FZR 600 fighter, het begin

Quark

MF veteraan
3 mrt 2007
6.715
9
Geldrop
hallo,

ik heb een voor minimaal 2 MF-ers hier een oude bekende gekocht.
een blauwe FZR 600 streetfighter.

het dingetje had inmiddels al een paar keer van eigenaar gewisseld en die hebben er allemaal zo wat werk in gestopt..

motorisch liep ie perfect, en optisch vond ik dat ewr zeker mogelijkheden in zaten, en de grote lijnen waren al behoorlijk naar mijn zin.

zo vond ik hem:
GroteFoto-TFKBDYCP.jpg


en nadat ik hem 1 dagje heb gehad al gelijk wat onder handen genomen om net die dingetjes die ik minder vond er af te halen, met vooral het kuipje bovenaan op die lijst...

plannen:
-ondertail maken met geintergreerde achterlichten, met als inspiratie een SV..
-stuurkuipje, of in elk geval een beetje de stijl van de buell of street triple daar toepassen..
-zelfbouw digitale teller (combi van zelfbouw led toerentellen en sigma km teller...)
- nieuw lampenbeugeltje maken, zodat de lampje wat dichter op elkaar kunnen..
-roest en lak op frame moeten weggewerkt worden.

dit alles moet op het moment vanuit het lowbudget oogpunt gebeuren. dus het kan zijn dat de voortgang wat traag zal zijn...

ochja piccies, gisteravond laat in de garage, ik kon niet laten meteen mijn gereedschappen ter hand te nemen..

gsm piccies so, low quality ;)

het bewuste kuipje wat niet zo in de smaak viel:
GroteFoto-ENM8QWYN.jpg

en zonder
GroteFoto-YPAIRMZN.jpg


GroteFoto-AIJDAEYR.jpg


en toen was het eventjes genoeg geweest:
dus staat ie gebroederlijk naast zijn kleine 600cc yamaha broertje...

GroteFoto-WOKO8EF6.jpg


ik zal de vorderingen fijn bijhouden hier, al zou het niet snel gaan, ook ik heb last van de kredietcrisis zullen we maar zeggen..


moch je hierin je oude fiets herkennen? laat het weten, ik kan me herrinneren dit ding hier 2maal in het te koop gedeelte te hebben zien staan... :D

ennuh, als de oude eigenaar zich meldt, ik ben nog op zoek naar de DB-killer. ik ben bang als ik met dit masjien de grens over duik in duitsland dat ze me zo gevonden hebben :+
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier op het forum vaak dat mensen bang zijn dat iets in duitsland niet mag
Ik ga zelf heel regelmatig naar Duitse treffens en heb nog nooit problemen gehad met de politie
Volgens mij mogen Hollanders bijna alles daar hahahahahaha
 
Ik lees hier op het forum vaak dat mensen bang zijn dat iets in duitsland niet mag
Ik ga zelf heel regelmatig naar Duitse treffens en heb nog nooit problemen gehad met de politie
Volgens mij mogen Hollanders bijna alles daar hahahahahaha
Het enige wat ze wel doen is fietsen in beslag nemen. :W
 
poverdriedubbeltjes... bandwidht limit o.i.d
iemand nog een GOEDE pic hoster ?
 
heej quark,

leuke fighter, fzr's zijn sowieso leuke fietsjes (heb er ook 2)

kijk ook eens op www.fzrclub.nl veel info en kennis over de fzr te vinden.

Ga je de kont nog onderhanden nemen.

Zo ja, ik heb eventueel een frame liggen met een krom subframe, verder perfect,
dit kun je eventueel voor een klein prijsje overnemen zodat je je eigen frame kunt verkopen en het niet onnodig hoeft te verzagen.

mijn frame is van een 89 dus dan zou je zelfs een klassieker verzekering kunnen hebben.
het ligt niet echt in de weg maar geef maar een gil als je er wat aan zou hebben.

groeten paul
 
hoihoi, het is wel een idee.

maar voorlopig ga ik me eerst bezig houden met de neus, want die heeft nu het meeste werk nodig.
de kont is wel al iets aangepast ik zal kijken of ik daarvan een plaatje heb, maar moet wel nog afgewertk worden. want je kijkt zo aan de achterkant naar binnen..

overigens is deze ook uit 89, dus hij zit al in de klassiekerverzekering :P


jammer trouwens dat je uti delft komt, dat is niet bepaald om de hoek, want op zich heb ik wel intresse in een extra frame. hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat een klein prijsje is, want momenteel moet ff alles lowbudget...
Foto-SHTHP664.jpg

en na het verplaatsen van het achterlicht
Foto-F4XNICK6.jpg


ik wil de kont dichtmaken met een plaat, en daarin achterlichten ala SV verwerken, maar voorlopig moet het maar ff zo..
 
Laatst bewerkt:
eenuh ja ik moet echt eens puinruimen in me garage,

in het cht lijkt het niet zo erg als op de fotos.... echt waar O-)
 
Laatst bewerkt:
klein prijsje is ook echt een klein prijsje.


Nogmaals mn subframe is dus wel krom!
maar je zou t zo mogen komen halen voor 25e.

dan heb ik mijn schorsingskosten eruit en verder doe ik er toch niets mee.

groeten paul
 
laat maar ff waaien, het is een leuk aanbod, maar voor de 25 ga ik zowiezo niet halen, komt erbij dat je een pokkeeind van mij vandaan woont, wat het al helemaal niet makkelijk maakt, maartoch bedankt..
 
zo, weer een update, ik ben de garage ingedoken met de bedoeling de knipperlichten in orde te maken, maar dat had ik opgegeven. als ik richting naar rechts aanzet gaat alles knipperen, en links doet het wel gewoon... maar snap nog niet echt waar te zoeken, want de bedrading lijkt correct...

maargoed, ik had even een ingeving die ik direct wilde uitproberen, en ziehier het resultaat:

Foto-6RCWJI6E.jpg

Foto-4SU8JZQG.jpg

Foto-URUSNUVP.jpg

Foto-3UQGCNTG.jpg

Foto-YGDKSNKV.jpg

Foto-48ZEL7IR.jpg


ik vindt het persoonlijk best geslaagd voor een uurtje werk :)
 
zo, weer een update, ik ben de garage ingedoken met de bedoeling de knipperlichten in orde te maken, maar dat had ik opgegeven. als ik richting naar rechts aanzet gaat alles knipperen, en links doet het wel gewoon... maar snap nog niet echt waar te zoeken, want de bedrading lijkt correct...

Controleer de massa aansluiting van de rechter knipperlichten eens goed ;)
 
ik zal idd die massa eens goed aankijken. al ben ik soms een beetje cleuless m.b.t electra op deze dingen, we zien wel waar het schip strandt....

het vreemde is dat bijde knippers voorin de kabelboom op dezelfde massa zitten, en toch gaat het mis... wellicht zoek ik het bij het verkeerde uiteinde... en zit het probleem achter...

ik moest eerst maar eens een setje nieuwe knippers scoren, want die er nu opzitten zijn een beetje slecht..

wat betrefd het superbike stuurtje, ik heb daarvoor 2 opties in gedachtn:
de huidige kroonplaat voorzien van risers, om daar het stuur op te monteren,
of een andere kroonplaat waar deze al op zitten.

voor de laatste weet ik niet welke types eventueel zouden passen.

het mooiste zou een gefreesde kroonplaat zijn, maar dat zit er ff financieel niet in.

ik zit eigelijk te hopen dat er een kroonplaat op een ander type zit die dezelfde offset en gatmaten zou hebben, aangezien ik alles met handgereedschap in elkaar aan het prutsen ben kan ik geen flensjes e.d. frezen of iets pas maken...

edit:
net ff zitten neuzen op het frzclub-forum, en daar een mooie (tijdelijke) oplossing gevonden voor mijn stuurprobleem. de clipons omdraaien...
het schijnt ongeveer dezelfde zithouding op te leveren, en zag er ook niet verkeerd uit moet ik zeggen... mooie oplossing terwijl ik ga doorsparen voor een mooie nieuwe kroonplaat... *D

edit2:

goh, weinig reacties, ;(

anyways, het omkeren van de clipons is een feit.. zit gelijk een stukkie beter.
oog ook niet verkeerd al zeg ik het zelf.. fotooke komt binnenkort..
 
Laatst bewerkt:
knippers zijn gefixt, massaprobleem dankzij een brak stekertje

maarr...
een half afgewertke fighter afmaken valt nog niet mee zeg :+
ik merk erg goed dat ik behoorlijk de weg moet zoeken in dit wereldje...
ik ben dus aardig opzoek naar goede aviezen en tips~van de goeroes hier :}

ik heb vanavond mijn uitlaat gedemonteerd om ff wat werkruimte te creeren...

en kreeg meteen 2 (of eigelijk 3) verrassingen...

de linkpijp, zit bij de sebring twister die erop hangt vast aan de demper, en is wat verbogen om hem passend te krijgen... daardoor zijn er in de loop der tijd scheuren onstaan in dat pijpje, waar ik mee bezig ben geweest dicht te lassen... electrode....

je kunt je voorstellen dat het maar erg dun materiaal is, en wat het resultaat is... niet 100% dicht nu dus... :( op zich niet al te beroerd gelukt, maar het blijft lastig...

maargoed nu wil ik OF die pijp inwikkelen met van die uitlaat tape, en hem zo ooglijk en dicht te maken, maar liever vervang ik hem gewoon.... maar dan zal ik wat op maat moeten maken of laten maken, maar ik heb geen flauw id waar ik moet zoeken voor zoiets...

de 2e verrassing was dat ik erachter kwam dat het origineel een carbon demper is...

alleen hebben ze hem volgeblaft met primer en het ding overgespoten... met grijze metallic lak...

op zich niet lelijk, maar ik had liever de carbon gezien.
dus± kan ik op de een of andere manier de lak verwijderen om de onderliggende carbon tevoorschijn te halen...?

dus, als iemand in de buurt (Eindhoven)zit die dunwandig pijp kan lassen voor niet al te veel.. of weet waar ik diverse pijpjes kan zoeken of halen, dan hoor ik het graag
 
Laatst bewerkt:
uhm zal ff zoeken...

ik zal zowiezo wat piccies neerplempen weer... ben nu vooral bezig de voorvork weer technisch in orde te maken en de remklauwen te reviseren... dan probeer ik een eigenbouw tellerpartij te maken met led toerenteller en fietskilomtertellertje plus wat ledjes... dan kan ik het schermpje wat dichter tegen de vork monteren...

maargoed genoeg geluld. piccies!!

de omgekeerde clipons zijn net zichtbaar, maar ik ga ze waarscheinlijk met de opbouw onder de kroonplaat monteren, dat moet voor de zithouding namlijk niet zoveel uitmaken, omdat je dan de vorkpoten ook verder doorsteekt.. maar daar moet ik nog ff over denken. iemand ervaring daarmee?
Foto-UWRVFSNV.jpg


notice de lak op de uitlaat op de vorige foto`s.. die is er nu eraf :P
Foto-6TK4GARK.jpg


het slagveld:
Foto-CV4WBFON.jpg

Foto-W467LWEG.jpg


en reeds opgeknapte delen..
van links naar rechts: clipon-clips, kroonplaat met slot, en de vorkbrace.
Foto-DWJLCAZK.jpg
 
Zo dikke klus!
Veranderen de rij eigenschappen niet heel erg als je de vork poten verder doorsteekt?volgens mij verander je dan de hele afstelling van balhoofdhoek tot gewicht verdeling tussen de wielen...
Maar dat weet ik ook niet zeker.

heb je met die omgekeerde clipons gereden? if so hoe beviel dat?
groeten Succes
 
wat betrefd de rijeigenschappen, dat zou iets minder zenuwachtig moeten worden denk ik, omdat de balhoofdhoek een graad ofzo groter word...

de omgekeerde clipons reden best aardig, je moet ze alleen wel voldoende ver naar achteren draaien (van boven gezien dus zo: /""""\ ipv zo: --- """"--- ) maar natuurlijk niet te ver, je polsen moeten de houding makkelijk vinden... ik had ze eerst te recht gezet waardoor de clipons teveel naar boven wezen...

ik weet dus nog niet of ik de vork idd wil doorsteken en de clipons onder de kroonplaat ga zetten. ik vindt het wel mooier staan.... maar als het tegenvalt komen ze gewoon weer erboven...
 
als je de clipons door de plaat heensteekt, wordt de hoek kleiner en dus zenuwachtiger/speelser.
ik heb het op mijn fzr ook gedaan. 1,5cm, en dit stuurt wat sportiever.
maar jij wilt je clipons onder de plaat hebben? heb dit ook geprobeerd,maar bij mij kwam de koppelingskabel in het gedrang. voor je positie maakt het wel wat uit want je gaat toch wel een stukje dieper.. en juist een sf gaat wat rechterop zitten.
ik zou zeggen: clipons erboven laten en de poten iets laten doorsteken. denk aan een cm of 2.
probeer beetje bij beetje,want je merkt het wel!.
 
nouja, aangezien de clipons dus wel eens boven de plaat uit gaan blijven steken, heb ze ik ook maar even gestraald en in de lak gezet.. zodat ze mooi passen bij de kroonplaat :P

maargoed, ik dacht altijd hoe meer vorkpoot er doorgestoken word, hoe korter de voorbenen, en hoe scherper ie stuurt...

met clipons onder de kroonplaat kun je de vorkbenen gelijk zetten met de clipons en dan kom ie dus 4 cm omhoog...
 
Kun je dan niet meteen een chopper gaan bouwen? 4cm is wel echt veel hoor, kom je dalijk geen rotonde meer fatsoenlijk over en drift je uit elke bocht... Tis geen intruder! :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan