2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

20231024_192609.jpg

20231024_192628.jpg

Beetje warm geworden volgens mij...
 
Als je een wheelie wil doen, of je motor over een obstakel wil zetten, bij het technische werk.
Anders hadden alle enduros wel zo'n koppeling gehad.
Zoals gezegd levert Rekluse ook normale koppelingen, en werkt je koppeling met een Rekluse autoclutch nog precies hetzelfde als zonder, en kun je gewoon wheelies e.d. doen.
 
Rekluse maakt sterkere reguliere koppelingen, voordeel is dan betrouwbaarheid.

Autoclutch is voordeel dat de motor niet meer af kan slaan op technische stukken en je niet heel de tijd de koppeling hoeft te bedienen om dat te voorkomen. Voordeel is dan een soort cheatmode, vooral fijn als je fysiek beperkt bent.
 
Mijn 890 rem je vrij gemakkelijk uit, en als je technische dingen aan het doen bent, dan slaat 'ie ook sneller af dan een enduro.

Als je de motor daar desondanks veel voor gebruikt, kan een autoclutch uitkomst bieden.

Als je om welke reden dan ook niet meer zoveel kracht in je linkerhand hebt, of snel pijn in je armen krijgt van het vele koppelen, kan die autoclutch ook een uitlomst zijn.

Ze maken ze ook voor enduro's trouwens
 
Zie ook best veel enduro's die het hebben, maar ik vroeg mij ook al af wat je inlevert?
Schijnbaar moet een wheelie of frontwheel up voor obstakels nog steeds prima te doen zijn.
Geen idee verder hoe en wat technisch, maar afslaan zou alleen al chill zijn om niet steeds weer die ABS uit te zetten... ik neig er nu al bijna naar om die zekering eruit te trekken of iets.
 
Zie ook best veel enduro's die het hebben, maar ik vroeg mij ook al af wat je inlevert?
Schijnbaar moet een wheelie of frontwheel up voor obstakels nog steeds prima te doen zijn.
Geen idee verder hoe en wat technisch, maar afslaan zou alleen al chill zijn om niet steeds weer die ABS uit te zetten... ik neig er nu al bijna naar om die zekering eruit te trekken of iets.
Dat laatste moet je sws doen ;)
 
Of iets? Dat is wel erg ruim.... :+
Het zou me niks verbazen als er nog een oplossing voor komt. Er zijn vast al wel lui bezig met het uitzoeken van de pcb etc.
Heb die optie ook bij mijn xrv750 dat je op de pcb iets kan wijzigen zodat je bijvoorbeeld ook op je trip meter je snelheid kan zien..

Dus met een beetje geluk komt er nog een mogelijkheid om je abs rijdend te schakelen 😇
 
Het zou me niks verbazen als er nog een oplossing voor komt. Er zijn vast al wel lui bezig met het uitzoeken van de pcb etc.
Heb die optie ook bij mijn xrv750 dat je op de pcb iets kan wijzigen zodat je bijvoorbeeld ook op je trip meter je snelheid kan zien..

Dus met een beetje geluk komt er nog een mogelijkheid om je abs rijdend te schakelen 😇
Je kunt toch de zekering er uit trekken? ABS is voor mietjes:+
 
Het zou me niks verbazen als er nog een oplossing voor komt. Er zijn vast al wel lui bezig met het uitzoeken van de pcb etc.
Heb die optie ook bij mijn xrv750 dat je op de pcb iets kan wijzigen zodat je bijvoorbeeld ook op je trip meter je snelheid kan zien..

Dus met een beetje geluk komt er nog een mogelijkheid om je abs rijdend te schakelen 😇
Even gezocht en dit gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan