2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik overweeg een andere achterveer.
Ik heb wat teruggelezen in dit topic maar mis wat. Niet iedereen zet er bij welke veer gekozen is. Merk, lineair of progressief en waarom.
Kunnen jullie eens wat info delen hier? Bvd!
Je linksysteem is al progressief. Een progressieve veer zou het dubbel progressief maken. Niet nodig dus...
Je kunt gewoon een hyperpro veertje nemen, je hebt altijd je preload adjuster om een beetje te compenseren voor het gewicht.
 
Nadat ik over mn stuur vloog pas heb ik besloten het een paar weekjes wat rustiger aan te doen.
In de tussentijd toch wat goodies besteld. Volgende week de motor maar weer eens oplappen en wat aandacht geven.
20220730_154418.jpg
 
Met name info halen. Ik vind de veer met bagage erop gewoon veel te slap, dus ik denk dat ik wel toe kan met alleen een andere veer. Dat is wel de goedkoopste optie, maar het moet ook zonder bagage en offroad nog wel fatsoenlijk rijden, dus ik twijfel nog een beetje waar ik goed aan doe.
Je kunt prima een veer nemen voor je eigen gewicht en dan de preload wat meer aandraaien als je bagage hebt. Als je bij HP langs gaat met je schokbreker wippen ze er voor rond de 100 euro een nieuwe veer op.
 
Toen ik bij de dealer aangaf niet te weten hoe ik gevallen was, werd aangegeven dat ik in alle geval zeker in een gracht gelegen had..

Er is geen gracht in de directe omgeving van het ongeval.
 
Je kunt prima een veer nemen voor je eigen gewicht en dan de preload wat meer aandraaien als je bagage hebt. Als je bij HP langs gaat met je schokbreker wippen ze er voor rond de 100 euro een nieuwe veer op.
HP is toch progressief?
 
Wie van jullie heeft verstralers op de T7 gemonteerd en welke? Ben aan het denken om verstralers te monteren op de valbeugels...

€ 42,91 51%OFF | Faduies Motocycle Mistlampen Voor Bmw Motorfiets Led Extra Mistlamp Rijden Lamp Voor Bmw R1200GS/Adv K1600 R1200GS f800GS
 
Wie van jullie heeft verstralers op de T7 gemonteerd en welke? Ben aan het denken om verstralers te monteren op de valbeugels...

€ 42,91 51%OFF | Faduies Motocycle Mistlampen Voor Bmw Motorfiets Led Extra Mistlamp Rijden Lamp Voor Bmw R1200GS/Adv K1600 R1200GS f800GS

Ik heb deze beugel gebruikt:


Wel met andere lampen erop, maar in principe passen alle lampen wel op deze beugel. Voordeel vind ik dat de lampen zo binnen de contouren van de motor vallen, en dus niet dwars door je kuip rammen als de motor een keer omvalt. Ik gebruik geen troep van Ali dus met de genoemde lampen heb ik geen ervaring.
 
Hoe heb jij ze aangesloten? Die beugel gaat bij mij niet passen omdat mijn valbeugels nog voor langs loopt. Vond ik mooier..
 
Hoe heb jij ze aangesloten? Die beugel gaat bij mij niet passen omdat mijn valbeugels nog voor langs loopt. Vond ik mooier..
Op die accessoire-stekker rechts in de kuip, dan lopen ze gelijk via het contact en gezekerd.

Ik heb er niet echt een duidelijke foto van, maar ze zitten dus onder de koplamp. Maar met hoge valbeugels is dat idd geen optie

8D2DC3F5-203D-42A2-B2B8-19F99CFE1DE4.jpeg
 
Tank is binnen
1B6D844C-176F-42D1-98BB-F24431869A26.jpeg

Ziet er degelijk uit, alleen jammer dat het Acerbis logo erin gestanst is, ik had gehoopt op een sticker die er af kon.

Helaas zit ik in quarantaine met Corona, en de motor staat op het werk, dus monteren gaat nog even niet lukken.
 
waar staat ie,
heb morgen late dienst, kom ik 'm wel brengen...
of overmorgen, of vrijdag..
Hij staat in Den Haag maar gelukkig is morgen mijn laatste dag achter de deur, dus een mooi klusje voor dit weekend. Moet ook nog de 30.000 beurt doen, en hij is na de vakantie nog niet eens gewassen, dus wordt tijd voor een beetje quality time :+

Gelukkig ben ik ben ik binnen in huis bezig met een nieuwe keuken, dus ik heb me niet verveeld de laatste paar dagen.
 
Tank is binnen
Bekijk bijlage 1789191
Ziet er degelijk uit, alleen jammer dat het Acerbis logo erin gestanst is, ik had gehoopt op een sticker die er af kon.

Helaas zit ik in quarantaine met Corona, en de motor staat op het werk, dus monteren gaat nog even niet lukken.
Heb ik vorige week gemonteerd en een paar dagen laten staan of alles goed is qua benzine en afdichting. Toen de kappen allemaal weer gemonteerd.
Afmonteren hing iets minder soepel, het 2e kapje met de luchtsleuven achter de radiator kon nml. alleen maar "met gepast geweld" vast gezet worden.
Gisteren getest. Inderdaad iets meer dan 22 liter. ;)
Meteen ook maar eens de Garmin XT van een vaste 12V voorzien.
 

Bijlagen

  • ten acer2.jpg
    ten acer2.jpg
    341,1 KB · Weergaven: 73
  • ten acer.jpg
    ten acer.jpg
    387,7 KB · Weergaven: 71
Heb ik vorige week gemonteerd en een paar dagen laten staan of alles goed is qua benzine en afdichting. Toen de kappen allemaal weer gemonteerd.
Afmonteren hing iets minder soepel, het 2e kapje met de luchtsleuven achter de radiator kon nml. alleen maar "met gepast geweld" vast gezet worden.
Gisteren getest. Inderdaad iets meer dan 22 liter. ;)
Meteen ook maar eens de Garmin XT van een vaste 12V voorzien.
Welk stuur is dat? Heb je meer foto's?
Handkappen ben ik ook benieuwd naar trwns.
 
Welk stuur is dat? Heb je meer foto's?
Handkappen ben ik ook benieuwd naar trwns.
Hoi. Het stuur is een Renthal Fat Bar.
De kappen die er nu opzitten zijn de Touratech Defensa. Ik heb ze alleen zwart gespoten en de Rottweiler spiegels er aan vast gezet.
Nu is ie voor mij na de Acerbis tank wel klaar naar mijn smaak O-)
:}
 

Bijlagen

  • ten acer3.jpg
    ten acer3.jpg
    389,9 KB · Weergaven: 53
Hoi. Het stuur is een Renthal Fat Bar.
De kappen die er nu opzitten zijn de Touratech Defensa. Ik heb ze alleen zwart gespoten en de Rottweiler spiegels er aan vast gezet.
Nu is ie voor mij na de Acerbis tank wel klaar naar mijn smaak O-)
:}
Heb je nog iets aan moeten passen om het stuur te laten passen, en waarom heb je voor deze gekozen?
 
Heb je nog iets aan moeten passen om het stuur te laten passen, en waarom heb je voor deze gekozen?
De Renthal past zonder aanpassing.
Eerlijk gezegd heb ik de T7 daarmee meteen door de dealer uit laten rusten.
Het voorbeeld was de RB special zoals die op de motorbeurs 2020 stond, die had dezelfde Renthal.
De stand is iets rechter naar opzij en verder vindt ik dat zwarte mooier...............
 
Terug
Bovenaan Onderaan