2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Mijn Berlingo zit ongeveer gelijk met de werkelijke snelheid... hoezo nemen ze een risico dan?

Als je geflitst wordt gaat er ook een tolerantie af... en hoe sneller je rijdt hoe groter die tolerantie.
En dan nog... in BE wordt er op de snelweg pas geflitst vanaf 129km/h.. dus die teller ... die mag gerust kloppen hoor.

Met een T7 rij ik dus om en bij de 135km/h op mijn teller en zit nog in de "safe zone"
Dit is het antwoord wat ik kreeg van KTM, meer weet ik er ook niet van
 
IMG20220812142206.jpg
Nog niet alle onderdelen waren binnen maar we kunnen rijden 🥳 Volgende week vrijdag 1000km beurt en dan op vakantie 😎
 
Had hem van de week al in de winkel gespot denk , in de Made !
Mooie Machine ga je veel plezier mee beleven 👍 👍
 

Bijlagen

  • tenere 700 .jpg
    tenere 700 .jpg
    341,3 KB · Weergaven: 36
Ik heb een vraagje. Ik hoor een tikkend geluid als ik de motor start bij koude motor. Na een paar seconden is het weg. Is dat normaal?
 
Ik heb een vraagje. Ik hoor een tikkend geluid als ik de motor start bij koude motor. Na een paar seconden is het weg. Is dat normaal?
Het duurt waarschijnlijk een paar seconden voordat er genoeg oliedruk is opgebouwd en overal voldoende olie zit. Lijkt me redelijk normaal, maar ik heb het geluid natuurlijk niet gehoord. Als je het niet vertrouwd gewoon terug gaan, je hebt hem net. Anders eerst even filmen, want als de motor net gedraaid heeft en je start hem opnieuw is het geluid er waarschijnlijk niet.
 
want als de motor net gedraaid heeft en je start hem opnieuw is het geluid er waarschijnlijk niet.
Klopt helemaal wat je hier schrijft. Dat had ik inmiddels ook geprobeerd.
Ik zal de motor straks eens starten en dan film ik het.
 
Afwijking kilometerteller gecheckt. Dwz de tripteller.
Op 0 gezet en route van zo'n 30 km uitgezet.
Volgens Garmin track 29,9 km afgelegd, volgens de tripteller 30,7 km. Dat is 2,7%.
Valt mee.
Als ik dat doorreken op wat verbruikscijfers opgemeten bij het tanken, dan is wat de T7 aangeeft qua verbruik best nauwkeurig.
En toch een beetje aan de veilige kant. Dus goed te gebruiken als het laatste blokje begint te knipperen.
4x dat verbruik op deze tank kun je dan nog wel rijden. Zeker 80 km.
 
Eerste crash. Bolle weg, ging van rechts naar links. Ergens een duw van gekregen en kwam aan het stuur te hangen en gaf automatisch meer gas.
Ging met 40-45 km/u.
Geen schade. Goeie Barkbusters en Heed valbeugel. Ook blij met de Yamaha achterbeugel/topkoffersteun.
Mooi om goed aan vast te kunnen houden en dat ding meer uit de sloot te trekken. Nog een hele klus met 204 kg. Pfff.

Met die bloemen kan ik mooi mee doen aan het corso over 2 weken.

20220814_095148898_iOS.jpg
20220814_095725993_iOS.jpg
 
Dat is verbogen zo te zien
 

Bijlagen

  • 16604825801355207399406918405573.jpg
    16604825801355207399406918405573.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 30
Dank voor de foto.
Ja, toch iets verbogen.
Maar ik denk dat ik zo maar laat zitten.
Of zijn er goede redenen om dat stukje wel terug te buigen?

Even geprobeerd. Best veel kracht voor nodig. Eerst eea demonteren.
Maar niet bij 30+.
 
Laatst bewerkt:
Vooral even goed kijken of hij hem bij het inveren niet raakt, anders heb je straks een kale plek op je achterbrug. Ik had het bij mij eerst ook niet door, want uitgeveerd zie je het bijna niet
 
Goeie tip!.
Hij gaat er recht langs op 8-10mm.
Demper zelf is eigenlijk wel recht tov de achterbrug.
Die dikke beugel is naar links gebogen en de ophanging van de demper iets naar rechts.
Van de week eens kijken.
 
Bij deze het filmpje van het tikkend geluid...
Volgens mijn pa is het dat de olie nog niet rond gegaan is bij de kleppen...
 

Bijlagen

  • VID20220814165507.mp4
    15,6 MB
Eerste crash. Bolle weg, ging van rechts naar links. Ergens een duw van gekregen en kwam aan het stuur te hangen en gaf automatisch meer gas.
Ging met 40-45 km/u.
Geen schade. Goeie Barkbusters en Heed valbeugel. Ook blij met de Yamaha achterbeugel/topkoffersteun.
Mooi om goed aan vast te kunnen houden en dat ding meer uit de sloot te trekken. Nog een hele klus met 204 kg. Pfff.

Met die bloemen kan ik mooi mee doen aan het corso over 2 weken.

Bekijk bijlage 1793553Bekijk bijlage 1793554
Sneu hoor ik heb het ook met mijn vorige motor meegemaakt en die woog 250 kilo 🥶
 
Terug
Bovenaan Onderaan