2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Mag ik vragen wat zoiets kost, je fiets naar een ander continent laten vliegen?

Waarom heb je er niet voor gekozen om het per schip te doen?
 
Mag ik vragen wat zoiets kost, je fiets naar een ander continent laten vliegen?

Waarom heb je er niet voor gekozen om het per schip te doen?

2800 USD voor de heenweg en 1800 voor de terugweg. Zelfde route dus waarom er verschil in zit? Bij elkaar dus 4600 USD maar met nog wat luchthaventax afgerond ongeveer 5000. Dat is in euro's ongeveer 4600. Dat is exclusief mijn eigen ticket. Per route en maatschappij zit er ook weer verschil in.

De meest betaalbare route per schip is naar Halifax, maar dat ligt helemaal aan de oostkust en ik wilde naar west. Dat is een verschil van 5000km, dus dat rij je ook niet zomaar even. Varen naar de westkust is veel langer en duurder. Dan ben je de motor weken lang kwijt, en de reistijd staat niet vast. Het kan dus zomaar een week of meer langer duren dan je had gedacht, en dan zit je daar te wachten zonder motor. Met het vliegtuig betaal je iets meer, maar zoveel scheelt het onder de streep niet eens, en je weet zeker dat alles er op tijd is.
 
0tBPslMXwp2eEpQfi5poL9kn.jpg

Kom je ook niet elke dag tegen :)
 
2800 USD voor de heenweg en 1800 voor de terugweg. Zelfde route dus waarom er verschil in zit? Bij elkaar dus 4600 USD maar met nog wat luchthaventax afgerond ongeveer 5000. Dat is in euro's ongeveer 4600. Dat is exclusief mijn eigen ticket.


Damn.. toch een kostelijk grapje.

Snap nu wel waarom sommigen over de oceaan een motor kopen en daar terug verkopen om naar huis te komen.


Lijkt mij wel een fantastisch avontuur... komt toch nog wel een reisverslag van he? :)
 
Snap nu wel waarom sommigen over de oceaan een motor kopen en daar terug verkopen om naar huis te komen.
In de VS kan dat vrij makkelijk, maar in Canada is dat lastig als je er niet woont. Je moet dan een werkvisum hebben, en dat is ook weer een gedoe. En dan weet je ook niet wat je koopt, ik heb een stel gesproken die een Triumph Tiger in de VS hadden gekocht en meer bij de dealer stonden dan dat ze aan het rijden waren. Bij aankomst moet je dan eerst op zoek naar een geschikte motor, of je moet het vooraf al regelen maar dan koop je dus iets zonder te zien. Die motorzaak weet ook wel dat jij als toerist toch niet terug komt als er iets mankeert. Voor vertrek moet je het ding dan weer zien te verkopen, daar moet je ook weer niet te lang mee wachten want dan blijf je er mee zitten. Als je pech hebt moet je hem ook voor weinig verkopen om er maar vanaf te zijn. Dat werkt eigenlijk alleen goed als je heel veel tijd hebt, of dat je contacten ter plaatse hebt die het voor je kunnen regelen. In de praktijk klinkt het mooi, maar er zitten nog best wat haken en ogen aan.

Ik was nu lekker op mijn eigen motor, waarvan ik weet dat hij technisch in orde is. Banden, remblokken, ketting en dergelijke zijn er allemaal voor vertrek nieuw opgegaan, dus dan weet je dat je daar weinig omkijken naar hebt. Alle oude onderdelen mee als reserve of thuis op de plank om later weer te hergebruiken.

Het was zeker een dure grap, dat ga ik niet ontkennen, maar het is dan ook niet iets wat ik ieder jaar kan doen.
 
Dag iedereen, ik heb een nieuwe T7 gekocht en twijfel of ik mijn XT bovenin ga monteren, of in het midden van het stuur.

Voor het vorige type dashboard was er de mogelijkheid om de XT naast het dashboard te zetten, staand. Met het huidige tft scherm werkt dit niet.

Zijn er opties om hem te monteren in het midden van het stuur bij de 4 boutjes? Anders monteer ik hem zo lang daar, totdat er meer mogelijkheden komen voor het plaatsen naast elkaar.

Gr. Luc
 
Ik heb de nav bovenin, en dit bevalt me heel prima omdat bij staand rijden ik nog steeds een prima blik kan werpen op het scherm.
 
Dag iedereen, ik heb een nieuwe T7 gekocht en twijfel of ik mijn XT bovenin ga monteren, of in het midden van het stuur.

Voor het vorige type dashboard was er de mogelijkheid om de XT naast het dashboard te zetten, staand. Met het huidige tft scherm werkt dit niet.

Zijn er opties om hem te monteren in het midden van het stuur bij de 4 boutjes? Anders monteer ik hem zo lang daar, totdat er meer mogelijkheden komen voor het plaatsen naast elkaar.

Gr. Luc
Kan met nieuwe lcd scherm ook hoor. Google maar op twalcom
 

Bijlagen

  • DSC_0022-1-1024x683.jpg
    DSC_0022-1-1024x683.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 5
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Terug
Bovenaan Onderaan