2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

IMG-20231004-WA0048.jpeg


IMG-20231004-WA0037.jpeg



IMG-20231004-WA0042.jpeg


Alles wat krom en kapot is maar eens vervangen.
Lagers waren nog goed, en vet.
 

Rondje van zaterdag. De mooiste stukken staan er niet op helaas. Beeld was daar veel te donker. Volgende keer kijken of ik wat kan doen met de camera instellingen.
jammer om voor iemand zijn deur zo je motor denkt te moeten draaien.. en dan verbaasd zijn dat alles afgesloten word
 
jammer om voor iemand zijn deur zo je motor denkt te moeten draaien.. en dan verbaasd zijn dat alles afgesloten word
Volgens mij ben jij zo'n reaguurder die het hele forum afstruint om te kijken of je je nog ergens mee kunt bemoeien, aan je posts te zien. Goed bezig :t
 
Volgens mij ben jij zo'n reaguurder die het hele forum afstruint om te kijken of je je nog ergens mee kunt bemoeien, aan je posts te zien. Goed bezig :t
Jou reactie spreekt boekdelen ook bedankt namens de andere rijders die ook nog ergens op een pad willen rijden, goed bezig jonge
 
Laatst bewerkt:
Zo, 1000 km beurt ingepland voor volgende week woensdag.

Prettig rijdend fietsje nadat ik de vering wat beter heb afgesteld, zowel op de weg als offroad.
Als je stilstaat in de bosjes omdat de singletrack langzaam overliep in dichte begroeiing is ie toch nog wel zwaar om te keren. Maargoed dat is een KTM 450 EXC dan ook, tenzij je Pol heet.

Na een km of 850 moet ik zeggen dat me met name 4 (edit) dingen negatief opvallen.
- Koplampafstelling: levensgevaarlijk, ik zie 5 meter kraakhelder en daarna niks meer. In de manual staat niet eens hoe ik dat moet aanpassen.
- Mechanische geluiden uit blok: ik hoop dat het komt door de inloop olie maar allejezus ik zit net op een naaimachine. Tis echt schaafgeluid en niet bonken ofzo (ja, oliepijl is goed)
- Ketting maakt een partij herrie > komt volgens mij door de kettinggeleider (origineel Yamaha) en mag hopen dat dat tzt ook wat ingesleten is.
- Windscherm is precies net niet goed. Ik ben 1,88 en ervaar turbulentie op mn helm. Als ik ga staan heb ik veel minder last van 'klapperen' van de wind. Als ik op mn tank lig (die van de motor, niet mn Abrahams) is het uiteraard ook weg. Beetje jammer wel, misschien maar een puig schermpje of iets dergelijks proberen.

Met name al die andere geluiden buiten de uitlaat storen me mateloos. Fijn zo'n akrapovic, echt mooi om hem soms boven de naaimachine en het kettinggezoem uit te horen.

Iemand die mij kan vertellen of die geluiden allemaal wat minder worden met normale olie + misschien nog verder 'inslijten' van de ketting geleider?
 
Laatst bewerkt:
Zo, 1000 km beurt ingepland voor volgende week woensdag.

Prettig rijdend fietsje nadat ik de vering wat beter heb afgesteld, zowel op de weg als offroad.
Als je stilstaat in de bosjes omdat de singletrack langzaam overliep in dichte begroeiing is ie toch nog wel zwaar om te keren. Maargoed dat is een KTM 450 EXC dan ook, tenzij je Pol heet.

Na een km of 850 moet ik zeggen dat me met name 4 (edit) dingen negatief opvallen.
- Koplampafstelling: levensgevaarlijk, ik zie 5 meter kraakhelder en daarna niks meer. In de manual staat niet eens hoe ik dat moet aanpassen.
- Mechanische geluiden uit blok: ik hoop dat het komt door de inloop olie maar allejezus ik zit net op een naaimachine. Tis echt schaafgeluid en niet bonken ofzo (ja, oliepijl is goed)
- Ketting maakt een partij herrie > komt volgens mij door de kettinggeleider (origineel Yamaha) en mag hopen dat dat tzt ook wat ingesleten is.
- Windscherm is precies net niet goed. Ik ben 1,88 en ervaar turbulentie op mn helm. Als ik ga staan heb ik veel minder last van 'klapperen' van de wind. Als ik op mn tank lig (die van de motor, niet mn Abrahams) is het uiteraard ook weg. Beetje jammer wel, misschien maar een puig schermpje of iets dergelijks proberen.

Met name al die andere geluiden buiten de uitlaat storen me mateloos. Fijn zo'n akrapovic, echt mooi om hem soms boven de naaimachine en het kettinggezoem uit te horen.

Iemand die mij kan vertellen of die geluiden allemaal wat minder worden met normale olie + misschien nog verder 'inslijten' van de ketting geleider?
Beetje herrie maakt ie wel, vooral bij de ketting vandaan. Windscherm heb ik afgezaagd, scheelt aanzienlijk aan turbulentie.
Koplamp kun je afstellen met de draaiknoppen, achter de koplamp.
 
Volgens mij ben jij zo'n reaguurder die het hele forum afstruint om te kijken of je je nog ergens mee kunt bemoeien, aan je posts te zien. Goed bezig :t

Ik weet dat je het van mij ook niet graag hoort, maar goed...

Heb je filmpje ook gezien, en als dit in België is gereden weten we ook meteen dat niet alles "legaal" gereden kon worden, maar no worries.. ik doe zo'n dingen ook, zeker in kleine groepjes... Heb ook een leuke rit van pakweg 250km doorheen Limburg waar hier en daar stukjes tussen zitten die gaan van "grijze zone" tot "ok, ik weet dat ik hier niet mag rijden"

Maar effe voor iemand z'n poort zo gaan draaien getuigt niet echt van respect voor anderen... dus daar vind ik dat orangektm wel een punt heeft... Ik draai ook zo als ik een verkeerde afslag heb genomen, maar niet op iemand z'n inrit. 🤷‍♂️
 
Iemand die mij kan vertellen of die geluiden allemaal wat minder worden met normale olie + misschien nog verder 'inslijten' van de ketting geleider?

Met ook een BMW in huis vind ik de Yamaha blok niet echt slecht klinken, met die kettinggeleider snap ik je frustratie wel, maar dat gaat eruit...

Turbulentie valt voor mij best mee, ik ben 173cm en heb weinig last. Maar eerlijk is eerlijk, als ik op de stepjes ga staan is het uiteraard een pak rustiger rond m'n hoofd.
Maar is dat niet zo bij elke allroad met zo'n scherm voor je snuit?

Een Givi Airflow ruitje heeft voor mij altijd voor turbulentieloze ritten gezorgd, maar voor de GS bestaat die niet en op de Tenere heb ik het nog niet gemist.
 
Ik weet dat je het van mij ook niet graag hoort, maar goed...

Heb je filmpje ook gezien, en als dit in België is gereden weten we ook meteen dat niet alles "legaal" gereden kon worden, maar no worries.. ik doe zo'n dingen ook, zeker in kleine groepjes... Heb ook een leuke rit van pakweg 250km doorheen Limburg waar hier en daar stukjes tussen zitten die gaan van "grijze zone" tot "ok, ik weet dat ik hier niet mag rijden"

Maar effe voor iemand z'n poort zo gaan draaien getuigt niet echt van respect voor anderen... dus daar vind ik dat orangektm wel een punt heeft... Ik draai ook zo als ik een verkeerde afslag heb genomen, maar niet op iemand z'n inrit. 🤷‍♂️
Ik hoop dat je de andere 8:10 minuten van het filmpje van Gwiedert wel net zo gaaf vond als ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan