2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Off-the-road.de verkoopt de plastic kits van Rtech nu ook. Ik heb daar een set besteld, €259 incl. verzenden.

Hier

Edit: Gwiedert had 'm ook al gepost.
 
Voila, ingeschreven voor de tweede editie van de Tenere Travel Trophy. *O* Wie nog??

Deze keer zonder dealer pakket, dus moet op zoek naar bagagemogelijkheden. Harde koffers zijn geen goed idee lijkt me, dus eens kijken wat de mogelijkheden gaan zijn.
Ik wil wel met een kofferrek werken, losse tassen met spanriemen ga ik niet aan beginnen.

Eigenlijk zou ik iets moeten vinden die zowel op de Tenere als op de GS zouden passen, dan sla ik twee vliegen in één klap!
 
Kwestie van voorkeur, maar ik vind heisteren met bandjes, straps en klittenband meer iets voor in de slaapkamer...
Er is niks met het combineren van hobby’s ;)

Maar ik heb op mijn AT koffers en heb daar al zo vaak mijn kuiten op geknald dat ik nu juist die tassen wel eens wil proberen.
Ook heb ik al een keer een koffer op schoot gehad omdat na een val de beugel wat verbogen was 😅 was gelukkig geen lange rit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Kwestie van voorkeur, maar ik vind heisteren met bandjes, straps en klittenband meer iets voor in de slaapkamer...
Ga je op je bek, mag je weer is je kofferrek recht buigen... :9


Vind dat een motor altijd zo onnodig breed word van een kofferrek, zeker op een T7

Heb zelf Enduristan zijtassen en dat bevalt mij prima, formaat is ook zo aan te passen. Kun je gelijk na je offroad dagje de tassen weer groot maken en ff langs de winkel voor wat lekkers *D
 
Tassen zelf maken en tassenrekje lassen.
Eerder van rvs nu van chro moby.
En de tassen blijven als 10 jr hun werk doen.
Pyrineeen2016 019.JPGMarokko 2015 058.JPGDSCN3173.JPG243742523.JPGIMG_20200213_134301_0.jpgWYOA Romenië 074.JPGimage.jpgIMG_20201125_131443_1.jpg
En hebben echt veel mee gemaakt samen met propje dan.
Oersterk en 3x zo licht als mosko moto van bijna €1000. ;)
 
Oneindige discussie natuurlijk :9

Maar ik moet de rommel gewoon in de koffer/tas kunnen rammen, sluiten en door. Als we kinky gaan doen wil ik ook neuken _O-

Afgelopen trips waren het altijd de reisgenoten met tassen met gezeik. Spanbandje om de naaf, uitscheurde tas na een val, na het uitscheuren elke ochtend een kwartier in de meest vreemde standjes lopen trekken om het geheel solide vast te sjorren enz.

Mijn koffers lopen af en toe een deuk op die je daarna met willekeurig handformaat steen weer in het gareel ramt.

Deze koffers gebruik ik nog steeds en geloof me dat was een serieuze crash 😅
IMG-20240107-WA0010.jpg
 
IK hoef nog steeds niet te wippen met een spanbandje om m.n snikkel moeder natuur doet het nog prima.
En koffers of tassen tis allebei wat ,met koffers ben je vaak breder en met afstappen eerder kans op verdraaide knie of kuitbeen.
Nu zijn tassen ook taai hoor om klem onder te komen
Nadeel van koffers ze krimpen niet als je bagage minder wordt.
En heb je ruimte over klappert je hele mikmak.
op asfalt natuurlijk prima met alu te rijden
Als ik wat kleding weggeef in marokko worden m.n tassen ook weer iets smaller.
 
Voila, ingeschreven voor de tweede editie van de Tenere Travel Trophy. *O* Wie nog??

Deze keer zonder dealer pakket, dus moet op zoek naar bagagemogelijkheden. Harde koffers zijn geen goed idee lijkt me, dus eens kijken wat de mogelijkheden gaan zijn.
Ik wil wel met een kofferrek werken, losse tassen met spanriemen ga ik niet aan beginnen.

Eigenlijk zou ik iets moeten vinden die zowel op de Tenere als op de GS zouden passen, dan sla ik twee vliegen in één klap!
Ik ben er geen grote voorstander van maar op motea verkopen ze zachte tassen. Zal wel geen Mosko kwaliteit zijn maar de prijs is er ook naar..
 
peter van Bartang heeft ook prima stevige tassen.
Weet het merk niet meer zo snel.
Heeft zelf helpen ontwikkelen na z.n werelddreis.
 
Ik ben er geen grote voorstander van maar op motea verkopen ze zachte tassen. Zal wel geen Mosko kwaliteit zijn maar de prijs is er ook naar..
Die zijn onze reisgenoot bijzonder slecht bevallen.

Edit: Als in zo slecht dat hij bijna een grote backpack had gekocht onderweg om van t gezeik af te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Voila, ingeschreven voor de tweede editie van de Tenere Travel Trophy. *O* Wie nog??

Deze keer zonder dealer pakket, dus moet op zoek naar bagagemogelijkheden. Harde koffers zijn geen goed idee lijkt me, dus eens kijken wat de mogelijkheden gaan zijn.
Ik wil wel met een kofferrek werken, losse tassen met spanriemen ga ik niet aan beginnen.

Eigenlijk zou ik iets moeten vinden die zowel op de Tenere als op de GS zouden passen, dan sla ik twee vliegen in één klap!
Tenere Trophy ben ik nog niet helemaal uit. Moet er nog even over denken.

De tassen heb ik ook een poosje over moeten nadenken en uiteindelijk de chaep ass tassen van Rhinowalk gekocht op Ali. Ik was meer dan verbaasd over de hufter proof tassen die ik binnen kreeg. De trophy van vorig jaar heb ik ze niet hoeven nastellen en ook de twee keer dat ik bodemonderzoek heb gedaan, had ik achteraf geen probleem met de bagage. Top tasjes voor weinig dusss.....
 
Ik heb net die 10L van rhinowalk binnen.
Had de kriega al in mijn handen, wou hem kopen tot ik zag dat ik voor nog eens 39 euro 4 straps moest kopen.

Toen even gekeken en toen een 10l en een toolroll bij rhinowalk gehaald voor minder dan 39 euro... met de gedachte dat eerst te testen voor de kosten van 4 straps.
Moet zeggen dat hij er erg goed uitziet en stevig voelt! dus die gaan we nog wel even flink testen, maar hoor van meerdere mensen dat het spul na lange tochten nog in prima staat is. Op verschillende fora best wel aardige woorden over gelezen.

Dus voor de kosten van 4 kriega straps wou ik het wel even testen :)

Universal Saddle Bag Mounting Base als het bevalt gaan we deze neppe base testen, kan altijd nog andere tassen op koppelen.
 
Kriega en mosko moto allemaal zwaar overgeprijsd.
Wolfman , Altrider ook z.on merk dacht ik.
Bijna idioot.
Maar een motorpak vragen ze ook zomaar €2100 voor.
Ik koop m.n Klim wel 2e hands ga ermee op m.n muil en het eerste gat zit er alweer in.
WAs altijd op zoek naar de holy grahl.
Ben er langzaam achter dat die niet bestaat.
Daarom probeer ikzelf te maken wat me wel bevalt.
Is er iets niet naar m.n zin pas ik het aan.
En dat geeft me toch de meeste voldoening.
 
Ik snap wel dat je iets goedkoper kan aanbieden als je het R&D werk door een ander bedrijf laat doen.
Maar ik vind inderdaad veel spul wel extreem duur!
En als je dus nog aan het kijken bent welk soort systeem het best zou werken is dit wel een fijne manier om te testen.
 
Ik heb net die 10L van rhinowalk binnen.
Had de kriega al in mijn handen, wou hem kopen tot ik zag dat ik voor nog eens 39 euro 4 straps moest kopen.

Toen even gekeken en toen een 10l en een toolroll bij rhinowalk gehaald voor minder dan 39 euro... met de gedachte dat eerst te testen voor de kosten van 4 straps.
Moet zeggen dat hij er erg goed uitziet en stevig voelt! dus die gaan we nog wel even flink testen, maar hoor van meerdere mensen dat het spul na lange tochten nog in prima staat is. Op verschillende fora best wel aardige woorden over gelezen.

Dus voor de kosten van 4 kriega straps wou ik het wel even testen :)

Universal Saddle Bag Mounting Base als het bevalt gaan we deze neppe base testen, kan altijd nog andere tassen op koppelen.
Zouden we wellicht eerdaags foto's mogen zien van de Rhinowalk gemonteerd op de Tenere?

Ik heb zelf de afgelopen weken (binnen) geëxperimenteerd met een combinatie van een oude roltas die ik nog had liggen (waar ik dan een krukje, tent, slaapzak en mat in wil doen) en daar bovenop een Enduristan Tornado 2 maatje M in combinatie met Rokstraps. Alles bovenop het zadel dus. Of dat in de praktijk ook fijn rijdt, ga ik pas uitvinden als de pekel weer van de weg is.
 
Kriega en mosko moto allemaal zwaar overgeprijsd.
Wolfman , Altrider ook z.on merk dacht ik.
Bijna idioot.
Maar een motorpak vragen ze ook zomaar €2100 voor.
Ik koop m.n Klim wel 2e hands ga ermee op m.n muil en het eerste gat zit er alweer in.
WAs altijd op zoek naar de holy grahl.
Ben er langzaam achter dat die niet bestaat.
Daarom probeer ikzelf te maken wat me wel bevalt.
Is er iets niet naar m.n zin pas ik het aan.
En dat geeft me toch de meeste voldoening.

Ieder zijn idee hierover, alie bestel ik uit principe niet...

Kledij ga ik ook niet tweedehands kopen, rij ook met Klim en heb verre van 2100€ betaald voor één pak. Of het merk zo goed is als we allemaal denken laat ik even in het midden.

Soit.. niet op zoek naar het goedkoopste, moet praktisch zijn en liefst te gebruiken voor twee motoren.
Niet dat de prijs onbelangrijk is... maar als ik iets koop heb ik wel graag het "echte" spul. Of anderen dat nu 'overpriced' vinden of niet...

Wil eigenlijk het gemak van een koffer maar dan in zachte vorm. 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan