25kw begrenzing Suzuki gsf 600 s bandit

Sroeffen

Rookie
8 apr 2019
6
0
Hallo dames en heren,

Ik heb een Suzuki bandit 600 uit 2002 deze is begrensd op 25kw. Aangezien ik mijn A rijbewijs heb gehaald wil ik de begrenzing er tijdelijk uithalen.

Ik heb al gezocht na ringen in het inlaat systeem maar helaas niks kunnen vinden. Ook is hij niet begrenst op de gashendel.

Heeft iemand enig idee hoe deze begrenst kan zijn?
zit nu zelf te denken aan sproeiers, gasschuif etc.
Maar misschien ben ik wel helemaal op het verkeerde spoor

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Je weet niet hoe hij begrenst is? Officiële set of we-gokken-het-erop uitdraai? Echt 25kw nog, of 35kw?

Waarschijnlijk is het op de gasschuiven. Als het een originele set is kan het de gasschuiven zijn, of de inlaatrubbers (denk dat je die bedoelt met ringen). Vermoed het eerste, de schuiven. De bovenkant van je carburateurs afhalen (opletten met veren en rubber ringetjes die allemaal weg willen springen) en daar eens kijken. Ik heb sets gezien die gewoon een schroefje in het deksel hadden waardoor de schuif niet verder omhoog kon (je kunt lachen maar het werkt), dan kan het schroefje eruit en klaar. Het kan ook zijn dat er begrensde slides in zitten, dan moet je even goed kijken wat er anders is dan origineel. Soms kun je ze aanpassen zodat ze functioneren als vol vermogen. Het is mogelijk dat je originele onderdelen moet kopen om hem weer vol vermogen te krijgen, maar meestal krijg je het wel voor elkaar.
 
Je weet niet hoe hij begrenst is? Officiële set of we-gokken-het-erop uitdraai? Echt 25kw nog, of 35kw?

Waarschijnlijk is het op de gasschuiven. Als het een originele set is kan het de gasschuiven zijn, of de inlaatrubbers (denk dat je die bedoelt met ringen). Vermoed het eerste, de schuiven. De bovenkant van je carburateurs afhalen (opletten met veren en rubber ringetjes die allemaal weg willen springen) en daar eens kijken. Ik heb sets gezien die gewoon een schroefje in het deksel hadden waardoor de schuif niet verder omhoog kon (je kunt lachen maar het werkt), dan kan het schroefje eruit en klaar. Het kan ook zijn dat er begrensde slides in zitten, dan moet je even goed kijken wat er anders is dan origineel. Soms kun je ze aanpassen zodat ze functioneren als vol vermogen. Het is mogelijk dat je originele onderdelen moet kopen om hem weer vol vermogen te krijgen, maar meestal krijg je het wel voor elkaar.
Bedankt voor je reactie. Hij is officieel terug gevoerd naar 25 kw dus ook op kenteken dus ga ervan uit met een echte kit en geen doe het zelf manier. Ik bedoel inderdaad de inlaat rubbers.
Hellaas ook geen schroefje in de deksels anders was dit wat makkelijker geweest.

Toevallig heb ik foto's gemaakt van de gaschuiven omdat dit ook mijn vermoeden was. Omdat ik niet weet hoe de orginele eruit moeten zien kan ik dit niet beoordelen.
Misschien dat jij het kan herkennen.
 

Bijlagen

  • IMG_20190406_095155.jpg
    IMG_20190406_095155.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20190406_095732.jpg
    IMG_20190406_095732.jpg
    144,7 KB · Weergaven: 16
Je hebt aan deze kant van de carburateurs naar die plaatjes gezocht? Ik zou de andere kant ook even bekijken ;)
Ja heb aan de andere kant even snel in gekeken kon zo snel niks zien en had geen tijd om alles goed weg te halen. Maar zal het vandeweek proberen bedankt ! Maar de gaschuiven zijn dus orgineel? En moeten de carbs opnieuw afgesteld worden stel dat de plaatjes daar zitten of is het een kwestie van verwijderen en klaar?
 
Aan deze kant van de schuiven kun je niks zien, vergelijk gewoon wat foto's van eBay met de jouwe ;)
Heb vandaag de carburateurs weer los gehaald en de rubbers aan de motor kant. ook hier geen ringen te vinden zie foto's. Begin te denken dat hij gewoon op vol vermogen staat. Gas schuiven kunnen helemaal naar boven ook kunnen de gaskleppen volledig open. Dus niet begrenst op gasweg,gasschuiven of via de inlaat. Zou niet weten waar ik anders nog moet zoeken
 

Bijlagen

  • IMG_20190410_194824.jpg
    IMG_20190410_194824.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20190410_194914.jpg
    IMG_20190410_194914.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20190410_194844.jpg
    IMG_20190410_194844.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 12
Ik heb een gsx600f op 25kW. Volgensmij zitten er vergelijkbare carbs op. Bij mij was het een andere sproeiermaat, gasschuif en andere vernevelaar (naam vergeten, de sproeierbuis dwars door carburateur). Om deze te vervangen met originele onderdelen moeten de carbs redelijk ver uit elkaar. Het handigste om te controleren of aan de carbs gerommeld is, is denk ik om even de sproeiermaat te controleren met origineel.
 
Bij een GSX600F (zelfde blok) zit in de 25 KW gasschuiven een gaatje geboord. in de vol vermogen schuiven zit dit gaatje niet.
Bij degene die ik teruggebouwd heb was dit de enige aanpassing, en hoefde ik geen sproeiers te wijzigen. (originele delen waren in een zakje bij de motor gebleven)
 
Laatst bewerkt:
Bij een GSX600F (zelfde blok) zit in de 25 KW gasschuiven een gaatje geboord. in de vol vermogen schuiven zit dit gaatje niet.
Bij degene die ik teruggebouwd heb was dit de enige aanpassing, en hoefde ik geen sproeiers te wijzigen.
ik ben dit inderdaad vaker tegen gekomen. bij mij zitten er geen gaatjes in. wel heb ik ergens gezien dat deze gaatjes ook aan de onderkant van de schuiven kunnen zitten, kan mij dit niet goed meer herinneren of ik dit heb maar ga het zeker nog eens nakijken.
 
Ik heb een gsx600f op 25kW. Volgensmij zitten er vergelijkbare carbs op. Bij mij was het een andere sproeiermaat, gasschuif en andere vernevelaar (naam vergeten, de sproeierbuis dwars door carburateur). Om deze te vervangen met originele onderdelen moeten de carbs redelijk ver uit elkaar. Het handigste om te controleren of aan de carbs gerommeld is, is denk ik om even de sproeiermaat te controleren met origineel.
zal dit ook eens nakijken dankjewel !
 
ik ben dit inderdaad vaker tegen gekomen. bij mij zitten er geen gaatjes in. wel heb ik ergens gezien dat deze gaatjes ook aan de onderkant van de schuiven kunnen zitten, kan mij dit niet goed meer herinneren of ik dit heb maar ga het zeker nog eens nakijken.
Ze zitten juist in de onderkant, waardoor er geen vacuum op kan bouwen en de schuiven niet verder omhoog willen (wel kunnen, maar niet willen). Daarom zei ik dus, vergelijk ze even met foto's van originele.
 
Terug
Bovenaan Onderaan