25kw begrenzing zorgt voor gebroken gaskabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is volgens mij niet eenvoudig om de gaskabel volledig te vervangen. Ik heb vandaag even mijn benzinetank losgehaald om te kijken tot waar de gaskabel loopt. Ik moet helaas de carburateur ook loshalen om de gaskabel aan te sluiten.

Heb het laatst ook nog bij mijn motor gedaan, kan makkelijk zelf.
Tank eraf, airbox, throttle body eraf/los maken, zodat je bij de kabels kan. Daarna bij je gashendel ff die 2 schroefjes los draaien. Zodat je ook bij je gashendel de kables los kan maken.

Alles weer terug zetten, en afstellen, klaar.

(je hebt trouwens geen carburateurs op een 07 :) )
 
Laatst bewerkt:
Heb het laatst ook nog bij mijn motor gedaan, kan makkelijk zelf.
Tank eraf, airbox, throttle body eraf/los maken, zodat je bij de kabels kan. Daarna bij je gashendel ff die 2 schroefjes los draaien. Zodat je ook bij je gashendel de kables los kan maken.

Alles weer terug zetten, en afstellen, klaar.

(je hebt trouwens geen carburateurs op een 07 :) )
Misschien hebben ze die er wel in gedaan bij MAD Racing? :X
 
ik begrijp niet wat er illegaal er aan is?? En als het toch al illegaal zou zijn waarom heb je het in godsnaam gedaan dan?? Kan je net zo goed illegaal op vol vermogen rijden ..
Als je de letter van de wet volgt moet het op je kenteken staan dat je motor 25KW is.
Sommige verzekeringen gaan akkoord als je kan aantonen (door bijvoorbeeld een uitdraai van een testbank) dat je motor 25KW is.
Om dit te bereiken kan je dus (ipv je carbs ombouwen, andere CDI etc.) ook begrenzen via het inkorten van je gasslag (bijvoorbeeld door een schroef in je gashendel).
Volgens de wet dus niet helemaal legaal maar bij de juiste verzekering wel gewoon verzekerd want je motor is 25KW (alleen niet op kenteken)

Op vol vermogen rijden terwijl je 25KW moet mag niet van de wet EN je verzekering gaat moeilijk doen als er wat gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Het is volgens mij niet eenvoudig om de gaskabel volledig te vervangen. Ik heb vandaag even mijn benzinetank losgehaald om te kijken tot waar de gaskabel loopt. Ik moet helaas de carburateur ook loshalen om de gaskabel aan te sluiten.
Als je het verschil tussen een injectie/throttle-body en een carburateur al niet kan zien denk ik dat je er beter van af kan blijven.
 
Laatst bewerkt:
Heb het laatst ook nog bij mijn motor gedaan, kan makkelijk zelf.
Tank eraf, airbox, throttle body eraf/los maken, zodat je bij de kabels kan. Daarna bij je gashendel ff die 2 schroefjes los draaien. Zodat je ook bij je gashendel de kables los kan maken.

Alles weer terug zetten, en afstellen, klaar.

(je hebt trouwens geen carburateurs op een 07 :) )
Thanks. Hier heb ik wat aan. Ik heb het nu wel gevonden in de service manual.
 
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik mijn motor (op de illegale manier) laten begrenzen bij MADRacing te Alkmaar. Dit werd gedaan middels een schroef dat werd ingedraaid in de kabelbehuizing van de gashendel. Hierdoor gaat de gashendel dus niet volledig open, maar wordt het op een gegeven moment tegengehouden door de schroef.

Nu heb ik vorige week ontdekt dat mijn gaskabel (om mee af te remmen) is gebroken. Ik ben er bijna zeker van dat dit is gebeurd door de schroef.

Kan ik verhaal halen bij MADRacing?


Als ik jouw was ging ik het ook claimen, als je daar ben geweest wel ff hier het resultaat neerzetten uiteraard!!!


O-) O-) O-) B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan