2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Maar ik lees uit jou bericht is het duur dan is het goed??
Ieder moet zelf uit maken wat hij koopt hoor.
En klim is echt wel die prijs.
Kan €300 verschil inzitten.
Of je rijd in een crossbroek van klim?
mosko moto 1 ritje riemen weggefikt.
En ze waren nog zo mooi nieuw en de eigenaar gaf er nog zo hoog vanop.

Je moet echt goed je tassen fixeren als het gaat verschuiven brandt je uitlaat er zo ventilatie gaatjes in.
 
Ieder zijn idee hierover, alie bestel ik uit principe niet...

Kledij ga ik ook niet tweedehands kopen, rij ook met Klim en heb verre van 2100€ betaald voor één pak. Of het merk zo goed is als we allemaal denken laat ik even in het midden.

Soit.. niet op zoek naar het goedkoopste, moet praktisch zijn en liefst te gebruiken voor twee motoren.
Niet dat de prijs onbelangrijk is... maar als ik iets koop heb ik wel graag het "echte" spul. Of anderen dat nu 'overpriced' vinden of niet...

Wil eigenlijk het gemak van een koffer maar dan in zachte vorm. 🤷‍♂️
Dan zit je dus aan Givi 720 tassen of vergelijkbaar.
Werken erg goed als je ze als 20L gebruikt, als 25 gaat het en als je denkt 26 past ook wel begint het gedonder _O-
 
Die zijn onze reisgenoot bijzonder slecht bevallen.

Edit: Als in zo slecht dat hij bijna een grote backpack had gekocht onderweg om van t gezeik af te zijn.
Om hier even op terug te komen:
1704987256626.png


Er braken steeds meer originele bandjes af waardoor de spanband constructie steeds spannender werd. Hoe vaak we niet extra hebben gekocht bij het tankstation 😅
 
Maar ik lees uit jou bericht is het duur dan is het goed??

Zie je me dit schrijven?

Als ik u bericht zie is alles wat een merknaam heeft "overpriced"... 🤷‍♂️


Ieder moet zelf uit maken wat hij koopt hoor.

Ah voila, ieder zijn ding...


En klim is echt wel die prijs.
Kan €300 verschil inzitten.
Of je rijd in een crossbroek van klim?

Kom kom... ik heb hier een hele rek vol met Klim kledij..

- Traverse, broek + jas < 1000€
- Latitude, broek + jas < 1500€
- Carslbad, broek + jas < 1500€

Drie bovengenoemde, allemaal goretex...

- Klim Enduro jas, < 500€
- Klim Induction jas < 500€


En nu ben ik hier allesbehalve reclame aan het maken voor Klim, want zowel mijn Traverse als mijn Latitude pak zijn niet meer waterdicht...
Maar +2000€ als standaard houden voor Klim is de reinste onzin.


BMW is ook duur, maar niemand zegt dat je meteen een R1300GS moet kopen he..
 
Niet om m.n gelijk te halen maar badlands jas iets van 1740.
Broek 900 of 800
Rekenmaaruitruikaanmnreet.
Gewoon bij Bartang je zal er vast €111 af kennen lullen.
Daarom heb ik m.n badlands gebruikt.
Vind 400 prima prijs na 1 week schuivert gemaakt asfalt een goede klim jas blijft niet heel.

Ortlieb heeft ook motortasjes 1keer glijden marokko met desserts op nat wegdek ik kon met ductape aan de gang.
Heb mijn tassen van 2 laags 1000 denier.
Dikker kon ik niet vinden.
Blijft heel tenminste je spullen blijven binnen zitten.
Voor het waterdichte heb ik p10 zakjes van Ortlieb gaat 5jr mee dan is de coating naar de kloten.
 
Zouden we wellicht eerdaags foto's mogen zien van de Rhinowalk gemonteerd op de Tenere?

Ik heb zelf de afgelopen weken (binnen) geëxperimenteerd met een combinatie van een oude roltas die ik nog had liggen (waar ik dan een krukje, tent, slaapzak en mat in wil doen) en daar bovenop een Enduristan Tornado 2 maatje M in combinatie met Rokstraps. Alles bovenop het zadel dus. Of dat in de praktijk ook fijn rijdt, ga ik pas uitvinden als de pekel weer van de weg is.
Dit was mijn bepakte ezeltje tijdens de Tenere Trophy. Totale bagage was rond de 20 kg, dus niet heel erg storend.

Ik heb de Rhinowalk tassen voor kleding en koffie spul, de 30 ltr drybag van SW moto voor stoeltje, slaapzak, luchtbed en nog wat zooi en mijn tentje van 3 kg helemaal achterop. Aan de valbeugels had ik tasjes voor EHBO kit, sleeplijn, peuken, pasjes etc. Voor de SW motech tas gebruik ik Rokstraps, dus ook hier geen omkijken naar gehad.

Van de Rhinowalk straps had ik minimale lakschade op de achterpanelen, daar had ik toch wat folie tussen moeten plakken. Ook de stickers op de panelen hebben wat vage plekjes door tussenkomst van zand en heen en weer geschuur. Ik ben dus wat lui geweest, ik had het kunnen voorkomen.

1704998657272.png
 
Niet om m.n gelijk te halen maar badlands jas iets van 1740.
Broek 900 of 800
.
Klim is meer dan Badlands of Kodiak, dus gelijk halen doe je hier NIET. 🤷‍♂️ Ook al zou je dat willen.

Of moet ik hier effe komen verkondigen dat een BMW motorfiets +20K kost terwijl je voor minder dan de helft ook al met een BMW naar huis kan rijden?


En NOGMAALS, ik ben hier niet om KLIM te promoten, momenteel allesbehalve tevreden van dat merk... maar dat je +2000€ moet uittrekken om met dat merk gesteld te geraken is gewoon onzin!
 
Dit was mijn bepakte ezeltje tijdens de Tenere Trophy. Totale bagage was rond de 20 kg, dus niet heel erg storend.

Ik heb de Rhinowalk tassen voor kleding en koffie spul, de 30 ltr drybag van SW moto voor stoeltje, slaapzak, luchtbed en nog wat zooi en mijn tentje van 3 kg helemaal achterop. Aan de valbeugels had ik tasjes voor EHBO kit, sleeplijn, peuken, pasjes etc. Voor de SW motech tas gebruik ik Rokstraps, dus ook hier geen omkijken naar gehad.

Van de Rhinowalk straps had ik minimale lakschade op de achterpanelen, daar had ik toch wat folie tussen moeten plakken. Ook de stickers op de panelen hebben wat vage plekjes door tussenkomst van zand en heen en weer geschuur. Ik ben dus wat lui geweest, ik had het kunnen voorkomen.

Bekijk bijlage 1962014
Thanks! Ziet er mooi strak uit. 👍
 
Dit was mijn bepakte ezeltje tijdens de Tenere Trophy. Totale bagage was rond de 20 kg, dus niet heel erg storend.

Ik heb de Rhinowalk tassen voor kleding en koffie spul, de 30 ltr drybag van SW moto voor stoeltje, slaapzak, luchtbed en nog wat zooi en mijn tentje van 3 kg helemaal achterop. Aan de valbeugels had ik tasjes voor EHBO kit, sleeplijn, peuken, pasjes etc. Voor de SW motech tas gebruik ik Rokstraps, dus ook hier geen omkijken naar gehad.

Van de Rhinowalk straps had ik minimale lakschade op de achterpanelen, daar had ik toch wat folie tussen moeten plakken. Ook de stickers op de panelen hebben wat vage plekjes door tussenkomst van zand en heen en weer geschuur. Ik ben dus wat lui geweest, ik had het kunnen voorkomen.

Bekijk bijlage 1962014
Ziet er goed uit.Welke maat is dit?
 
Ik heb de 2 rekjes en het kleine bagage rekje van Adventure Spec en daarop de Turkana MadMules 2x15 liter + 2x 3L bushbabys + 1x Utility/bottle Pouch en voor op de buddy nog eventueel de duffel van 25 Liter. De rekjes zorgen ervoor dat er niets je plastic raakt en de zijrekjes en het boven rek geven echt voldoende mogelijkheden om het heel goed vast te maken, waardoor het nooit schuift. En alles blijft gewoon zitten en je haalt de innerbags eruit op de camping of ik laat ze eigenlijk vaak ook zitten en haal de spullen er gewoon uit.

Verder heb ik op het AS achter-rekje altijd een klein waterdicht Enduristan TailPack zitten.
 

Bijlagen

  • T7 klein.jpg
    T7 klein.jpg
    201,1 KB · Weergaven: 0
  • Turkana setup.jpg
    Turkana setup.jpg
    136,6 KB · Weergaven: 0
Hoe heb je die akra zo verplaatst? met een koop bocht of zelf wat gemaakt?

Blijft de beste kleur die lichtblauw :)

Is een mooi kunstwerkje geweest van Mile Pajic. Hij kan het zo maken dat je de originele demper ook nog terug kan plaatsen. De uitlaatsteun wordt ingekort, maar je kunt het onderste deel er met 2 boutjes weer aanzetten.
 
Beste .binnenkort eigenaar van de world ride.
Wil graag het achterspatbord korter hebben,wie heeft dit gedaan ,en welk merk is met originele stekkers?
Heeft nog iemand de wr en eventueel foto,s van andere aanpassingen..gr uit Limburg
 
Om even verder te gaan met het bagage meenemen: ik zat dus een beetje met dezelfde vraag als @A.S.Moto
Ik heb een Kriega rugzak, bevalt me heel goed vanwege de ongelofelijk sterke constructie.
Echter, gister even wat bij elkaar geklikt, OS Base, 2 zijtassen van 18 liter en een roltas voor bovenop, zit je toch zo al op 500+ euro.
Nu ben ik absoluut geen fan van bagagerekken dus ik wil iets wat er zo op kan.
Rhinowalk tassen met een random waterdichte roltas bovenop moet ook prima gaan denk ik. Lijkt me belangrijk dat de straps van het 'lage' harnas stevig zijn zodat de hele handel er niet meteen afscheurt bij een val.

Iemand nog aanbevelingen in de categorie ' werkt goed maar kost geen 500 euro om 60 liter mee te kunenn nemen' ?
 
Beste .binnenkort eigenaar van de world ride.
Wil graag het achterspatbord korter hebben,wie heeft dit gedaan ,en welk merk is met originele stekkers?
Heeft nog iemand de wr en eventueel foto,s van andere aanpassingen..gr uit Limburg
Ik heb een R&G tail tidy. Is in principe gewoon plug and play.
Alles wat je nodig hebt zit in de set, instructies volgen en klaar is kees.
 
Ik heb de RD07 nog, doordat ik mijn XTZ750 heb weggedaan heb ik geleerd om daarna nooit meer een oldtimer te ditchen.

Nou die tenere is wel een apart verhaal.
Ik was al een tijd op zoek naar weer een allroad, mijn 990 was gewoon qua onderhoud een diep gat (kosten...) en het was ook een echte hooligan bike, dat ging gewoon niet goed bij mij. Te vaak voor de lol beetje wheelies of paar honderd meter een streep trekken, het kon allemaal niet gek genoeg. (mijn eerste boete ooit te pakken binnen een week)

Nouja ik wou weer een nette en moderne dagelijkse allroad.
Budget was krap want stond op punt mijn baan op te geven, dus met een zak van ongeveer 12k gaan rond kijken.

Eerste instantie wou ik een tuareg, de looks waren wat minder maar er zat een mooi electronisch pakket op. Test rit maken was inmiddels onmogelijk want dealers hadden al wat modellen terug gedaan en demo's met pijn en moeite schijnbaar verkocht....
Bij 1 dealer stond een nieuwe blauw/wit maar was gewoon te duur en er kon geen euro van af.

T7 gespot bij motoport hier in de buurt, maar 12k voor een 40.000km en 2020 model vond ik best heftig!!! En die toko was ik zelf al niet heel happy mee, slechte ervaringen. Dus helaas verder zoeken....

Toen een V85tt getest, was wel wat lomp maar deed mij erg aan de AT denken. Wel heel raar met remmen dat je motor zo opzij trekt trouwens.
Mooie rit gemaakt en was op zich niet mis, maar ik voelde al wel aan dat dit niet was wat ik zocht, iets meer hardcore mocht wel.

Ik had al wat gezocht naar T7's maar alleen nieuwe en geen test modellen, mijn budget vergroten weigerde ik.

Maar stom toevallig kwam ik bij de test van de guzzi mijn oude rij-instructeur tegen.
Die reed nu tenere 660 prive voor TET!!!! (deed hij destijds niet, ik gaf toe aan dat ik dat van plan was)
Hij gaf aan dat adventurecenter nog wel wat T7's had staan, en alsof de duivel er mee speelde kwam die eigenaar net voorbij rijden?!?! dus ik vroeg hem, en ik kon de volgende dag testrijden.

De testrit heeft serieus 2 minuten geduurd, ik was net het dorp uit en ben meteen weer omgedraaid. (denk 1,5km)
Onder dwang van mijn vriendin de lichtblauwe rally laten klaarmaken en de week erna opgehaald...

Ding rijdt in vergelijking tot wat ik gewend was XTZ750 en XRV750 als een mountainbike!
Ja er zitten een paar dingen aan die ik echt met passie haat, maar ik ben ook maar een lompe boer die zelf wat aanklooit dus misschien ben ik wel raar.
Dus ik kan er prima mee uit de voeten en heb nog geen dag spijt :)

Het idee is ook dat ik deze gewoon helemaal op rij, ik ga er niet van uit dat deze ooit nog verkocht moet gaan worden... dus ik wou een hele nette met lage km stand om dan lekker goed bij te houden.

(soms mis ik de hooligan ktm wel, en dan denk ik dat ik wel weer een keer een 450 erbij koop)
 
Ik heb de RD07 nog, doordat ik mijn XTZ750 heb weggedaan heb ik geleerd om daarna nooit meer een oldtimer te ditchen.

Nou die tenere is wel een apart verhaal.
Ik was al een tijd op zoek naar weer een allroad, mijn 990 was gewoon qua onderhoud een diep gat (kosten...) en het was ook een echte hooligan bike, dat ging gewoon niet goed bij mij. Te vaak voor de lol beetje wheelies of paar honderd meter een streep trekken, het kon allemaal niet gek genoeg. (mijn eerste boete ooit te pakken binnen een week)

Nouja ik wou weer een nette en moderne dagelijkse allroad.
Budget was krap want stond op punt mijn baan op te geven, dus met een zak van ongeveer 12k gaan rond kijken.

Eerste instantie wou ik een tuareg, de looks waren wat minder maar er zat een mooi electronisch pakket op. Test rit maken was inmiddels onmogelijk want dealers hadden al wat modellen terug gedaan en demo's met pijn en moeite schijnbaar verkocht....
Bij 1 dealer stond een nieuwe blauw/wit maar was gewoon te duur en er kon geen euro van af.

T7 gespot bij motoport hier in de buurt, maar 12k voor een 40.000km en 2020 model vond ik best heftig!!! En die toko was ik zelf al niet heel happy mee, slechte ervaringen. Dus helaas verder zoeken....

Toen een V85tt getest, was wel wat lomp maar deed mij erg aan de AT denken. Wel heel raar met remmen dat je motor zo opzij trekt trouwens.
Mooie rit gemaakt en was op zich niet mis, maar ik voelde al wel aan dat dit niet was wat ik zocht, iets meer hardcore mocht wel.

Ik had al wat gezocht naar T7's maar alleen nieuwe en geen test modellen, mijn budget vergroten weigerde ik.

Maar stom toevallig kwam ik bij de test van de guzzi mijn oude rij-instructeur tegen.
Die reed nu tenere 660 prive voor TET!!!! (deed hij destijds niet, ik gaf toe aan dat ik dat van plan was)
Hij gaf aan dat adventurecenter nog wel wat T7's had staan, en alsof de duivel er mee speelde kwam die eigenaar net voorbij rijden?!?! dus ik vroeg hem, en ik kon de volgende dag testrijden.

De testrit heeft serieus 2 minuten geduurd, ik was net het dorp uit en ben meteen weer omgedraaid. (denk 1,5km)
Onder dwang van mijn vriendin de lichtblauwe rally laten klaarmaken en de week erna opgehaald...

Ding rijdt in vergelijking tot wat ik gewend was XTZ750 en XRV750 als een mountainbike!
Ja er zitten een paar dingen aan die ik echt met passie haat, maar ik ben ook maar een lompe boer die zelf wat aanklooit dus misschien ben ik wel raar.
Dus ik kan er prima mee uit de voeten en heb nog geen dag spijt :)

Het idee is ook dat ik deze gewoon helemaal op rij, ik ga er niet van uit dat deze ooit nog verkocht moet gaan worden... dus ik wou een hele nette met lage km stand om dan lekker goed bij te houden.

(soms mis ik de hooligan ktm wel, en dan denk ik dat ik wel weer een keer een 450 erbij ko
Leuk verhaal, ben wel benieuwd welke dingen je van de T7 met passie haat? Ik kan er zelf niet echt een bedenken. Hieronder een linkje naar mijn vergelijkende testrit uit 2020 toen ik de AfricaTwin een avondje heb kunnen vergelijken met de T7.

2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic
 
Terug
Bovenaan Onderaan