>25 jaar, schorsen?

Ik heb ook ooit een frame gekocht van 24 jaar, mooi laten schorsen. Toen het frame 25 oud was kreeg ik een brief van de belastingdienst dat het belastingvrij was. prima toch?
Bleek afgelopen januari dat ik het frame niet verzekerd had, Ik heb toen verteld dat ik het frame zelf had vernietigd, dit met een brief verklaard aan RDW (met de kenteken papieren) en het kenteken werd uit het register verwijderd, Kostenloos!
Moest wel even een schikking van de officier van Justitie betalen 320,- pleuro.

Het niet verzekeren van een voertuig is een misdrijf! geen overtreding. (ik was me van geen kwaad bewust)

Mijn lowbudget chopper werd daardoor een stuk duurder :(
 
ik zet motoren en auto's die uit elkaar gaan altijd op export
nummerplaten en kenteken mee naar de rdw, papiertje invullen, 11,50 euro betalen en de registratie van het kenteken stopt in nederland.
ook krijg je een vrijwaring mee.

onderstaande komt van de rdw site


Een voertuig uitvoeren

Als u als geregistreerde eigenaar/houder uw voertuig wilt uitvoeren, moet u ervoor zorgen dat de registratie wordt beëindigd. U kunt de registratie beëindigen door uw voertuig bij de RDW aan te melden voor uitvoer.

Voor uitvoer gaat u naar een RDW-keuringsstation, of naar de Klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.

Openingstijden keuringsstations voor uitvoer:
Voor de openingstijden van de keuringsstations kunt u contact opnemen met de RDW Klantenservice.

Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig:

Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
De kentekenplaten van uw voertuig

Let op! Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen, maar als u het Voertuigbewijs niet bij u heeft, moet u wel beschikken over het chassisnummer. Dat moet u invullen op de uitvoerverklaring.

De RDW-medewerker vraagt u om een 'uitvoerverklaring' in te vullen. U overhandigt het ingevulde formulier en de kentekendocumenten aan de medewerker. Ook de kentekenplaten levert u in. Na controle krijgt u van de medewerker:

Een uitvoerverklaring in tweevoud: het origineel (wit) en een kopie (de groene doorslag). Deze uitvoerverklaring is het enige bewijs dat uw voertuig officieel voor uitvoer is aangemeld in de kentekenregistratie en dat u niet langer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen.
Het gestempelde Tenaamstellingsbewijs

Op het moment dat de RDW de uitvoer accepteert, vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs. U mag dan met uw voertuig geen gebruik meer maken van de openbare weg, tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt. Als u met het voertuig, voorzien van een uitvoerkenteken rijdt vergeet dan niet hiervoor een verzekering af te sluiten.
 
oke schorsen kost ergens rond 25,-
maar weer invoeren kost volgens mij ook weer geld, net als wanneer je een motor op je naam gaat zetten. of is dat gratis? ( niks van papierwerk/formulieren/ambtenaren is gratis )

naja bij een oud frame heb je er nog lang niet mee te maken. gewoon ff verzekering bellen voor de meest goedkope slapende 0km verzekering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan