witte strepen

UltraSub

MF veteraan
23 aug 2002
1.278
0
Hoe leip zijn ze nou eigenlijk?
Stel:
- perfect warme bandjes
- droog
- schoon

Wat kan wel en wat kan niet?
Ik ga wel eens vaker over een streepie, en als ik flink uit accelereer, dan wil ik wel eens een lichte wobbel krijgen.. niets ernstigs, best leuk eigenlijk })
Maar ik vraag me af wat er at full lean gebeurd?
Zeg eens, een klaverblad of zo?
M.a.w. hoe plat kun je gaan over droge strepen, met warme banden? :+
 
Plat...

Gister nog redelijk plat over een klaverblad, kwam ook diverse malen over de witte lijnen met m'n bandjes en geen enkel probleem.
 
asfalt/strepen/banden warm, dan kun je er hard over heen. Ik denk dat een hobbeltje dan gevaarlijker is als een streep. Nat weer is wat anders :z

(hier heb je streepen van 1 cm hoog ofzo, maar die bedoel je vast niet :+ )
 
M.a.w. hoe plat kun je gaan over droge strepen, met warme banden? :+

Ik ben al een keer in een vrij plat genomen bocht onderuitgeschoven over een zgn. "verdrijvingsvlak": daar ga ik voortaan minder plat overheen.
smhair.gif
Een gewone, niet brede witte streep heeft, heeft minder gripproblemen naar mijn idee, en een klein stukje schuiven van de achterband moet kunnen...
scatter.gif
 
Ligt aan het materiaal van de streep:
Thermoplast, Thermoflex, wegenverf of de ouderwetse plastic troep. (Plastica of zoiets)

De laatste nieuwe materialen verschillen niet veel van asfalt.
 
Ik rij ook niet over droge strepen in de bocht. Dan doe ik het ook niet onbewust als het regent (wat wordt ik toch een saaie droplul O-) .

Een keer ben ik uit de ardennen komen rijden door een laag water. Eenmaal weer in Nederland op zoab even over de streep in de bocht. Voorwiel gleed van de lijn af, voetje aan de grond in een reflex en weer grip naast de lijn. Toch nie fijn met duo.
 
Op maandag 24 maart 2003 20:40 schreef dokkie het volgende:Ik ben al een keer in een vrij plat genomen bocht onderuitgeschoven over een zgn. "verdrijvingsvlak": daar ga ik voortaan minder plat overheen. (Afbeelding) Een gewone, niet brede witte streep heeft, heeft minder gripproblemen naar mijn idee, en een klein stukje schuiven van de achterband moet kunnen... (Afbeelding)

Ik denk dat het een verdrijvingsvlak gevaarlijker is als een gewone streep. Niet zozeer vanwege de strepen, maar omdat er in een verdrijvingsvlak veel zooi ligt omdat daar weinig gereden wordt.
 
die strepen die echt 'op' de weg liggen die zijn wel behoorlijk glad.. :X

Die opgespoten troep kan je gewoon overheen karren. :]
 
Ligt aan het materiaal van de streep:
Thermoplast, Thermoflex, wegenverf of de ouderwetse plastic troep. (Plastica of zoiets)

De laatste nieuwe materialen verschillen niet veel van asfalt.

Ik denk niet dat de gemiddelde niet wegenbouwer weet waar je over praat, komt er op neer dat het Thermo materiaal ongeveer 3 mm dik boven op het asfalt ligt, en wegenverf geen hoogte verschil heeft.
 
Leuk als het droog is, die strepen. Best te doen. Soms een beetje glijden, maar da's best leuk. En als je eraan went, wil je misschien als het nat is hetzelfde doen. Geloof me, tis dan toch anders ...........

En wat dacht je van een rotonde, droog alles ok, maar dan met regen ....... de olie die er al tussen het asfalt lag komt gewoon boven drijven :9
 
Leuk als het droog is, die strepen. Best te doen. Soms een beetje glijden, maar da's best leuk. En als je eraan went, wil je misschien als het nat is hetzelfde doen. Geloof me, tis dan toch anders ...........

En wat dacht je van een rotonde, droog alles ok, maar dan met regen ....... de olie die er al tussen het asfalt lag komt gewoon boven drijven :9


Olie = :9 :? :? :? Jij rijdt op een crosser ofzo zeker???
 
Een witte streep is op zich geen punt. Gewoon over heen blijven rijden (bocht of niet), gezien je snelheid en het formaat van de streep ben je erover heen voor je er errug in hebt. Hoogstens een klein verstorinkje voor of achter. Meestal leveren schrikreacties als gevolg van het kleine verstorinkje meer gevaar op.

Grote verdrijfvlakken zijn idd link van vanwege omvang en de rotzooi die er op ligt.

Tip: bij circuittraining van stichting MRO (motor-rijopleidingen)leer je ook omgaan met gladdigheid in bocht en bijvoorbeeld het maken van een noodstop in een bocht. Het is geen 'racetraining' maar gaat om verhoogde rijvaardigheid. Een aanrader om (weer) wat zekerder te rijden op je fiets. Gaat niet alleen om wegdek of je motor, maar vooral hoe jij als berijder hier mee omgaat.
Verder is zo'n circuittraining een fantastische dag uit met gelijkgestemde motorgekken! Een aanrader!!
 
Olie op rotondes? Jazeker, en ook remvloeistof, los vuil etc. Legio auto's die wat vocht verliezen op een rotonde. En die worden dan leuk glad bij regen .......
Nog nooit meegemaakt?

Gelukkig is het fun met een Transalp, die gladde plekjes ......
 
Al die troep die lekker wit gaat schuimen na een paar weken geen regen te hebben gehad, dat is pas fijn :(

Ik ben blij dat alles nu weer schoongespoeld is.


CAT
 
Terug
Bovenaan Onderaan