• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

2003 600cc onder de loep genomen

Lukic

MF veteraan
Lid geworden
22 sep 2002
Waarderingsscore
0
Inmiddels staan ook de 2003 modellen van Suzuki op internet. We kunnen dus al de nodige conclusies trekken. Dit natuurlijk alleen op het gebied van de looks en beweerde specs maar goed....

Wat me als eerste opvalt is dat Suzuki als enigste van de grote 4 (Suzuki, Kawasaki, Honda, Yamaha) niet met een nieuw model is gekomen. Alleen de kleurstellingen zijn aangepast! Dit is in mijn ogen een grote fout die ze uitbetaalt zullen krijgen in dalende verkopen! Alhoewel de Suzuki in 2001 & 2002 top van de shit was op race gebied, heeft de concurrentie niet stil gezeten!!!!

De Yamaha is enigzins een teleurstelling. De looks zijn niet erg veranderd en de achterkant is misschien alleen maar lelijker geworden. De voorkant daarentegen is wel strak. Maar al met al niet wereldschokkend. Maar de specs en het rijden worden beweerd wel super te zijn. Zodoende wordt er gezegd: hij was al zo goed we konden er niet veel meer aan veranderen.... Nou ik moet toch zeggen dat ik de looks van de R1 graag wat meer had willen terug zien bij de R6. De R1 is toch wel de meest edgy style bike die ik ken nu.

Nu de Kawasaki. Hier wel duidelijke veranderingen in het uiterlijk! Ziet er superstrak uit!!! Één minpuntje: de voorkant.... Lijkt erop dat die niet zo geslaagd is maar dit moet nog even gecheckt worden door mij op de RAI. De kont is superstrak! Die bobbel erin blijft ook zonder afdekplaatje behouden omdat het passagierszadel dan dezelfde bobbel vertoont. Dat is echt vet. Al nam je bijvoorbeeld de 01 & 02 Suzuki: die was zonder afdekplaatje gelijk veel minder mooi! De Kawasaki belooft me wat te worden ook met die 636cc!!!

Honda. Damn die cbr 600rr is echt mooi! Lijkt erop dat dit de mooiste en de bester van het stel gaat worden! Die gele kleur staat zo mooi!!! Dit gaat volgens mij absoluut de winnaar worden! Na een achterstand de afgelopen jaren is Honda zo in één klap terug en leider! Dat is wat ik verwacht!!! Waar ik bang voor ben is de prijs!!! Deze zal volgens mij behoorlijk hoog uitvallen!!

Ik heb nu even de 600cc bikes van 2003 kort besproken in de volgorde zoals ze dadelijk ook populair zullen zijn denk ik. Qua prijs zal de volgorde andersom zijn denk ik....

Nou, ik vond het even leuk om wat te tikken. Hoe denken jullie over bovenstaande?

Ik vind eigenlijk wel dat je gelijk hebt, Honda trekt de cijfers effe flink omhoog met de CBR 600 rr.

Maarre die Kawa.......kweet het nog niet zo hoor.

Na een bezoekje aan de RAI zie ik wel verder, ben eigelijk ook wel nieuwsgierig naar de SV1000....al vind ik hem op de foto's een beetje te braaf.

Hier de voorkant van de nieuwe Kawa ZX6R
kawa.jpg
Vinnum niet mooi!

OEF! Das lelijk zeg :r nog erger als de Soes!

Die valt dan ook meteen af voor mij....dan wordt t de Honda voor mij eind van volgens seizoen *D

Waarom zijn motoren hier zo belachelijk duur? ;(

Check de site van Suzuki Amerika, een nieuwe Gixxer 1000 2003 model voor $10,399, waarom moet zo'n ding hier dan gelijk 16.000 euro ofzo kosten? :(

Ik vind die nieuwe kleuren van Suzuki (dat blauw/wit/zwarte) wel erg lekker trouwens. :9

Op dinsdag 24 september 2002 21:26 schreef Revolution het volgende:
Waarom zijn motoren hier zo belachelijk duur? ;(

Check de site van Suzuki Amerika, een nieuwe Gixxer 1000 2003 model voor $10,399, waarom moet zo'n ding hier dan gelijk 16.000 euro ozo kosten? :(

Ik vind die nieuwe kleuren van Suzuki (dat blauw/wit/zwarte) wel erg lekker trouwens. :9

De BPM boefjes komen weer es om te hoek kijken helaas |(

De BPM boefjes komen weer es om te hoek kijken helaas |(
Laat ze dat dan in het kader van Europese eenwording eerst es afschaffen, het klopt al niet dat motoren in Duitsland zoveel goedkoper zijn, en laat staan Amerika. :(

Laat ze dat dan in het kader van Europese eenwording eerst es afschaffen, het klopt al niet dat motoren in Duitsland zoveel goedkoper zijn, en laat staan Amerika. :(

Mee eens, maar dat gaat zomaar niet helaas......wat about alle auto´s die nu al in NL rondrijden? Die auto´s zijn ineens niets meer waard omdat de nieuwe auto´s dan zoveel goedkoper worden! En het rijk gaat echt niet alle autobezitters de rest-BPM bij verkoop terugbetalen! Zal dus allemaal wel niet zo gemakkelijk plaatsvinden helaas...... :(

Die neus blijft nix.... maar die spiegels zijn dan wel weer strak

Weet wel dat motoren (en ook Auto's) in Denemarken en Noorwegen ongeveer 3x zo duur zijn als hiero, dus het kan ook nog slechter.

R1 kost daar ongeveer 25.000 euro.
Ik betaal dik minder voor me R1 als daaro voor een GSX-F

Aarrgh die nieuwe ZX6 valt me tegen, die voorkant is echt jammer :(
Mijn persoonlijke mening is dat de Yamaha nu toch de mooiste 600 heeft. Ik vind die nieuwe snuit echt heel erg mooi. Honda zit er kort achter, de nieuwe CBR is ook zeker het aanzien waard!

Merken komen over het algemeen om de 2 jaar met een nieuw model op de proppen.
Honda, Yamaha meestal het ene jaar en Suzuki en Kawasaki het andere.
De nieuwe Honda en Yamaha werden voor dit jaar al verwacht, maar dat Kawasaki na de 636 van afgelopen jaar nu al met een nieuw model kwam was een verassing.
Suzuki zal volgend jaar wel met een nieuw model komen, die waarschijnlijk een look-a-like van de nieuwe 1000 wordt.

Weet wel dat motoren (en ook Auto's) in Denemarken en Noorwegen ongeveer 3x zo duur zijn als hiero, dus het kan ook nog slechter.

Per auto kan je in Denemarken 16.500 euro naar de staat brengen, in Italie 256 euro.....
(uit een krant)

Stef

Mijn 600cc Top 4:

1 Yamaha R6 :}
2 Honda CBR
3 Suzuki GSX-R
4 Kawasaki ZX6R

Mijn top 4

1 CBR
2 GSXR
3 ZXR
4 R6

Dit alles uiteraard puur op uiterlijk. Nu maar eens afwachten hoe de cijfers worden als de specificaties en prijzen bekend worden gemaakt. Ik ben benieuwd of het uberhaupt nog wel haalbaar is om een nieuwe 600cc te kopen. Ik vrees dat de GSXR volgend jaar gewoon de voordeligste is en Honda de duurste samen met de RR uitvoering van de ZX. Afwachten maar effe.

Mijn top 4

1 CBR
2 GSXR
3 ZXR
4 R6

Dit alles uiteraard puur op uiterlijk. Nu maar eens afwachten hoe de cijfers worden als de specificaties en prijzen bekend worden gemaakt. Ik ben benieuwd of het uberhaupt nog wel haalbaar is om een nieuwe 600cc te kopen. Ik vrees dat de GSXR volgend jaar gewoon de voordeligste is en Honda de duurste samen met de RR uitvoering van de ZX. Afwachten maar effe.

1: CBR600 RR
.
.
.
....hele tijd niks
.
.
.

:^

2 R6
3 Gixxer
4 ZX6R

maar dat kan nog veranderen omdat ik de brommers eerst in het echt wil zien. Maar die CBR 600 RR is zooo verschrikkelijk geil... daar zou ik mijn TL nog best eens voor kunnen inruilen.

Mijn top4:

1) GSX-R
2) GSX-R
3) GSX-R
4) GSX-R

GSX-R rules :} :} :} :9

Terug
Bovenaan Onderaan