hallo, motorgerelateerde vraag over mn zaagbank
die ik ga gebruiken om framebuizen voor harleys te zagen
ik heb een oude afkortzaagbank op de kop getikt voor weinig, zit een andere electromotor op gefabriekt maar de stekker is er af geknipt. Omdat ik niet helemaal zeker weet of het slim is er zo een nieuwe stekker aan te prakken heb ik het gebeuren even open geschroefd, dat was denk ik slim want ik weet niet of ze goed bezig zijn geweest.
Hieronder de plaatjes
de schakelaar, onder de draad waar de stekker aan komt, rand aarde op de aarde aansluiting en de geelgroen als fasedraad op aansluiting V gebruikt ?
onderste aansluitingen zijn U V W, en bovenaan staat rood op B zwart op S en blauw op T
[Dode link verwijderd]
Op de motor zelf is de volgende aansluiting gemaakt
[Dode link verwijderd]
de bovenste zijn al gebrugd, op andere vragen op dit forum zag ik mensen dit met losse draden doen, ik neem dus aan dat dit op 220 is geschakeld ?
en hieronder nog het typeplaatje van de motor zelf
[Dode link verwijderd]
Goed, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, staat die nu op 220 geschakelt, of verbrand ik de motor of mn stoppenkast doordat die op 380 staat...
mvgr bart
die ik ga gebruiken om framebuizen voor harleys te zagenik heb een oude afkortzaagbank op de kop getikt voor weinig, zit een andere electromotor op gefabriekt maar de stekker is er af geknipt. Omdat ik niet helemaal zeker weet of het slim is er zo een nieuwe stekker aan te prakken heb ik het gebeuren even open geschroefd, dat was denk ik slim want ik weet niet of ze goed bezig zijn geweest.
Hieronder de plaatjes
de schakelaar, onder de draad waar de stekker aan komt, rand aarde op de aarde aansluiting en de geelgroen als fasedraad op aansluiting V gebruikt ?
onderste aansluitingen zijn U V W, en bovenaan staat rood op B zwart op S en blauw op T
[Dode link verwijderd]
Op de motor zelf is de volgende aansluiting gemaakt
[Dode link verwijderd]
de bovenste zijn al gebrugd, op andere vragen op dit forum zag ik mensen dit met losse draden doen, ik neem dus aan dat dit op 220 is geschakeld ?
en hieronder nog het typeplaatje van de motor zelf
[Dode link verwijderd]
Goed, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, staat die nu op 220 geschakelt, of verbrand ik de motor of mn stoppenkast doordat die op 380 staat...
mvgr bart