2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Rempedaal van de 890 is gietaluminium en wil nogal eens afbreken bij een val, dasrom heb ik er een gefreesd exemplaar van Vanasche opzitten. Stukken sterker en d.m.v. verwisselbare voetjes heel fijn af te stellen.

Is ook niet goedkoop, maar wel dit and forget.

Een fijn te bedienen achterrem is wel zo prettig voor zij die er niet enkel rucksichtlos op stampen.
 
Het is gelukt! Inclusief de puig beugeltjes voor oem knippertjes.
 

Bijlagen

  • 20230901_180846.jpg
    20230901_180846.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 4
Fraai!

Gisteren bij Arnold van Adventure Bike Experience geweest.
Een paar hier kennen hem en rijden met zijn stickers begreep ik.
Ik ga een cursus bij hem doen en mijn achterveer vervangen door een Rally Raid veer.

Extreme Enduro doet hij. Gaaf die ervaring.
Over van alles gehad. Banden , vering, compressors voor onderweg, etc.
Hij doet vooral motoren klaarmaken voor rally’s en reizen. Ook verkoop van motoren en allerlei uitrusting. Hij weet wel waarover hij het heeft.
 
Fraai!

Gisteren bij Arnold van Adventure Bike Experience geweest.
Een paar hier kennen hem en rijden met zijn stickers begreep ik.
Ik ga een cursus bij hem doen en mijn achterveer vervangen door een Rally Raid veer.

Extreme Enduro doet hij. Gaaf die ervaring.
Over van alles gehad. Banden , vering, compressors voor onderweg, etc.
Hij doet vooral motoren klaarmaken voor rally’s en reizen. Ook verkoop van motoren en allerlei uitrusting. Hij weet wel waarover hij het heeft.

Leuk ik heb mijn Rally Raid Open Cartridge bij hem laten doen. Toen inderdaad ook lekker gekletst over van alles. Welke training ga je doen en wanneer?
 
Zijn beginnerscusus zeg maar.
Denk dat het volgend jaar wordt.
Dit jaar nog wel plek, maar ik kan niet.
 
Is er iemand hier die van zijn Tenere een meer supermoto achtige motor gemaakt heeft? Dan denk ik met name aan wielen met maatvoering voor wegbanden. Internationaal heb ik wel iets gelezen over iemand met dacht ik Excel velgen met wegbanden in zijn Tenere en ook iemand die MT-07 velgen had gebruikt. Zelf interesse in een Tenere maar zal hem puur op straat gebruiken. Ik snap dat er dan genoeg andere motoren zijn bijv. een Tracer 7 die daar beter voor geschikt zijn maar een Tenere spreekt me door de styling veel meer aan. Of zijn er banden met profiel vooral geschikt voor de straat die op de standaard velgen passen?
 
Een Tenere met 100% straatbanden zou ik persoonlijk beduidend minder mooi vinden. Qua styling zou ik juist vasthouden aan de banden waarmee die standaard geleverd wordt (Pirelli Dragon STR). Die doen het ook op straat erg goed; zelfs bij regen. De enige kritiek die ik daarop heb gezien, betreft de prestaties in het onverharde.
 
Afgelopen mei met Tenere op het vliegtuig naar Canada afgereisd, en sinds gisteren weer thuis. 26k. in 4 maanden. Tenere heeft geen klap verkeerd gegeven, geweldige motor is het toch. Paar kleine dingetjes losgetrild, maar dat is niet echt spannend. 2x oliewissel, 1x achterband en 1x remblokken achter vervangen, maar verder niks. Voorband kon ik mee thuiskomen maar is nu wel echt op, ketting heeft de beste tijd gehad maar viel niet tegen.

image000000.jpeg




IMG_6685.jpeg


IMG_6140.jpeg


IMG_6278.jpeg


IMG_5445.jpeg


IMG_6660.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan