20.000 rpm :)

Bananenschiller

Die hard MF'er
22 aug 2002
565
0
Arnhem
Mijn toerenteller geeft sinds gisteren het dubbele aan van het aantal toeren dat ie draait. (ongeveer althans). Zo begint ie een beetje te trekken bij 16000 toeren.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Cockpit al los gehad, lijkt goed te zijn, onder het zadeltje lijkt ook alles ok.

Het gaat om een ZXR400...
 
Waar haalt die toerenteller zijn informatie vandaan? Waar zit de sensor oid? Dan kan ik dat ook ff checken. Ik hoorde iets van een black box, heb wel een zwart kastje gezien met denso erop, als ik die eruit haal start ie niet meer.
 
Ik weet wel van een oude Yam XJ waar ik aan gesleuteld heb, dat die 'black box' (de TCI-unit bedoel je waarschijnlijk ;) ) je ontplof-timing regelt aan de hand van de toeren die je op dat moment maakt. Dus het zou best kunnen dat je toerentaluitlezing idd via die TCI-unit naar je wijzertje gaat.
Denk alleen dat je TCI unit zou gaan flippen en dat je motor behoorlijk slecht zou lopen als deze idd voor het dubbele toerental zou gaan timen. Denk dus dat de fout echt in je dashboard zit, daar zit ook aardig wat elektronica..

Mss ken je iemand met dezelfde motor? kan je ff de tellers-unit omzetten, kijken wat-ie dan doet.
 
Ik weet wel van een oude Yam XJ waar ik aan gesleuteld heb, dat die 'black box' (de TCI-unit bedoel je waarschijnlijk ;) ) je ontplof-timing regelt aan de hand van de toeren die je op dat moment maakt. Dus het zou best kunnen dat je toerentaluitlezing idd via die TCI-unit naar je wijzertje gaat.
Denk alleen dat je TCI unit zou gaan flippen en dat je motor behoorlijk slecht zou lopen als deze idd voor het dubbele toerental zou gaan timen. Denk dus dat de fout echt in je dashboard zit, daar zit ook aardig wat elektronica..

Mss ken je iemand met dezelfde motor? kan je ff de tellers-unit omzetten, kijken wat-ie dan doet.

Inderdaad, anders zul je vrij vlot de begrenzer tegenkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan