2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Past een 48 nog met de originele ketting? En krijg je een grotere afwijking op je snelheidsmeter?
De snelheid word gemeten op het voorwiel. En het past met de originele ketting. Alhoewel het beter is om een hele set te wisselen.
 
20230522_152436.jpg

20230522_150129.jpg

20230522_142021.jpg

20230522_151555.jpg

20230522_183412.jpg


Op foto 2 stond ik halverwege de piste stil. Heel stuk omhoog gereden, maar had bovenaan te weinig snelheid om het af te maken. Was wel een uitdaging om weer heelhuids beneden te komen :)

Verder nog 3 herten moeten ontwijken, vluchtelingen in de grotten op de grens aangetroffen, 50 kilometer moeten rijden naar het dichtstbijzijnde tankstation, en een weg moeten banen door steenlawines met stenen zo groot als een halve auto.
 
Komt iemand deze bekend voor? Op de zwarte stekker zelf gemeten geeft de zwarte aarde en de rode 12V als het contact aan staat. Maar wat voor constructie is dat lusje nu?

De 2 stekker met het zwarte dopje net iets boven mijn hand geeft 12 Volt bij contact aan op beide draden. Haal ik het dopje eraf dan heeft een van de draden maar 12 Volt.

03932201-badb-475c-94cd-f6abc03233b4.jpg
 
Wilde gok, ik ken niets van lelijke triek:
pinkers - ballastweerstand om je ledpinkers niet te snel te laten knipperen met je oubollige knipperrelais?
 
Wilde gok, ik ken niets van lelijke triek:
pinkers - ballastweerstand om je ledpinkers niet te snel te laten knipperen met je oubollige knipperrelais?
Knipper stekkers zitten aan de andere kant.
Heb je functionerende abs achter?
 
Knipper stekkers zitten aan de andere kant.
Heb je functionerende abs achter?
Dat zal ik eens testen, maar gaat nu ff niet want kan even niet rijden met alle kappen eraf enzo. Ik heb inmiddels de 2 witte 12 volt stekkers (nummer 94 en 95 uit het elekticiteitschema gevonden. Het witte dopje met de zwarte diode wat ik niet beet houd is denk ik nummer 28 uit het schema en heet dus ook diode in het schema. Geen idee waar hij voor is.

Ga morgen Goedhart even bellen of ze een aansluitende stekker voor 95 hebben liggen, want dan hoef ik niets door te knippen en kan vanaf de stekker naar mijn Autocom (ancient, maar werkt nog steeds prima voor bike2bike) unit toe.

Blijft het mysterie nog wat het lusje is. Ik zal nog eens testen Kire, maar ik dacht dat alles gewoon werkte als ik de stekker met lusje loskoppelde :-)
 
Mijn Akra voor de Tenere (2000km oud) gaat trouwens in de verkoop binnenkort. Ik ga een custom Akra slipon laten maken bij Mile Pajic 8-). Ik heb de ovale Akra enduro versie van mijn AfricaTwin hiervoor bewaard.
 
Geweldige vakantie ook lijkt me.

Niet te lang wachten om hetzelfde te gaan doen... wie weet hoe lang (of kort) we nog kunnen rijden over die wegen daar.
Assietta en Jafferau zijn al beperkt in dagen en verschillende stukken zijn nu ook al volledig afgesloten daar...

1000km doortrekken en je bent er... een verlengd weekend is al genoeg.
 
Ik heb begin september gepland om daar te rijden. Plan is twee weken weg, zodat de heen en terugreis ook grotendeels over mooie wegen kan.
Tentje achterop en lekker van het asfalt daar.
 
Laatst bewerkt:
Alles inmiddels aangesloten. Ik heb de witte vierkante 12V stekker gebruikt aan de rechterkant net onder de kuipruit.

Een vraagje aan degene die een korte kentekenplaathouder hebben. Hebben jullie nog extra afdichting gemaakt naar de ruimte onder het zadel. Ik vind het bij mij best wel een beetje open en ik ben beetje bang dat er water/modder in zou kunnen komen. @Gwiedert ?
 
Laatst bewerkt:
Alles inmiddels aangesloten. Ik heb de witte vierkante 12V stekker gebruikt aan de rechterkant net onder de kuipruit.

Een vraagje aan degene die een korte kentekenplaat hebben. Hebben jullie nog extra afdichting gemaakt naar de ruimte onder het zadel. Ik vind het bij mij best wel een beetje open en ik ben beetje bang dat er water/modder in zou kunnen komen. @Gwiedert ?
Zet er zelf de hogedrukspuit op zonder problemen. Dus hoef je je geen zorgen om te maken. Er beland altijd wel wat modder en water op en onder het zadel.

20230520_174236.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan