Hoe T-max inrijden?

relax-max

MF'er
4 jun 2008
119
0
third rock from the sun
hey,
ik heb net mijn nieuwe t max afgehaald en de eerste km gereden.
een night max, ik voel nog niet zoveel voor de nieuwe tmax.

wel saai om zachtjes te rijden...ik voel me net een zondagrijder!
maar goed, 't is maar even vol te houden.

hebben julie tips om een t max goed in te rijden?
ik las nog net een gelijkaardige topic, "hoe mijn scooter inrijden".
ik zou het inderdaad houden aan maximaal 4000 à 4500 toeren en veel afwisselen qua toerental.

ik ben al af en toe komen piepen op julie forum, en vind deze geweldig.
dus ben ik blij en fier julie te vervoegen.

snor-snor
 
Welkom relax-max, mooie scooter heb jij tussen je beentjes(of moet ik zeggen onder je zitvlak bij een scooter?!). Er komen met de dag meer nieuwe scooteraars bij op dit forum...dadelijk is er geen plaats meer vooraan bij het stoplicht! :?

Veel plezier ermee. :Y
 
Gefeliciteerd met je geweldige nieuwe scooter.

De eerste 1000km niet langdurig hoge toerentallen (snelheden ) aanhouden

Constant 4000 (90 km/u) , af en toe 5000 is geen probleem.

En zo af en toe een volgas sprint trekken, dan mag ie best 6000 toeren draaien.
Hiervan lopen de zuigerveren goed in, door de hoge verbrandingsdruk.

Na 1000km mag je 5000 als constant toerental aanhouden (dat is al rond de 110 in km/u)

Na 1600 km mag je de motor vol belasten.

Mijn heeft er nu ruim 10000km opzitten en begint echt goed los te komen, en gebruikt geen spat olie.

Succes.
 
Gefeliciteerd met je geweldige nieuwe scooter.

De eerste 1000km niet langdurig hoge toerentallen (snelheden ) aanhouden

Constant 4000 (90 km/u) , af en toe 5000 is geen probleem.

En zo af en toe een volgas sprint trekken, dan mag ie best 6000 toeren draaien.
Hiervan lopen de zuigerveren goed in, door de hoge verbrandingsdruk.

Na 1000km mag je 5000 als constant toerental aanhouden (dat is al rond de 110 in km/u)

Na 1600 km mag je de motor vol belasten.

Mijn heeft er nu ruim 10000km opzitten en begint echt goed los te komen, en gebruikt geen spat olie.

Succes.


Dat is allemaal,wel heel voorzichtig!
de eerste 500km. Langzaam opbouwen,en dan toch wel wat druk gaan opvoeren.
Ja de 1000. Is het echt wel ingelopen.
 
gewoon met verkeer meegaan, je mag toch niet harder dan 120 dus gewoon je gang gaan.

Ik heb mijn nieuwe max 3 weken geleden opgehaald volgende dag(er stond net 40kmtr op teller) 2000 kilometer vakantie trip gemaakt naar het oude oost duitsland, en ik heb gewoon met de groep meegereden, geen probleem.

inrijden is niet meer zo verschrikkelijk belangrijk, inremmen wel, met nieuwe fiets te fanatiek remmen geeft problemen met blokjes en schijven,
Ik heb veel nieuwe motoren gekocht en nooit echt ingereden, mijn vorige was een Fazer 1000 bij 150 kmtr op de teller gewoon lekker op het circuit geboenderd, geen probleem als je hem maar lekker warm rijd.
maar er zal vast wel iemand een andere mening hebben over het onderwerp inrijden.


Stress
 
Laatst bewerkt:
Het inrijden zal altijd een discussiepunt blijven!
Ik ben zeer veel met "sportieve" wagens bezig en daar is het net hetzelfde verhaal altijd ;)

Maar er is altijd een punt dat blijft terugkomen : Altijd goed warmrijden

Ik ben van menig dat je de scooter/moto/auto mag/moet inrijden zoals je hem gaat gebruiken!

Enkel de eerste 1000km blijf ik zowieso uit de buurt van de rode zone ook al is hij goed warm ;)
 
Laatst bewerkt:
allemaal bedankt voor de verwelkoming en tips ...

wel wel, ik ben al 700 km verder en begin er echt van te genieten.
Bij het inrijden hou ik me een beetje aan de richtlijnen, al kleur ik ook wat buiten de lijntjes eens de motor goed warm is .... maar voluit ga ik nog niet, nog even de spanning erin houden!

Het is eigenlijk nog eens een goede school om traag en zacht te rijden, je inhouden en de verkeerstroom volgen (ipv altijd voorop te willen/moeten zijn). Je impulsen en uitdagingen even laten voor wat ze zijn. En dan geleidelijk aan, heel cressendo, ietsje meer toelaten ... niet te hevig ... (in een ander topic las ik iemand die het inrijden van een motor vergeleek met het verleiden van een persoon, wel, nu begrijp ik het) Het is sex, maar full option, met versieren, voorspel, verkennende sex, en veel nazorg ....

voorheen reed ik met een majesty 400. deze waardeer ik voor zijn zitcomfort, bagage ruimte, en bescherming tegen wind en regen.
de t-max waardeer ik voor zijn precisie, zijn veel stijver frame geeft een ongelooflijk goed en correct weggedrag, zijn vermogen is veel directer.

Ik heb wel last van de spiegels die wat breed gelegen zijn en ter hoogte van de spiegels van SUV, camionetten en consoorten, in de weg staan om vlot te "fileren"...

keep smilling
 
Terug
Bovenaan Onderaan