2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ziet er uit als dat er daar 1 mist.
Maar indien niet, dan wederom bewijs van hoe de T7 veel kan hebben. Neerleggen, oppakken, en doorgaan.
Volgende week een paar dagen naar Duitsland. Vol vertrouwen
 
image.jpg


De as heeft geen dop, aan de andere kant ook niet
 
Je kunt er voor een paar euro (letterlijk) wel doppen voor krijgen, maar standaard zitten ze er dus niet op.
 
Iemand die voors en tegens heeft voor world raid? Of iemand die enig idee heeft wat de kappenset kost (nergens te vinden op internet). Of: iemand die me kan overtuigen dat tech kamo wel echt heel mooi is?:P

Voor nog geen 300€ zet je je Tenere in een kleur die je zelf kiest... full custom stickerstet bij www.wlm.nl Zelfs het plaatsen is best betaalbaar daar..
Ook kan je eens horen bij Login • Instagram Hij is ook handig met die dingen...


Niet creatief? Genoeg sites waar je je voorbeelden kan gaan halen.
 
dop is lang niet gek hoor in Japan is vet ontzettend duur ze gebruiken het maar zeer spaarzaam of gewoon niet.
op mijn honda Monkey 2022 zaten de blok bouten waarmee het blok in het frame hangt zo droog als wat gemonteerd verroest en al.
 
Ziet er uit als dat er daar 1 mist.
Maar indien niet, dan wederom bewijs van hoe de T7 veel kan hebben. Neerleggen, oppakken, en doorgaan.
Volgende week een paar dagen naar Duitsland. Vol vertrouwen
Ja het is niet normaal. Ik ging met cheap motea crassbars over dwars op de TET in Frankrijk. Hoorde letterlijk het metaal over de gravel schuren. Kwestie van oppakken en verder.
Kwetsbaarpunt vond ik wel bij de voorvorkbescherming. Bij mij is daar een hoekje afgebroken. Gelukkig kosten die niet veel en .et 4 tientjes een nieuwe besteld.
 
Ja, dat is helemaal mooi spul:t. Tubeless was voor mij de hoofdreden, (in mijn geval) de sterkere voorvelg mooi meegenomen. Om de kosten te drukken de OEM achtervelg gebruikt, ons bin zunig.

Mocht ik ooit dusdanig gaan raggen met dit ding dat de achtervelg/spaken niet sterk genoeg blijken dan kan ik dat altijd nog laten vervangen. Maar ik betwijfel of ik dat punt ooit bereik.
Ik zou niet weten hoe je een achtervelg kunt slopen. Maar ik denk dat ik binnenkort wel naar een smallere velg ga.

De laatste stap in banden is gemaakt. Volgens mij ga ik niet grover vinden:)

IMG-20230818-WA0020.jpeg
 
Ja het is niet normaal. Ik ging met cheap motea crassbars over dwars op de TET in Frankrijk. Hoorde letterlijk het metaal over de gravel schuren. Kwestie van oppakken en verder.
Kwetsbaarpunt vond ik wel bij de voorvorkbescherming. Bij mij is daar een hoekje afgebroken. Gelukkig kosten die niet veel en .et 4 tientjes een nieuwe besteld.
Ik zit al aan mn 3e. Camel adv verkoopt plaatjes om dat stuk te beschermen en kunstof schroeven is ook handig. Dan hoef je de voorpoot niet te vervangen als dat boutje lelijk afbreekt.
 
Hebben mensen hier iets gedaan aan de shifter en/of rem voor het staand bedienen?
Misschien heb ik rare poten hoor, maar kan er echt niet aan wennen…
 
Hebben mensen hier iets gedaan aan de shifter en/of rem voor het staand bedienen?
Misschien heb ik rare poten hoor, maar kan er echt niet aan wennen…
Ja omhoog gezet. En staand moet je altijd even je schoen er onder haken om op te schakelen.
 
Ja wel gewend om met MX laarzen te rijden, alleen op de 700 vond ik vooral de rem verschrikkelijk. Heb het idee dat ik een spons intrap, duurt lang voordat hij echt grijpt.
 
Ja wel gewend om met MX laarzen te rijden, alleen op de 700 vond ik vooral de rem verschrikkelijk. Heb het idee dat ik een spons intrap, duurt lang voordat hij echt grijpt.
Ja dat is een algemeen bekend "probleem".
Abs er tussenuit halen helpt, andere blokken of schijven helpt, en "the fix" van camel adv is ook nog een optie.
 
Bekijk bijlage 1915381

Neergelegd in de modder, maandag tijdens stukje TET bij Borcula. Gaaf.
Te langzaam gereden denk ik. Gelukkig hielp de aardige boerin van de nabij gelegen met rechtop zetten.
Dacht dat er weer geen schade was, maar zag tijdens poetsen vandaag dat ik een framerubber mis.
Plaatje van Ali voor de waterpomp doet z'n werk, net als de valbeugels van Heed.

Bekijk bijlage 1915382

Links van Yamaha mist een frame rubber. Ik kan geen partnumber vinden in een handboek oid.
Iemand?

Tussen de val en de wasbeurt vandaag nog gereden, niet offroad, KTM 890 Adeventure 2023, Ducati Desert-X (wow!), en de Royal Enfield Himalayan. Wat een pret!
De KTM viel op door blok en vering. Ook geen reismotor en best wel topzwaar ook al is de tank onderin. De T7 doet er niet voor onder.
De Himalayan is gewoon gaaf en laat zien dat PK's niet nodig zijn voor een hoop fun.
De Desert-X is echt goed. Het rijden, sturen, wegligging is zo makkelijk. Nu de lotto winnen en dan koop ik ze allemaal.

Maar eerst dat frame rubber.
Het is en blijft een zware motor in het terrein, maar topzwaar is de KTM zeker niet. Hij wordt door zo'n beetje iedereen geroemd om de lichte feel en het lage zwaartepunt en het verschil tussen 20 liter benzine bovenop of onderop voel je echt wel hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan