2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik kom er vandaag achter dat voor juni een nieuwe Tenere krijgen en inrijden een opgave wordt. Nog steeds is de verkrijgbaarheid een dingetje bij Yamaha. Ik twijfel of het feestje in Frankrijk haalbaar is. :?
 
Oude beugels:
Screenshot_20230131-193419_Gallery.jpg


"Nieuwe" beugels:
20230131_172621.jpg

Dit zit een stuk minder in de weg voor mn knieën, ben er zelf erg tevreden mee. Bied ook voldoende bescherming voor de radiator en motor denk ik.
 
En voor de schenen?
Ik vraag me af hoe kwetsbaar de rad en motor zijn zonder. Valt misschien wel mee.
 
Ik kom er vandaag achter dat voor juni een nieuwe Tenere krijgen en inrijden een opgave wordt. Nog steeds is de verkrijgbaarheid een dingetje bij Yamaha. Ik twijfel of het feestje in Frankrijk haalbaar is. :?
Laatste keer dat ik bij Gebben was hadden ze nog een '22 Rally staan. En mijn '23 krijg ik rond eind februari, maart.
 
En voor de schenen?
Ik vraag me af hoe kwetsbaar de rad en motor zijn zonder. Valt misschien wel mee.
Hier hebben de schenen geen last van :t
Kappen zijn wel bros en radiator zit vrijwel direct achter de kap zonder verdere bescherming.
 
Waar heb je hem gekocht?
Ik heb nog niks gekocht, maar als ik nu een 2023 bestel hebben ze geen idee wanneer deze wordt uitgeleverd. Een gebruikte kopen met het oude LCD paneeltje scheelt te weinig ten opzichte van een nieuwe.

Ik wil eerst nog eens een half dagje ploffen met de T7 voordat ik een echtscheiding met de 850GS doorzet.
 
Ik wil eerst nog eens een half dagje ploffen met de T7 voordat ik een echtscheiding met de 850GS doorzet.
Dat blijft natuurlijk de beste eerste stap!
Er staan er intussen wel een aantal te huur op motoshare zie ik? Proefrit zal ook kunnen, maar meestal is de tijd dat je hem mee mag nemen wel beperkt
 
Mijn neef heeft een T7 die ik een dagje over de Drenthe lus mag sturen, het is alleen nog wat frisjes. 😬
 
Mijn neef heeft een T7 die ik een dagje over de Drenthe lus mag sturen, het is alleen nog wat frisjes. 😬
Je bent je aan het oriënteren op een T7. Eerst post je dat het krap wordt om 1000km erop te krijgen, daarna post je dat je eerst een dag wilt hobbelen op een T7 voordat je de knoop door hakt. Nu kun je een T7 voor een dag rijden, is het te frisjes 🤦
Op kou kun je je kleden en als je echt iets wilt dan mag het weer geen invloed zijn vind ik....
 
Je zou maar zo gelijk kunnen hebben. Die ene keer dat ik een uurtje gereden heb met de T7 wilde ik rotondes alleen nog maar rechtdoor nemen, want daar kon je offroad. Ik moet een extra thermo aantrekken en gaan rijden, anders gebeurt er niks.
 
Met de BMW ook boven op Jafferau en Sommeiller gestaan, door het ijs in de tunnel van de Parpillon
Mijn grenzen met de BMW ken ik en ik weet dat ik met een T7 minder vaak was omgekeerd.

Die passen deed ik ook met een (volgeladen-) Supertenere, ben de Jafferau zelfs per abuis via de skipiste omhoog gereden..
Daarvoor moet je geen Tenere 700 aanschaffen..

Ik rij nu zelf ook met een Tenere 700, en het is een enorm fijn ding.. maar of ik nu deze als enige motor zou willen... ik denk dat je je BMW toch gaat missen.
 
Ik kom er vandaag achter dat voor juni een nieuwe Tenere krijgen en inrijden een opgave wordt. Nog steeds is de verkrijgbaarheid een dingetje bij Yamaha. Ik twijfel of het feestje in Frankrijk haalbaar is. :?

Zeiden ze hier vorig jaar ook, en toch had/heeft elke dealer stockmotoren staan...
De mijne is gewoon van dealer verhuist, ik wilde een zwarte en mijn dealer had enkel de blauwe en de Rally...
 
Het is "maar" een 850GSA. Geen 1200 of 1250. Dat maakt toch wel een verschil...

Klopt, maar ook die 850GSA is toch meer motor dan de Tenere 700... qua comfort kan dat toch tellen..

Ik ben de laatste die gaat verkondigen dat je met een Tenere 700 niet alles aankan... ik heb een hele tijd terug zelfs met de XTZ660 Tenere hele mooie reizen gemaakt..
Maar eerlijk is eerlijk, als je reiscomfort zoekt, dan zijn er geschiktere motoren.. wat niet wil zeggen dat die altijd de beste keuze zijn.. ;)

Het zal altijd een compromis zijn.
 
Gewoon nooit een BMW aanschaffen, weet je niet ook niet wat je mist :9

Is toch ook maar weinig aan als je na 1000km nog zo fris als een hoentje afstapt
 
20230202_173711.jpg

20230202_182302.jpg


Nieuwe remleiding achter, en nieuwe rempomp en remleiding voor. Weer een stapje verder

Volgende week weer wat nieuw spul binnen*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan