2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Zin om eens op de crossbaan te rijden? ;)
Ja lijkt me wel leuk om keer te doen!

Ook heb ik nog een vraagje misschien dat iemand van hier het weet. Ik ben op zoek naar een mooie enduro / offroad band. Nu heb ik het volgende set-up. Excel Tubeless velgensysteem. Nu heb ik MotoZ banden voor en achter.
Achter Tractionator motoZ 150/70-18, ik heb een 4.25x18 inch velg. Nu ben ik alvast rustig aan het kijken voor een nieuw achterbandje.
Mijn vraag is zou een 140 ook goed passen, hebben jullie enig idee?
 
Ja lijkt me wel leuk om keer te doen!

Ook heb ik nog een vraagje misschien dat iemand van hier het weet. Ik ben op zoek naar een mooie enduro / offroad band. Nu heb ik het volgende set-up. Excel Tubeless velgensysteem. Nu heb ik MotoZ banden voor en achter.
Achter Tractionator motoZ 150/70-18, ik heb een 4.25x18 inch velg. Nu ben ik alvast rustig aan het kijken voor een nieuw achterbandje.
Mijn vraag is zou een 140 ook goed passen, hebben jullie enig idee?
Jahoor 140 past prima, maar zit wel minder mooi op zo'n velg. En met tubeless heb ik geen ervaring.
28 oktober kun je in alphen (brabant) komen rijden;)
 
@Rachez @A.S.Moto @Kneusteun Ik wil toch eens gaan informeren wat er mogelijk is als we 4 setjes HAAN wielen bestellen. Eerst bij HAAN zelf. Kijken wat daar mogelijk is en anders misschien via bartang.eu.
Kunnen jullie via PM even je mail naar mij sturen voor verdere afstemming?
 
Dag MF'ers,

Gisteren heb ik een stukje TET gereden om de Tenere te gebruiken waarvoor ie bedoeld is.
Nu viel me meteen op: zodra het zand ook maar íets los wordt is de grip niet om over naar huis te schrijven.
Voor een gepland tripje in het voorjaar naar Denemarken/Zweden wil ik daarom tzt andere banden monteren die wat meer gericht zijn op offroad.
Maar dan de vraag: kun je banden meerdere keren monteren? Als in: kan ik de Pirelli scorpions eraf halen voor wat anders voor de vakantie, en daarna de Scorpions weer terug erop zetten? Of is dat niet aan te bevelen?
 
Dag MF'ers,

Gisteren heb ik een stukje TET gereden om de Tenere te gebruiken waarvoor ie bedoeld is.
Nu viel me meteen op: zodra het zand ook maar íets los wordt is de grip niet om over naar huis te schrijven.
Voor een gepland tripje in het voorjaar naar Denemarken/Zweden wil ik daarom tzt andere banden monteren die wat meer gericht zijn op offroad.
Maar dan de vraag: kun je banden meerdere keren monteren? Als in: kan ik de Pirelli scorpions eraf halen voor wat anders voor de vakantie, en daarna de Scorpions weer terug erop zetten? Of is dat niet aan te bevelen?
Geen enkel probleem. Moet wel zeggen dat je in zand altijd nog wel weg komt met slechte banden hoor. Het word pas beroerd als het natter word.
 
Camel adv gaat ook plastic zijdelen verkopen.
Die zijn nog "heel". Worden ook niet geraakt als je op straat valt.

Ok, dat is jammer zelf geen schade opgelopen tussen de keien😏?
Ik ben gister bij mc rilland wezen rijden, daar komen de rebel's tot zijn recht...heerlijke baan om met de t7 te rijden!
Was in België rijden. Bilstain was gesloten.
Ging op straat onderuit, kromme zijstandaard, kromme voetsteun, en gebroken koppelingskabel mantel. De rest hebben de valbeugel en de handkap opgevangen.

En mn koplamp en display staan nog scheef van een andere val. Fix ik dat ook gelijk even.
 
Laatst bewerkt:
Dag MF'ers,

Gisteren heb ik een stukje TET gereden om de Tenere te gebruiken waarvoor ie bedoeld is.
Nu viel me meteen op: zodra het zand ook maar íets los wordt is de grip niet om over naar huis te schrijven.
Voor een gepland tripje in het voorjaar naar Denemarken/Zweden wil ik daarom tzt andere banden monteren die wat meer gericht zijn op offroad.
Maar dan de vraag: kun je banden meerdere keren monteren? Als in: kan ik de Pirelli scorpions eraf halen voor wat anders voor de vakantie, en daarna de Scorpions weer terug erop zetten? Of is dat niet aan te bevelen?
Zweden denemarken is niet veel zand.
Hoofdzakelijk gravel.
Als er zand is dan vaak verboden om er te rijden.
De bewoners daar beginnen het zat te worden dat wild gecross in hun land.
Steeds meer negatieve berichten zie ik langs komen op yt.
Dus echte noppenbanden heb je niet echt nodig.
hoe ga je?
Met motor dan zijn de noppen alop halver wege denemarken.
 
Die zijn nog "heel". Worden ook niet geraakt als je op straat valt.


Was in België rijden. Bilstain was gesloten.
Ging op straat onderuit, kromme zijstandaard, kromme voetsteun, en gebroken koppelingskabel mantel. De rest hebben de valbeugel en de handkap opgevangen.

En mn koplamp en display staan nog scheef van een andere val. Fix ik dat ook gelijk even.
Ok dat word weer een aardige operatie dan😅
Jammer van Bilstain, was wel benieuwd of het te doen was met de t7
 
Ok dat word weer een aardige operatie dan😅
Jammer van Bilstain, was wel benieuwd of het te doen was met de t7
Heb gisteren alsnog Bilstain achtige taferelen gereden volgens mij ;)

Ok, dat is jammer zelf geen schade opgelopen tussen de keien😏?
Ik ben gister bij mc rilland wezen rijden, daar komen de rebel's tot zijn recht...heerlijke baan om met de t7 te rijden!
Mag je daar zo met de T7 op? Of hebben ze een uitzondering gemaakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan