2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Even uit nieuwsgierigheid/inspiratie, wat voor motorkleding hebben jullie aan op de T7?

Heb zelf nu een Rev'it Vertical GTX jas maar die bevalt mij niet echt, mijn vorige Alpinestars Andes v2 was prettiger (ook vooral met 30+). Dus zit te denken aan een nieuw pakkie samen met de nieuwe motor maar wat precies ben ik nog niet over uit.
 
Even uit nieuwsgierigheid/inspiratie, wat voor motorkleding hebben jullie aan op de T7?

Heb zelf nu een Rev'it Vertical GTX jas maar die bevalt mij niet echt, mijn vorige Alpinestars Andes v2 was prettiger (ook vooral met 30+). Dus zit te denken aan een nieuw pakkie samen met de nieuwe motor maar wat precies ben ik nog niet over uit.
Crosskleding.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Klim is meestal ook in orde op dat vlak.
De goedkopere pakken zijn daar trouwens vaak echt goede deals.
Ik had ooit een apex en dat is een van de aangenaamste jassen die ik ooit had, alle features van een topjas.

Nu rijd ik Kodiak, maar ehm... Ik heb letterlijk moto's staan die me minder gekost hebben dan die jas.

Mijn ervaring is wel dat ze scheuren in een crash.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ben biased, maar ben werkelijk benieuwd waarom de 850GSA dan zoveel meer motor is.

Heb je al eens op een F850GSA gezeten en dit vergeleken met de Tenere 700?

Nogmaals, ik ben hier de Tenere 700 niet aan het afbreken, integendeel.. Ik zou er zelf toch geen kopen dan...
 
Ziet er niet heel geventileerd uit of heb ik dat mis?

Dat klopt...
Maar het fijne aan KLIM vind ik dat het jassen/broeken zijn zonder voeringen en dat je zelf in laagjes moet gaan kleden naar eigen comfort bij elke temperatuur.
De Traverse is zo licht en dun dat ik 'm niet snel te warm vind... en als het echt warm wordt... dan draag ik een zomerjas.

De duurdere versies van KLIM hebben meer ventilatiemogelijkheden, met mijn Latitude pak heb ik meer dan eens hele dagen in +30° gereden tijdens vakanties, alle ritsen open dan. Mijn vrouw opteert dan om met doorwaaikledij te rijden, wat natuurlijk een betere keuze zal zijn... Maar dan zit je wel met regenkledij in je bagage want op vakantie weet je nooit.
Ik doe de ritsen dicht en ben gesteld...

Hoe dan ook, met één motorpak zal het altijd een compromis zijn... 🤷‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Onzin. Mijn latitude met ritsen en voorzijde open waait even door als mijn oude doorwaaijas.
 
Ben biased, maar ben werkelijk benieuwd waarom de 850GSA dan zoveel meer motor is.
De 850 is een grote luxe motor met zeer goede windbescherming, sterker blok en alle toeters en bellen. Als reismotor over asfalt is het absoluut de winnaar. Als Zwitsers zakmes id de T7 meer geschikt, die brengt je overal. Scheelt ook 40 kg en er kan niet veel aan kapot.
 
Je moet ook niet vallen op asfalt ;)
Heb ik wel is geprobeerd maar het lukt mij toch niet altijd. Heb ook ervaring met glijden zonder slijtvaste kleding. Ook niet fijn om weken met een schaafwond te zitten. Klinkt wel comfy om te gebruiken voor de Drentse zandpaadjes, op vakantie lijkt het me niet echt praktisch (als iig ook slijtvaste kleding aan wil)

Klim is meestal ook in orde op dat vlak.
De goedkopere pakken zijn daar trouwens vaak echt goede deals.
Ik had ooit een apex en dat is een van de aangenaamste jassen die ik ooit had, alle features van een topjas.

Nu rijd ik Kodiak, maar ehm... Ik heb letterlijk moto's staan die me minder gekost hebben dan die jas.

Mijn ervaring is wel dat ze scheuren in een crash.
Bijzonder duur jasje, zoals gezegd was ik al best tevreden met m'n Andes jasje die geloof ik nog geen €300 was. :9
Heb in het verleden ook wel wat kleding vroegtijdig afgeschreven dus heel duur hoeft het ook niet van mij, zit nu aan mijn 4de jas in 10 jaar tijd.

Dat klopt...
Maar het fijne aan KLIM vind ik dat het jassen/broeken zijn zonder voeringen en dat je zelf in laagjes moet gaan kleden naar eigen comfort bij elke temperatuur.
De Traverse is zo licht en dun dat ik 'm niet snel te warm vind... en als het echt warm wordt... dan draag ik een zomerjas.

De duurdere versies van KLIM hebben meer ventilatiemogelijkheden, met mijn Latitude pak heb ik meer dan eens hele dagen in +30° gereden tijdens vakanties, alle ritsen open dan. Mijn vrouw opteert dan om met doorwaaikledij te rijden, wat natuurlijk een betere keuze zal zijn... Maar dan zit je wel met regenkledij in je bagage want op vakantie weet je nooit.
Ik doe de ritsen dicht en ben gesteld...

Hoe dan ook, met één motorpak zal het altijd een compromis zijn... 🤷‍♂️
Heb ook wel een doorwaai jasje maar vooral op vakantie wil je inderdaad zo weinig mogelijk spul mee. Gewoon 1 set die zo allround mogelijk is, maar hou het graag nog wel een beetje koel. Schoeisel moet ik ook nog ff bekijken, heb nu altijd TCX sneakers aan maar dat is in het zand niet verstandig als je je poot uitsteekt.

Klim badlands jas en broek. Voor echt warme dagen een Klim doorwaai jas en Revit doorwaai broek.
Aardig wat Klim fans merk ik al, associeerde het merk altijd met te rijke BMW rijders (die niet echt kunnen rijden :+)
Het zal dan ook wel daadwerkelijk goed zijn, mis alleen wel een dealer hier in het noorden geloof ik.


De Alpinestars Halo is ook wel interessant, daar kun je zo de mouwen van afhalen als het echt heet is. Alleen wel een aparte regenlaag/jas, moet je met een stortbuitje wel vlot zijn. Zal aan de andere kant ook wel weer in temperatuur schelen als je hem niet aan hebt.
 
Aardig wat Klim fans merk ik al, associeerde het merk altijd met te rijke BMW rijders (die niet echt kunnen rijden :+)
Het zal dan ook wel daadwerkelijk goed zijn, mis alleen wel een dealer hier in het noorden geloof ik.

BMW rijders die niet goed kunnen rijden? Waar baseer je dat op?
 
Onzin. Mijn latitude met ritsen en voorzijde open waait even door als mijn oude doorwaaijas.

🤷‍♂️

Ik heb een Latitude, een Traverse en een Induction...

Zowel de Latitude als de Traverse hebben ventilatieritsen, maar toch is mijn Induction frisser op een zomerochtend... 🤷‍♂️

Anderzijds is het idd best te doen met een Latitude volledig opengeritst voor warme dagen op reis, maar ik verkies op zo'n momenten toch eerder het lichte Induction jasje..

Onzin zou ik het niet noemen, een compromis wel... eigenlijk hetzelfde als de discussie F850GSA vs Tenere 700... beiden goed in alles, maar beiden blinken in sommige zaken dan weer uit ook... 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder duur jasje, zoals gezegd was ik al best tevreden met m'n Andes jasje die geloof ik nog geen €300 was. :9
Heb in het verleden ook wel wat kleding vroegtijdig afgeschreven dus heel duur hoeft het ook niet van mij, zit nu aan mijn 4de jas in 10 jaar tijd.

Traverse < 500€ en gelamineerd... degene die zeggen dat Klim zo duur is... 🤷‍♂️


Heb ook wel een doorwaai jasje maar vooral op vakantie wil je inderdaad zo weinig mogelijk spul mee. Gewoon 1 set die zo allround mogelijk is, maar hou het graag nog wel een beetje koel. Schoeisel moet ik ook nog ff bekijken, heb nu altijd TCX sneakers aan maar dat is in het zand niet verstandig als je je poot uitsteekt.

Een goed compromis dus... en dan zit je, volgens mij toch snel bij de gelamineerde pakken die voldoende verluchting bieden. Ga je voor zo'n laagjesjas, dan kan je net zo goed een regenjasje meesleuren en met je doorwaaijas vertrekken...

Qua schoenen idem.. ik rij ook graag met motorsneakers, maar op reis of als ik wat offroad ga rijden doe ik toch ook liefst mijn Toucan laarzen aan..

Aardig wat Klim fans merk ik al, associeerde het merk altijd met te rijke BMW rijders (die niet echt kunnen rijden :+)

Oei.. is dat eigen aan BMW rijders, dat niet echt kunnen rijden? 🤔
Hebben wel altijd mooie pakken aan die gasten.
 
BMW rijders die niet goed kunnen rijden? Waar baseer je dat op?
Mijn ervaring, al vaak genoeg gekke/gevaarlijke acties gezien voornamelijk van BMW rijders. Beetje zelfde categorie als Harley rijders, alleen een Harley rijder rij je zo voorbij. BMW rijders willen wel is in de weg gaan rijden en raar doen.

Traverse < 500€ en gelamineerd... degene die zeggen dat Klim zo duur is... 🤷‍♂️




Een goed compromis dus... en dan zit je, volgens mij toch snel bij de gelamineerde pakken die voldoende verluchting bieden. Ga je voor zo'n laagjesjas, dan kan je net zo goed een regenjasje meesleuren en met je doorwaaijas vertrekken...

Qua schoenen idem.. ik rij ook graag met motorsneakers, maar op reis of als ik wat offroad ga rijden doe ik toch ook liefst mijn Toucan laarzen aan..



Oei.. is dat eigen aan BMW rijders, dat niet echt kunnen rijden? 🤔
Hebben wel altijd mooie pakken aan die gasten.
€500 is inderdaad niet zo bijzonder duur, hij is alleen niet meer in de collectie als ik zo kijk

Klopt, maar dan kun je niet de mouwen eraf halen :9 iig niet bij de doorwaai jas die ik heb
Joa, uitstapje maken met motorsneakers is niet prettig. Zool is natuurlijk wel verstevigd maar niet zodanig als bij een adv laars

Haha zeker, ze hebben vaak het beste van het beste. Daar moeten ze natuurlijk hard voor werken, voor kilometers maken op de motor geen tijd meer-O-




:+
 
Ik schrijf mijn jassen ook altijd af wegens mechanische schade...
Voordeel van Klim is dat je geen jas koopt voor dat geld, maar 5 jaar gegarandeerd waterdicht rijden.
Voor een dagelijkse rijder als mezelf telt dat wel.

Her fucking kenbaar:
Haha zeker, ze hebben vaak het beste van het beste. Daar moeten ze natuurlijk hard voor werken, voor kilometers maken op de motor geen tijd meer
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Mijn ervaring, al vaak genoeg gekke/gevaarlijke acties gezien voornamelijk van BMW rijders. Beetje zelfde categorie als Harley rijders, alleen een Harley rijder rij je zo voorbij. BMW rijders willen wel is in de weg gaan rijden en raar doen.
Vind het wel generaliserend. In de weg gaan rijden? Wij rijden met 3 GS’n elk jaar in de Eifel en hebben juist “ last “ van andere rijders die ons in de weg rijden. Beetje doorrijden is er niet bij 😉
 
Vind het wel generaliserend. In de weg gaan rijden? Wij rijden met 3 GS’n elk jaar in de Eifel en hebben juist “ last “ van andere rijders die ons in de weg rijden. Beetje doorrijden is er niet bij 😉
Het is ook generaliserend. Met een kern van waarheid. De GS is één van de meest verkochte motoren in europa, dan kom je ook meer dan genoeg mensen tegen op een GS die niet echt kunnen rijden.

Eifel ga ik niet heen op vakantie, mij te druk. Italië vind ik altijd fantastisch om door te gassen, op de minder bekende paswegen. Maar dat jagen wordt voor mij straks wel minder met een T7 :)
 
Klopt wel ik reed heel gek op mn BMW.
Nu op de Tenere helemaaaal niet meer _O-

Nog even een foto van de BMW voor de haterss :j
(Met mn Eifel buddy OP EEN HARLEY)
 

Bijlagen

  • IMG-20190503-WA0001.jpg
    IMG-20190503-WA0001.jpg
    233,1 KB · Weergaven: 38
Mijn ervaring, al vaak genoeg gekke/gevaarlijke acties gezien voornamelijk van BMW rijders. Beetje zelfde categorie als Harley rijders, alleen een Harley rijder rij je zo voorbij. BMW rijders willen wel is in de weg gaan rijden en raar doen.

Ik weet niet waar het aan ligt, is het de prijs? Maar het zijn toch altijd de BMW en de Harley rijders die zo'n kritiek te slikken krijgen...
Ik zie het helemaal anders.. onderaan dit bericht meer...


€500 is inderdaad niet zo bijzonder duur, hij is alleen niet meer in de collectie als ik zo kijk

Geleverd aan je deur... top-web-adresje...

Haha zeker, ze hebben vaak het beste van het beste. Daar moeten ze natuurlijk hard voor werken, voor kilometers maken op de motor geen tijd meer-O-

:+

Hier ben ik weer..

En nu komt de aap uit de mouw... want "ze moeten er hard voor werken" heeft dus met de prijs te maken... en ja.. zo'n GS is best prijzig en je kan er eigenlijk niet veel meer mee dan met een Tenere 700, maar moeten we nu altijd kritiek hebben?

En "kunnen rijden"... ik zie genoeg gekke dingen, maar ik koppel daar geen merk/model aan vast hoor...

Beetje flauwe reactie vind ik persoonlijk.. dus naast mijn Tenere rijd ik ook met een BMW.. (en daar werk ik inderdaad hard veel voor) in 2022 zo'n 20K afgeklokt, van half februari tot november..
Hoeveel km heb jij gereden vorig jaar?

En dat ik met een BMW rij is eigenlijk gekomen omdat de Supertenere niet meer te krijgen was en ik perse een cardan wilde.. ben eigenlijk niet zo'n merkfreak, koop vooral wat ik graag zie, en dat zijn zoveel motoren, zelfs een Harley zou ik nog wel zien zitten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan