? Is het bijv mogelijk om een KTM 250SX of 300EXC om te bouwen tot SM? Ook andere merken buiten KTM zijn een optie, maar ik ken nu eenmaal de KTM type namen.

Wie kan me info verschaffen over de 2-takt mogelijkheden?
 
Voor op straat zou ik er zeker niet aan beginnen, 5000km per jaar op een viertakt is al aardig wat aan onderhoud. Tweetakt is redelijk onzuinig,je zit met mengsmering, zuigers vervangen etc.
 
Ik heb een 2t sm en een 4t sm.
De 2t staat eigenlijk weg te stoffen aangezien de 4t veel beter op de weg rijd.

Lekker 4t kopen bij de KM's die jij noemt.
 
2T SM is heel leuk hoor, maar ik heb een all-road staan voor kilometers en een 2T waar ik maar heel soms op rij. Gelukkig kost di eme ook maar 30 euro per jaar vaste lasten.
 
HEt kan wel, maar ik zou 100% voor een 4t gaan voor op de weg. Laat die tweetakten maar lekker met cross/offroad banden, dan zijn die ook veel beter in hun noppies!
 
Ok, ik begrijp dat ik nog beter een Aprilia SXV kan kopen dat een 2-takt SM, dan ga ik me verdiepen in de 4-takt SM's
 
Ok, ik begrijp dat ik nog beter een Aprilia SXV kan kopen dat een 2-takt SM, dan ga ik me verdiepen in de 4-takt SM's

NEEEEEEEE geen SXV! Sla het SXV topic hier maar eens open, je bent meer aan het sleutelen dan aan het rijden. Dan kun je beter een 2t kopen. :')

Ik heb zelf een KTM530 en ben daar zeeeeeer tevreden over. Dit zijn echt betrouwbare machines.

BTW, gewoon alle 2 kopen, zo'n 2t blijft gaaf voor af en toe!

full
 
Ik rijd sinds we verhuisd zijn veel minder motor want ik ga altijd op de fiets naar mijn werke dus ik wil mijn Superduke voor een nog leukere funbike omruilen, een tweede motor er bij is echt geen optie. We hebben naast mijn motor nog twee auto´s 2 MTB´s een ligfiets en een trekkingbike, meer wielen wil mijn vrouw echt niet hebben.
 
Ik rijd sinds we verhuisd zijn veel minder motor want ik ga altijd op de fiets naar mijn werke dus ik wil mijn Superduke voor een nog leukere funbike omruilen, een tweede motor er bij is echt geen optie. We hebben naast mijn motor nog twee auto´s 2 MTB´s een ligfiets en een trekkingbike, meer wielen wil mijn vrouw echt niet hebben.

_O-
Dus de vrouw eruit en de motor erin. :Y
 
2takt heeft een te korte vermogensband om (lekker) mee te kunnen rijden op de straat, hou die 2 takjes lekker op de crossbaan :) daar horen ze thuis.
 
Laatst bewerkt:
2takt heeft een te korte vermogensband om (lekker) mee te kunnen rijden op de straat, hou die 2 takjes lekker op de crossbaan :) daar horen ze thuis.

Dat valt best mee hoor. Je moet ze ff wat zwaarder vertanden voor op de weg, dan compenseer je de korte versnellingsbak wat. In principe heb je vermogen genoeg aan boord.
 
wil je weinig sleutelen en veel wheelien? koop een CR500.
is te doen op de weg alleen een keer verrast die je.

p1850280412.jpg
 
NEEEEEEEE geen SXV! Sla het SXV topic hier maar eens open, je bent meer aan het sleutelen dan aan het rijden. Dan kun je beter een 2t kopen. :')

Ik heb zelf een KTM530 en ben daar zeeeeeer tevreden over. Dit zijn echt betrouwbare machines.

BTW, gewoon alle 2 kopen, zo'n 2t blijft gaaf voor af en toe!

[afbeelding]

dat blijft ook echt een kwijlfiets :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan