Hallo,
Ik ben Frank, een aantal weken geleden heb ik een cb250 gekocht van een oude Fries. De kerel wilde de motor gaan ombouwen tot circuitmotor, is allemaal niet doorgegaan, dus nu heb ik de tweewieler thuis staan. Ik wil dit cb-tje gaan ombouwen tot een caferacer. Hieronder wat foto's van mijn verroeste fiets.
Ik ben ongeveer 3 schroeven tegengekomen die NIET kapotgedraaid zijn, dus dat wordt een groot feest straks. Daarnaast vond de vorige eigenaar het blijkbaar wel komisch om in ieder cartergat een andere bout/schroef/imbus te draaien.
De verkoper heeft mij proberen wijs te maken dat er in het wiel een speciale ''race naaf'' zit, ter waarde van 400 euro. Ik vind zelf dat ie verdacht veel op de standaard naaf lijkt uit de handleiding, maar jullie wijze heren van MF weten mij daar misschien meer over te vertellen.
Voor dit (over)ambitieuze project is een goede werkplaats nodig. Mijn werkplaats was niet bepaald goed, je zou het een goeie teringzooi kunnen noemen. ->
Maar na een beetje stofzuigen zag het er al snel als volgt uit
Nu nog even een straalkastje bouwen en dan is de boel compleet.
Toen ben ik lekker gaan demonteren, maar gaat allemaal niet zo lekker als het ding met de wielen om de grond staat. Lege kratjes bier vind ik iets te schraal dus even bij de helden van powerplus tools een rode lift geregeld.
Zo staat het stuk vergane glorie er op het moment bij.
Ik ben Frank, een aantal weken geleden heb ik een cb250 gekocht van een oude Fries. De kerel wilde de motor gaan ombouwen tot circuitmotor, is allemaal niet doorgegaan, dus nu heb ik de tweewieler thuis staan. Ik wil dit cb-tje gaan ombouwen tot een caferacer. Hieronder wat foto's van mijn verroeste fiets.
Ik ben ongeveer 3 schroeven tegengekomen die NIET kapotgedraaid zijn, dus dat wordt een groot feest straks. Daarnaast vond de vorige eigenaar het blijkbaar wel komisch om in ieder cartergat een andere bout/schroef/imbus te draaien.
De verkoper heeft mij proberen wijs te maken dat er in het wiel een speciale ''race naaf'' zit, ter waarde van 400 euro. Ik vind zelf dat ie verdacht veel op de standaard naaf lijkt uit de handleiding, maar jullie wijze heren van MF weten mij daar misschien meer over te vertellen.
Voor dit (over)ambitieuze project is een goede werkplaats nodig. Mijn werkplaats was niet bepaald goed, je zou het een goeie teringzooi kunnen noemen. ->
Maar na een beetje stofzuigen zag het er al snel als volgt uit
Nu nog even een straalkastje bouwen en dan is de boel compleet.
Toen ben ik lekker gaan demonteren, maar gaat allemaal niet zo lekker als het ding met de wielen om de grond staat. Lege kratjes bier vind ik iets te schraal dus even bij de helden van powerplus tools een rode lift geregeld.
Zo staat het stuk vergane glorie er op het moment bij.
Laatst bewerkt: