2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Lekker gereden. Mooi ook dat je rally-tower die rijstijl overleeft, en sturdy uitziet. Heb je de Rebels achteren nu op een 2.50 inch velg liggen? If so, merk je er iets van, of rijdt het net zo (lekker) als met de gewone (brede) T7 velg?
Moeilijk te zeggen. Sinds september niet gereden, dus kan het niet goed vergelijken. Heb ook het idee dat je daar echt pas wat van gaat merken als het mul is of er veel bagger ligt. Had wel het idee dat ik minder uitbrak en dat de motor wat stabieler in de bocht lag. Rebels zitten er op ja. Beste banden die ik tot nu toe gehad heb.
 
Leuke t7 op de beurs in Utrecht.
18cb9960-875d-422e-9399-67ca912b6580.jpeg
 
Ja, echt.
Waanzin.
In Belgie is ie vast een stuk goedkoper.
Ben benieuwd of de inruilprijs voor mijn 2021 T7 nu ook gestegen is.
 
Kreeg nog een tip voor een beter zadel dan de 2021 standaard versie.
Niet het Rally zadel, maar het zadel van de Rally of liever de Extreme.
Die stond er ook. En zat niet slecht.
 
Mischien een stomme vraag,maar hoe smeren jullie de ketting zonder midden bok?en hebben jullie een foto hoe je hem opkrik! Kan dit zomaar onder bachplate? Is een wr..dank u
 
Ik heb een paddockstand en eventueel voor onderweg een trail jack. Al vond ik het dan handiger/sneller om hem steeds een stukje te verzetten, te smeren, enz.
 
Zet hem op zijstandaard.
Ga op de motor liggen met ketting spray in de hand.
Met gezicht naar achteren.
Trek de motor op de zijstandsaard zodat achterwiel los komt.
Spuit ketting en draai achterwiel met de hand.

Het werkt. Zo deed een motormaatje het tijdens een Motorfreaks cursus met z'n Fireblade.
Wel even oefenen. De truc zit hem in het op de zijstandard trekken met het achterwiel los van de grond.
 
Mischien een stomme vraag,maar hoe smeren jullie de ketting zonder midden bok?en hebben jullie een foto hoe je hem opkrik! Kan dit zomaar onder bachplate? Is een wr..dank u

Als je hem niet onder de bashplate kunt krikken is het een vrij nutteloze bashplate _O-

Normaal als ik aan zo'n motor zonder middenbok werk pak ik een paddockstand zodat het achterwiel er uit kan.
Of eigenlijk hang ik hem veelal in de loopkat takel, maar ik vermoed dat jij die luxe niet hebt...
 
Ja looptakel dat zoek ik ook nog voor onderweg altijd handig. :)
O nee jullie reizen niet veel met de brommer.
Joh vraag je reismaatje of hij ff de motor op de jiffy zet en achterwiel beetje kantelt.
Draaien aan het wiel en blubberen maar.
Wil je niet draaien laat je hem in z.n 1 beetje pokkelen zit je ketting zo weer in de olie.
En altijd einde van de dag na ern rit.
Dus niet smorgens met koude ketting dan helpt het niet zo.
Zag vandaag nog een hele mooie staan bij me op het winkelcentrum.
Had geen mobiel bij me anders had ik zeker plaatje geschoten.
Mooie ranke machine.
 
Als je hem niet onder de bashplate kunt krikken is het een vrij nutteloze bashplate _O-

Normaal als ik aan zo'n motor zonder middenbok werk pak ik een paddockstand zodat het achterwiel er uit kan.
Of eigenlijk hang ik hem veelal in de loopkat takel, maar ik vermoed dat jij die luxe niet hebt...
Dat verhaal gaat dus. Dat je hem niet onder de bashsplate op mag krikken. Een aantal figuren op fora en youtube zonder technische kennis beweren dat het een doodzonde is.

En volgens mij staat het zelfs ergens in een manual van Yamaha.

Ik vind het onzin.

Heb trouwens een paddock stand maar meestal rol ik dat ding een beetje naar voren en naar achteren. Het is geen rocketscience he_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan