2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

1000044249.jpg

Ik heb mijn nieuwe handgrepen achter binnen en gelijk maar even de bagagemogelijkheden getest. Ik denk dat ik hier wel genoeg aan heb voor korte kampeerweekendjes.
 
Bekijk bijlage 1974087
Ik heb mijn nieuwe handgrepen achter binnen en gelijk maar even de bagagemogelijkheden getest. Ik denk dat ik hier wel genoeg aan heb voor korte kampeerweekendjes.
Zo'n setje tassen wat aan de zijkant hangt lijkt me toch wat praktischer. Zit niet in de weg bij je rug, gewicht ligt laag en verder naar voren, je hoeft niet af te stapelen om ergens bij te kunnen.
 
Klopt, maar volgens mij moet je daarvoor ofwel een rekje monteren (wat ik zelf doorgaans niet mooi vind), danwel accepteren dat de zijpanelen beschadigen door geschuur.

Dat afstapelen hoeft (als het goed is) niet. De bedoeling is om in de onderste tas alleen de spullen voor op de camping te doen (tent, slaapmatje, slaapzak, stoeltje, kookgerei en toiletspullen) en in de bovenste tas al het andere.
 
Klopt, maar volgens mij moet je daarvoor ofwel een rekje monteren (wat ik zelf doorgaans niet mooi vind), danwel accepteren dat de zijpanelen beschadigen door geschuur.

Dat afstapelen hoeft (als het goed is) niet. De bedoeling is om in de onderste tas alleen de spullen voor op de camping te doen (tent, slaapmatje, slaapzak, stoeltje, kookgerei en toiletspullen) en in de bovenste tas al het andere.
Je kunt altijd een transparante folie over je zijpanelen doen. Mocht je niet willen dat ze beschadigen, dan zou ik je dat hoe dan ook aanraden, ongeacht hoe je je baggage monteert. O.a. ook bij je tank waar je knieën klemmen, en daar waar je benen de motor klemmen/raken wanneer je staat. Zeg maar, een extra slijtage-laagje.
 
Enig idee waar je zo’n folie goed kunt kopen? Ik heb er ooit gekocht, maar was toen erg duur.
Ik heb even snel gezocht, en kom dan o.a. uit bij "3M Vinyl Protective Film". Doordat het vooral voor auto's gebruikt wordt, zijn het grote/brede rollen en dus duur. Er zijn opzicht veel plekken waar je het kunt krijgen. Ook iets goedkoper, maar dan is de rol 12cm breed (€18.60 bij DDS Druma).

Wat je kunt doen, is bellen met van die auto wrap shops of die misschien jouw afmeting hebben liggen als "rest-afval" ofzo. Dan kun je het mogelijk voor een prikkie krijgen.
 
Wat voor kettingen gebruiken jullie. Heb zelf altijd did gehad en zit te twijfelen tussen de vx3 of ZVMX. De ZVMX is natuurlijk een stuk duurder en vraag me af of dit het waard is.
 
Met een 520 ketting heb je ietsje minder weerstand van de ketting en een minimaal gewichtsverschil. Mocht je een enduro wedstrijd willen winnen, dan kan je het misschien overwegen.
 
Wat voor kettingen gebruiken jullie. Heb zelf altijd did gehad en zit te twijfelen tussen de vx3 of ZVMX. De ZVMX is natuurlijk een stuk duurder en vraag me af of dit het waard is.
Ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Kettingsetje kost de wereld niet, en als je een beetje normaal onderhoud doet kan die jaren mee. Ik heb er een D.I.D. op liggen.
 
15 voor 48 achter.
Merk je daar voor verschil in met de standaard setup? Ik had het idee om 14/47 te gaan rijden. Of krijg je door het kleine voortandwiel te veel slijtage? En past bij 48 achter nog steeds de originele ketting lengte er op (122 schakels dacht ik)?
 
Merk je daar voor verschil in met de standaard setup? Ik had het idee om 14/47 te gaan rijden. Of krijg je door het kleine voortandwiel te veel slijtage? En past bij 48 achter nog steeds de originele ketting lengte er op (122 schakels dacht ik)?
14 tands kon ik niet vinden. 15 48 vind ik wel een mooie combi, je merkt goed verschil. Past met standaard ketting, maar voor het mooi extra schakeltje. En je kunt sws beter een compleet setje kopen.
 
https://a.aliexpress.com/_EyBETtR

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€1,50 55%OFF | 10/20/30/40/50X100Cm Neushoorn Huid Beschermende Film Auto Bumper Kap Verf Bescherming Sticker Anti Kras Heldere Transparantie Film
0.47€ 94% OFF|10/20/30/40/50x100cm Nashorn haut Schutz folie Auto Stoßstange Haube Lacks chutz aufkleber Anti Kratz Transparenz folie| | - AliExpress
Niet slecht. Zover had ik nog niet gekeken, maar ome ali doet 't weer ^.^
 
Blaasvrij erop krijgen is wel dingetje.
Druppeltje dreft op wat lauw water en je glijd hem alle kanten op.
Volgens mij heb ik ook ergens stuk op de auto zitten.
Zal eens kijken of ik het kan vinden morgen.
Als het er nog opzit is het ook uv bestendig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan