2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

IMG20220825085326.jpg


Geen idee hoe ik het voor elkaar gekregen heb 🤷🏻‍♂️ maar met beetje gepast geweld weer van elkaar gekregen. Voor FB groep moet deze andersom gemonteerd worden maar op de officiële website van Yamaha is hij ook zo gemonteerd. Alhoewel daar wel busjes tussen zitten. Dealer mailtje gestuurd , morgen maar ff terugbellen, was te druk met bochten draaien op de Grand Colombier 🇫🇷.
 
Dacht ik vandaag helemaal blij te zijn omdat mijn verstralers binnen zijn gekomen. Passen de beugels van de verstralers niet om mijn valbeugels heen...
Op zoek gaan naar een andere optie om ze te monteren.
 
Heb je andere gekocht dan ik?
Die pasten wel als je het binnenwerk van de beugels weglaat en vervangt voor dun rubber. Zoals een fiets binnenband.
 
Ik heb Heed beugels.
Dat stukje plastic in de beugel van de lamp kun je weglaten. Dan passen ze bij mij wel.
 
Hoe is het met de Acerbis?
Foto?
Sorry, geen foto's gemaakt. Zal het vrijdag even doen, motor staat nu op het werk. Vanmiddag voor de avonddienst even langs Hyperpro geweest en zeer goed geholpen. Besloten voor een andere achterveer te gaan, en hij had gelijk wel even tijd om hem erop te zetten. Eerst gekozen voor de standaard voorgeschreven veer voor de 700, maar die was eigenlijk te slap. Hij moest alle instellingen bijna op maximaal zetten voordat hij tevreden was, en dan is er dus geen ruimte meer om later nog iets bij te stellen, hooguit slapper. Omdat ik de motor voornamelijk voor vakanties gebruik, en zeker 75% van de kilometers met bepakking maak gekozen voor een iets zwaarder exemplaar. Kan wel merken dat hij behoorlijk stug is, maar het verschil was duidelijk merkbaar. Doordat de achterkant veel minder inzakt stuurde hij veel stabieler.

Het viel hem ook op dat de voorkant het eerste deel erg slecht inveerde, waardoor je vooral de kleine oneffenheden erg goed voelt. Hij vermoedde te dikke, of teveel olie. Zou op zich kunnen, want ivm een lekke keerring zijn de vorkpoten vorig jaar uit elkaar geweest. Hij had nu geen tijd, maar er had net een klant voor as vrijdag afgebeld, dus dan kan ik even terugkomen en neemt hij de voorkant onder handen. Ben benieuwd!
 
Vering. Leuk topic.
Welke achterveer heb je nu qua kg of Nm, en deze is progressief?
Welke hyperpro ben je geweest?
 
Vering. Leuk topic.
Welke achterveer heb je nu qua kg of Nm, en deze is progressief?
Welke hyperpro ben je geweest?
Progressief, dat zijn ze daar bijna allemaal. Ik weet niet exact voor hoeveel kilo, zal wel op de factuur staan maar die zit in mijn jaszak die op het werk hangt. Ik heb met name aangegeven wat ik wilde, en hij heeft de veer erbij gezocht. Ze zijn heel soepel, als hij niet bevalt kan ik gewoon terugkomen voor een andere. Ik was bij Hyperpro in Alphen a/d Rijn.
 
Aha. Dacht ik al. Dat is de betere Hyperpro vestiging.
Het is de enige waar ik ben geweest, maar erg prettig geholpen en ze nemen echt de tijd voor je. Dat is gelijk ook het nadeel, want als er net iemand voor je is dan sta je even te wachten, maar het kan vast ook wel op afspraak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan