2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Kwam vanmiddag een filmpje tegen van een Tenere World Raid uitvoering bij een tank station om ff 20 li te tanken .
Maar wat wordt dat omslachtig met 2 x een tankdop openen dacht dat daar wel een overloop in zal zitten !
De World Raid uitvoering ziet er dan wel wat stoerder uit maar vindt dit nou niet bepaald een pluspunt .
Dan toch ook maar een 19 li Acerbis tank er op , die ziet er ook nog niet verkeerd uit .
 
Hoi. Het stuur is een Renthal Fat Bar.
De kappen die er nu opzitten zijn de Touratech Defensa. Ik heb ze alleen zwart gespoten en de Rottweiler spiegels er aan vast gezet.
Nu is ie voor mij na de Acerbis tank wel klaar naar mijn smaak O-)
:}

Inderdaad een fraai exemplaar.
Welke ruit is dat? Bevalt die beter dan de standaard, of is het meer een ''optische'' (mooi donker) keuze?
Ik overweeg de standaard ruit wat in te korten vanwege teveel turbulentie bij 80+.
 
Standaard ruit is 27 hoog en 30 breed en loopt naar boven iets rond naar het einde.
Mijn ruitje op de foto is een donkere van WRS-Evotech,
Die is met 29cm hoogte dus 2cm hoger maar vlakker.
Daarbij is de ruit ook nog verstelbaar in de hoogte door beugels van Kedo.
Ik heb geen last van turbulentie en ben 1m86.
 
Laatst bewerkt:
29=29 en toch 2 cm hoger?
Ik snap wat je bedoelt.
Ik ben 1,82 en heb er wel last van.
Hoger moet ik niet hebben dan, wel vlakker.
Ik rij liever zonder dan met ruit op het moment.
Morgen gaat de zaag er in. Genoeg over laten om dash en gps (boven de dash) te beschermen.
Wordt vervolgd.
Die donkere is wel erg mooi.
 
Heeft iemand een tip voor verlaagde footpegs? Ik heb Bosley al een paar keer gecontacteerd maar krijg geen antwoord. Ik weet dat ze er van OEM=SW-Motech zijn, maar die gaan volgens mij maar tot 15mm naar beneden.
 
Yamaha Demo Ride Tour - Van Sleeuwen Motoren

Voor wie nog een Tenere wilt proefrijden. Ze hebben zelfs de World Raid! Schrijf je gauw in, vol is vol. :]

De World Raid zat vol, maar er is nu weer een plekje beschikbaar want ik heb mijn reservering geannuleerd.

Want als het goed is krijg ik bij Van Sleeuwen overmorgen mijn eigen World Raid dus dat ritje is niet meer nodig*O*
 
Standaard ruit is 27 hoog en 30 breed en loopt naar boven iets rond naar het einde.
Mijn ruitje op de foto is een donkere van WRS-Evotech,
Die is met 29cm hoogte dus 2cm hoger maar vlakker.
Daarbij is de ruit ook nog verstelbaar in de hoogte door beugels van Kedo.
Ik heb geen last van turbulentie en ben 1m86.
Oeps. Aangepast. Mijn standaardruitje is 27 en de WRS is 29.
 
Ik ben best benieuwd naar ervaringen met die acerbis tank.
De Acerbis ziet er best OK uit, vindt ik dan,. Stoer matzwart uiterlijk en fiks breed..
Gaat in ieder geval een beste sloot benzine in.
Hij is lichter dan de stalen OEM tank. (Zag trouwens dat de OEM tank al roest op de naden, WTF?)
Met rijden merk ik er niks van dat er meer benzine in zit. Hij is niet topzwaar.
Wat me wel tegenvalt is de tankdop, ik ben voor een geventileerde én afsluitbare gegaan, de Acerbis heeft nml. niet de standaard ontluchting van de OEM tank.
Een los slangetje bovenuit de tankdop naar de ontluchting zag ik niet zitten dus die heb ik afgedopt bij het blok.
Maar die schroefdop van Acerbis met slot is bagger, hij lijkt lossig te zitten en meer specifiek het slot zelf is niet vertrouwenwekkend.
Maar aan de andere kant zijn we dat ook gewend van de OEM tankdop, die is ook flimsy._O-
 
Roest op de naden van de originele tank viel mij een tijdje terug ook al op inderdaad, lijkt me niet normaal. Jammer van de tankdop, ben benieuwd of dat bij mij ook zo is. Ik ben ook voor een afsluitbare gegaan. Wel jammer dat je dan weer met een extra sleutel zit, maar dat is niet anders. Kan altijd nog terug naar de niet-afsluitbare want die zit er standaard bij.

Kan je die hele ontluchtingsslang niet helemaal weghalen? Neemt aan dat die gewoon ergens naar onderen loopt.
 
D1983A46-85A8-4560-91A5-39BD582B65C3.jpeg
 
Volgens mij had nomad sweden op youtube erover dat de tank al een update heeft gehad.

Wel bijzonder dat ze snel roesten. En bijzonder dat Yamaha nog stalen tanks gebruikt.
 
Volgens mij had nomad sweden op youtube erover dat de tank al een update heeft gehad.

Wel bijzonder dat ze snel roesten. En bijzonder dat Yamaha nog stalen tanks gebruikt.

Snap ik ook niet idd, de 660 had wel een kunststof tank. Tank update zegt me niks, ook niks van de dealer over gehoord
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Roest op de naden van de originele tank viel mij een tijdje terug ook al op inderdaad, lijkt me niet normaal. Jammer van de tankdop, ben benieuwd of dat bij mij ook zo is. Ik ben ook voor een afsluitbare gegaan. Wel jammer dat je dan weer met een extra sleutel zit, maar dat is niet anders. Kan altijd nog terug naar de niet-afsluitbare want die zit er standaard bij.

Kan je die hele ontluchtingsslang niet helemaal weghalen? Neemt aan dat die gewoon ergens naar onderen loopt.
De niet afsluitbare Acerbis dop heeft helaas nou juist dat slangetje nodig om te ontluchten.
De OEM tank heeft de ontluchting onderin naast de benzinepomp. Alleen de benzinepomp wordt overgezet op de Acerbis.
Je moet er iets opzetten anders komt er zooi de tank in.
Er kan natuurlijk wel zoiets uit de rallye wereld gebruikt worden, zo'n buisje met een sniffer als op de foto, maar optisch is dat ook niet heel fraai.
1659629066597.png
 
Mijn KTM heeft vanuit de fabriek al een ontluchtingsslangetje, heb er geen probleem mee. Kun je de dop gewoon laten hangen ipv bedenken waar je met de dop heen moet :9
 
Ik vind niets mis met de slangetjesoptie.
Nou...........een afsluitbare tankdop is toch wel handig met de, en de komende, benzineprijzen.*D
Ik heb in ieder geval niet constant de motor naast mijn bed staan.

Enne, wat dacht van een tanktas ? Dan komt dat slangetje klem te zitten.

Schijnt trouwens iets Euro4 en 5 te zijn. Tank ontluchtingen mogen niet meer "zomaar" vrij ontluchten.
Daarom zit die onder de T7 OEM tank ook aan een reservoir gekoppeld met een terugslagklep.
Dat is ook onderdeel van de levering van Acerbis, een stuk slang die op de tankdop gaat, dan naar een terugslagklep en daarna aan het T7 reservoir gekoppeld. (Staat in de officiële handleiding zo beschreven)
 
Nog nooit problemen gehad met losse tankdoppen, maar goed..
Tanktas gebruik ik niet :+
 
The rollingmaverick heeft daar allang een oplossing voor.
En ik heb hem uitgetest pas in spanje portugal
Zal linkje zoeken.


Hij heeft ook prachtig gereedschap.
Bijna lichter als Titanium en sterker als Ti.
 
Vandaag de T7 rally gehaald.
Bij thuiskomst meteen gesleuteld en de motor nog mooier gemaakt.
Korte kentekenplaat houder, koplamp beschermer, passagiers voet steunen verwijderd, DB killer verwijderd uit de Akrapovic, TomTom gemonteerd en mijn kriega tailtas gemonteerd met daarin wat spulletjes die altijd van pas kunnen komen. Al met al en geslaagde dag 👌IMG20220804212526.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan