kenteken yamaha raptor 700cc

majid

Rookie
25 jun 2008
13
0
utrecht
Hallo,

Ik wil een raptor yamaha 700cc uit duitsland kopen en invoeren in nerderland. maar ik heb gehoord dat ze hier in nederland tegenwoordig daar moeilijk over doen om kenteken voor te geven.
Kan iemand mij vertellen of dat wel zo is of nie zo is, en of iemand er ervaring mee heeft.

Alvast bedankt.

Gr.
 
Als een auto, motor of in jou geval quad een kenteken heeft gekregen in een EU land, zal deze normaal gesproken ook op in te voeren en op kenteken te krijgen zijn in een ander EU land. En aangezien Raptors ook in Nederland op kenteken te krijgen zijn, zie ik niet in waarom je er problemen mee gaat krijgen als je er 1 gaat invoeren.
 
Soms kan het ook nuttig zijn om een kilometerstand vooruit te zetten bij invoering en na invoering weer terug te zetten. Er moet toch minimaal 6000 km op staan bij invoering anders moet je volle bpm betalen. Maarja is natuurlijk ook verboden, want is belasting ontduiking :')
 
Laatst bewerkt:
Soms kan het ook nuttig zijn om een kilometerstand vooruit te zetten bij invoering en na invoering weer terug te zetten. Er moet toch minimaal 6000 km op staan bij invoering anders moet je volle bpm betalen. Maarja is natuurlijk ook verboden, want is belasting ontduiking :')

Even los van dit topic: is belasting fraude.

En een stuk goedkoper.
 
Even los van dit topic: is belasting fraude.

En een stuk goedkoper.


Had ik er al ingezet toch ;) belasting ontduiking.


On-topic.

Als het ding al in een ander eu land op kenteken heeft gestaan dan moet het geen probleem zijn idd. Als het voldoet aan de regels.
 
Hallo,

Ik had er helemaal geen negatieve bedoelingen mee met de vraag hoe ik kilometerstand terug kon draaien. Ik had gwn een motor gekocht die veel had gelopen en een bijna nieuweblok ondergezet die weinig had gelopen, maar een ongeluk had gehad. En zo'n blok is vrijduur en dan laat je natuurlijk niet een kilometerstand op staan die niet klopt, en veel te veel is en er een schijtprijs voor terug krijgt.
En nee, die andere kilometerstand was stuk. Dit aan meneertjes/mevrouwtjes vooroordelen:D

In iedergeval thnx voor de informatie voor de mensen die mijn vragen wel hebben beantwoord.

gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan