2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Zeker mee eens. Het was ook mijn motivatie om de T7 te kopen. No gadgets, gewoon puur motorrijden.

Maar hier ook hoor... maar een dashboard moet er toch op.. en dan zie ik dat van de WR toch liever dan het jaren 80-casio-model van de gewone. 🤷‍♂️

Als we dat dashboard toch liever basic zien.. dan geef mij maar gewoon echte tellers...
 
Ik had voor de T7 een KTM.
Daar was het digitale tft dashboard gewoon letterlijk een kopie van de layout en menustructuur van de analoge teller met lcd schermpje.

De meerwaarde ontging me volledig.
 
Het linksysteem bedoel je? Ik gebruik ook altijd lagervet
Het vet dat in dit soort lagers zit is vaak dik en ontzetten plakkerig. Het het is geen lager vet dit is bedoeld voor snel ronddraaiende delen dat is heel wat anders.

Bij dit schanier blijf hij zo,n beetje op het zelfde punt vandaar ook het speciale vet.
Teminste als je het goed wil doen,en anders knoei je er maar wat in.
 
Beetje kleur voor op de handkappen, voorvork en schermpje.
IMG20220726173345.jpg
 
097F9B01-9DFA-4B10-9804-7957A81F3B02.jpeg
D6670381-8493-46DE-A04C-8319EF5041EA.jpeg

Na 14400km Pirelli de Motoz GPS gemonteerd bij grondpadman.be in Gent.
Je kunt ze ook laten opsturen.
Piet Lievens is al 30 jaar actief in offroad reizen en cursussen. Grondpad is zuid Afrikaans voor onverhard.
Hij heeft de vertegenwoordiging voor Motoz.
Zie YouTube voor reviews. En bekijk ook vooral zijn site.
Mooie verhalen en goede tips van een liefhebber.

De GPS is een 50/50 band. Moet erg goed zijn. Vandaag wat geprobeerd, vooral zand. En dat ging veel beter.
Op straat ook prima.

Blij mee. Ook dat ik Piet ontmoet en gesproken heb. Leuk die liefhebbers.
 
Ik overweeg een andere achterveer.
Ik heb wat teruggelezen in dit topic maar mis wat. Niet iedereen zet er bij welke veer gekozen is. Merk, lineair of progressief en waarom.
Kunnen jullie eens wat info delen hier? Bvd!
 
Een veer is een veer, merk is niet belangrijk, maar ze moet wel passen.
Progressief zou ik niet doen op een motor die ook offroad gaat, maar weer wel op een die een groot verschil in belading kan hebben. Bv zowel solo als met duo en bagage op de baan gaat.
Welke veerconstante je nodig hebt hangt af van je gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg een andere achterveer.
Ik heb wat teruggelezen in dit topic maar mis wat. Niet iedereen zet er bij welke veer gekozen is. Merk, lineair of progressief en waarom.
Kunnen jullie eens wat info delen hier? Bvd!
Ik was van plan om vandaag uit het werk even langs Hyperpro te rijden, maar ik ben bang dat het niet van gaat komen
 
Ik wil mij weer melden als topic volger. Helaas vorig jaar de T7 moeten weg doen waar ik heeeel veel spijt van had en nu weer een nieuwe T7 rally gekocht. Hoop hèm volgende week te krijgen. De dealer schroeft er nog wat spulletjes op namelijk.
 

Bijlagen

  • IMG20220726113229.jpg
    IMG20220726113229.jpg
    321,2 KB · Weergaven: 38
Proficiat. Mooi. Bloed kruipt waar het gaan kan.

@Frazer, info halen of meteen monteren?
Die zijn progressief.
Als newbie offroadrijder: waarom zou je lineair en geen progressief willen vanwege offroad rijden?
 
Proficiat. Mooi. Bloed kruipt waar het gaan kan.

@Frazer, info halen of meteen monteren?
Die zijn progressief.
Als newbie offroadrijder: waarom zou je lineair en geen progressief willen vanwege offroad rijden?
Met name info halen. Ik vind de veer met bagage erop gewoon veel te slap, dus ik denk dat ik wel toe kan met alleen een andere veer. Dat is wel de goedkoopste optie, maar het moet ook zonder bagage en offroad nog wel fatsoenlijk rijden, dus ik twijfel nog een beetje waar ik goed aan doe.
 
Ik heb de achterveer van offtheroad.de gekocht. Ik had voor hun veer gekozen omdat ik hier mijn gewicht op kon geven en aan de hand hiervan wordt er bepaald wat voor veer er nodig is. Prijs viel me alles mee en met een uurtje had ik de veer gemonteerd.

Ik merkte meteen al verschil met opstappen maar ik heb de motor nog niet offroad kunnen testen. Op de weg is het in ieder geval al een stuk beter.
Ik moet de boel nog wel goed afstellen maar hiervoor ben ik me nog aan het inlezen.

De voorkant is een project voor volgend jaar.
 

Bijlagen

  • IMG-20220722-WA0006.jpeg
    IMG-20220722-WA0006.jpeg
    123,2 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20220722-WA0008.jpeg
    IMG-20220722-WA0008.jpeg
    113,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20220722-WA0002.jpeg
    IMG-20220722-WA0002.jpeg
    119,6 KB · Weergaven: 21
  • PXL_20220722_111349877.jpg
    PXL_20220722_111349877.jpg
    274,2 KB · Weergaven: 24
🥳🥳 Dealer belde vandaag, de blauwe T700WR uit de showroom die al verkocht was aan iemand zonder rijbewijs gaat voor mij worden. 🎉🎊 Kenteken is aangevraagd dus nog een goede week wachten en dan ff snel de 1000km erop rijden voor de vakantie.
Nice! Ben op vakantie in de franse alpen en zag gisteren een blauwe T700 WR rijden in Grenoble.
Was in eerste instantie geen fan, maar moet zeggen in real live is het toch echt wel een hele mooie motor! Veel plezier ervan.
 
Ik ben een wat langere trip aan het maken en vrij nerderig de km's en verbruik aan het bijhouden.

Best happy met verbruik van 1 op 27 (met bepakking en zonder haast) maar nu vroeg ik me af. De snelheidsmeter wijkt behoorlijk af, zelfde geld voor de benzine meter die begint knipperen als er nog 6 liter in de tank zit (zo irritant).

Hoe correct is de km teller? Zit die er ook 10 procent naast? Iemand al de moeite genomen om dit eens te testen? (Zo niet, ga ik zelf testen en een keer niet van de voorgenomen route afwijken:)
 
De tank knippert zo laat en dan zo snel omdat ie gewoon niet hoger en lager meet.
Ik rijd op km's, zoals vroeger.
 
Je navigatie is super nauwkeurig.
Daar rijd ik altijd op met auto en motor.
Dus die naast je teller van de motor houden dan weet je het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan