2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik zie bij Haan op de site dat ze ook een tubeless service hebben. Misschien handiger dan de meuk opsturen naar Italië?
Ben wel benieuwd qat daar voor gevraagd wordt. Een extra set wielen is leuk maar voor mij niet noodzakelijk.
 
Haan is een relaxed bedrijf om mee te dealen, gewoon ff bellen of mailen.

Ik heb er inmiddels meerdere sets gekocht, altijd top service en niet flauw.
 
Ik zie bij Haan op de site dat ze ook een tubeless service hebben. Misschien handiger dan de meuk opsturen naar Italië?
Ben wel benieuwd qat daar voor gevraagd wordt. Een extra set wielen is leuk maar voor mij niet noodzakelijk.

Haan naven en Excell velgen met zwarte spaken en zwarte nippels, tubeless ga je richting 2000€
 
deze heb ik in m'n achterwiel zitten,
Screenshot_20230822_171050_Chrome.jpg

dit wiel:
IMG-20210406-WA0035.jpeg
 
Waarom spaken jullie niet om? Allemaal 2 setjes?
ik heb een enduro en een "weg" setje,
op een T7 zal je dat niet snel nodig hebben want of de achterkant heeft een demper of de koppeling.

en zonder transmissiedemper (voor of achter) loop je de kans dat je de versnellingsbak naar de eeuwige jachtvelden helpt..
 
1859€ daar ja, maar idd, geen standaardmaat voor de achtervelg.
Hoeveel is de velg standaard eigenlijk?


Ik zat ergens rond de 1900€ dacht ik, prijs gevraagd rechtstreeks bij Haan en bij Allroadmoto.
Dacht 1.85x21 voor/4.00x18 achter

Dat is ook de prijs die ik gevonden had. Het enige dat ik niet uit hun website kon opmaken (en niet nagevraagd heb) is of zij ook het OEM achterwiel tubeless kunnen maken, met gebruik van OEM spaken/hub etc. Dat scheelt (net zoals bij Bartubeless) serieus geld.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook interesse. Laatst een lekke band gereden terug van vakantie en tubeless is dan wel handig.
Precies hetzelfde gehad. Inmiddels alles gefixt. Het 'omtuben' zou voor mij wel een optie zijn vooral om geld te besparen en ik niet perse een tweede set wil.
Anderzijds nijg ik er telkens meer naar om.te investeren in goed gereedschap en een lekke band gewoon terplekke zelf te plakken. Hoort ook wel bij de hobby toch?
 
Originele set verkoop ik, of hou ik bij en zet ik terug als ik de motor ooit zou verkopen..
Zo'n Haan set zal in dat geval ook vlot verkocht geraken.
Ik zou ook al blij zijn met een gebruikte originele set. Dus als je met 1 Haan set verder gaat dan koop ik ook graag je originele set. Ik gebruik de fiets echt ook als woonwerk, toerfiets en dus ook af en toe voor TET weekenden in Nederland en in september een weekje TET in Italië. Ik wil graag 2 setjes hebben maar gezien mijn amateur level offroad voldoet de originele set ook prima denk ik :-)
 
Dacht 1.85x21 voor/4.00x18 achter

Dat is ook de prijs die ik gevonden had. Het enige dat ik niet uit hun website kon opmaken (en niet nagevraagd heb) is of zij ook het OEM achterwiel tubeless kunnen maken, met gebruik van OEM spaken/hub etc. Dat scheelt (net zoals bij Bartubeless) serieus geld.
@HoyHoyAart heb je interesse en ben je nummer 4 :-) ?
 
Anderzijds nijg ik er telkens meer naar om.te investeren in goed gereedschap en een lekke band gewoon terplekke zelf te plakken. Hoort ook wel bij de hobby toch?
Ik heb meerdere keren op reis zelf banden geplakt / bbjes vervangen. Deze thuis ook zelf gefixt. Onderweg is het zonder het juiste gereedschap echt wel een klote klus. Plus dat het gereedschap e.d. best groot / zwaar zijn, zeker als je alleen reist, niks kunt verdelen en licht wil reizen.

Ben je op een erg lange trip met meerdere mensen is het best te doen, maar ga je in je eentje een week weg wat ik de laatste tijd doe, heb ik er geen zin meer in. Doorijden naar een benzinestation, prop erin en weer door en weinig gereedschap nodig.
Zover dan de theorie.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan