25kW: de veelgestelde vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hej Motor-forummers,

Ik ben op zoek naar een 25kw kit voor een Suzuki GS 500 bouwjaar 1990.

Mochten jullie iets hebben liggen dan hoor ik dat graag.
Eventueel sta ik ook open voor andere oplossingen. Het gaat erom dat hij straks 25kw aangeeft op de testbank.

Alle suggesties zijn welkom.

Bedankt.
Gr. Lennart

Gaat hem niet worden in veelgestelde vragen denk je niet?
 
Heb een vraagje. Mn motor is nu begrenst tot 25kw maar dat staat niet op het kenteken en ik rij dus rond met een rollerbank uitslag. Maar wat als ik mn motor laat keuren door de rdw en de zo de 25kw ook op het kenteken zet en vervolgens mn motor weer opvoer. Dan blijf ik toch nog steeds verzekerd? Of en nu komt de echt vraag: gaan ze bij schade mijn motor uitelkaar halen en controleren of mijn motor ook echt 25kw was tijdens het ongeluk.......
 
Heb een vraagje. Mn motor is nu begrenst tot 25kw maar dat staat niet op het kenteken en ik rij dus rond met een rollerbank uitslag. Maar wat als ik mn motor laat keuren door de rdw en de zo de 25kw ook op het kenteken zet en vervolgens mn motor weer opvoer. Dan blijf ik toch nog steeds verzekerd? Of en nu komt de echt vraag: gaan ze bij schade mijn motor uitelkaar halen en controleren of mijn motor ook echt 25kw was tijdens het ongeluk.......

Als jij 25kw moet rijden en je verzekering vind een vermogensuitdraai (een rollenbank zetten ze brommers op) voldoende en wil/heeft dat ook in de polis staan kan je hoogstens een bekeuring krijgen.
Als je hem netjes op papier als 25kw laat zetten kan je niet bekeurd worden en als je dan de zooi er alsnog uit haalt ben je gewoon een sukkel. Want denk je dat een verzekering doet als ze er achter komen? Óf ze achterkomen is misschien een kleine kans maar enig idee hoeveel schade je aanricht als je iemand invalide rijd? :X

Maar hier zijn al tig topics over, gebruik de zoekfunctie maar eens of zoek eens goed in het 25kw subforum.
 
Laatst bewerkt:
Die topics zal ik zo eens gaan bekijken maar dit is het verzamel punt voor vragen over 25kw dus vandaar. Maar goed ik vroeg me dus af hoe ze er nou achter kunnen komen. En als blijkt dat er kleine kans is betekent dat als ze het niet weten ze de schade zullen vergoeden. Mocht het zover komen dat ik iemand anders schade toebreng is handig om gedekt te zijn dacht ik zo...
 
Laatst bewerkt:
Die topics zal ik zo eens gaan bekijken maar dit is het verzamel punt voor vragen over 25kw dus vandaar. Maar goed ik vroeg me dus af hoe ze er nou achter kunnen komen. En als blijkt dat er kleine kans is betekent dat als ze het niet weten ze de schade zullen vergoeden. Mocht het zover komen dat ik iemand anders schade toebreng is handig om gedekt te zijn dacht ik zo...

Het kan zijn dat de politie een technische controle aan het voertuig uitvoert en het kan zijn dat de verzekering hierom vraagt.
Dus op het moment dat je die begrenzing eruit haalt (en je moet dit nog hebben) is er altijd kans dat je zwááááár de sjaak gaat zijn.
 
De Yamaha FZ6 Fazer, de gewone versie met 98 pk is niet op 25 kw te krijgen, of wel? Via de legale manier, geen Duitsland o.i.d. import?

Heb al het een en ander af zitten zoeken en kom niet echt iets tegen. En een kameraad van mij wil misschien zo'n motor kopen, maar moet nog licht rijbewijs. En we kunnen nergens vinden of de FZ6 (vanaf model 2004, met uitlaten onder de kont) 25 kw gemaakt kan worden of niet.

Iemand ervaring er mee?
 
Laatst bewerkt:
De Yamaha FZ6 Fazer, de gewone versie met 98 pk is niet op 25 kw te krijgen, of wel? Via de legale manier, geen Duitsland o.i.d. import?

Heb al het een en ander af zitten zoeken en kom niet echt iets tegen. En een kameraad van mij wil misschien zo'n motor kopen, maar moet nog licht rijbewijs. En we kunnen nergens vinden of de FZ6 (vanaf model 2004, met uitlaten onder de kont) 25 kw gemaakt kan worden of niet.

Iemand ervaring er mee?

Yamaha dealer/importeur bellen.
 
De Yamaha FZ6 Fazer, de gewone versie met 98 pk is niet op 25 kw te krijgen, of wel? Via de legale manier, geen Duitsland o.i.d. import?

Heb al het een en ander af zitten zoeken en kom niet echt iets tegen. En een kameraad van mij wil misschien zo'n motor kopen, maar moet nog licht rijbewijs. En we kunnen nergens vinden of de FZ6 (vanaf model 2004, met uitlaten onder de kont) 25 kw gemaakt kan worden of niet.

Iemand ervaring er mee?
Nee, kan niet. Alleen de 77 pk versie die hier een paar jaar verkocht is kan op 25 kW gezet worden.
 
vond dit lijstje bij een dealer, deze kunnen allemaal legaal op 25 KW



•1 ZXR400 (ZX400-L9) 1999
•2 ER-5 (ER500-A1/4) 1997-
•3 ER-5 (ER500-C1/3) 2001-
•4 ER-5 (ER500-C4P-C5P) 2004-
•5 KLE500 (KLE500-A9-A13) 1999-
•6 KLE500 (KLE500-B1-B7F) 2005-
•7 GPZ500S (EX500-E9-E10) 2002-
•8 ZZ-R600 (ZX600-E11-E6F) 2003-
•9 ZX-6R (ZX600-F1/3) 1995-
•10 ZX-6R (ZX600-G1/2) 1998-
•11 ZX-6R (ZX600-J1/2) 2000-
•12 ZX-6R (ZX636-A1) 2002
•13 ZX-6R (ZX636-B1/B2) 2003-
•14 ZX-6R (ZX636-C1/C2) 2005-
•15 ZX-6R (ZX600P7F/P8F/R9F) 2007-
•16 ER-6n (ER650A6F/S-ER650D9F) 2006-
•17 ER-6f (EX650A6F-EX650D9F) 2006-
•18 KLR650 (KL650-C5-C9) 1999-
•19 Versys (KLE650A7F/ KLE6550B9F) 2006-
•20 W650 (EJ650-A1-A4) 1999-
•21 W650 (EJ650-C1-5/C6P) 2001-
•22 ZR-7 (ZR750-F1/5) 1999-
•23 ZR-7S (ZR750-H1/5) 2001-
•24 Z750 (ZR750-J1-J6F) 2004-
•25 Z750S (ZR750-K1-K6F) 2005-
•26 Z750 (ZR750L7F-L9F / ZR750M7F-M9F) 2007-
•27 VN800 (VN800-A1-A6) 1995-
•28 VN800 CLASSIC (VN800-B4-B9) 1999-
•29 VN800 DRIFTER (VN800-C1-C2) 1999-
•30 VN800 DRIFTER (VN800-E1-E2) 2001-
•31 VN900 CLASSIC (VN900B6F-B9F) 2006-
•32 VN900 CUSTOM (VN900C7F-C9FA) 2007-
•33 ZRX1200R/S (ZR1200-A1-A6F/B1-B4/C1-C3) 2001-
•34 VN1500 DRIFTER (VN1500-J1/2) 1999-
•35 VN1500 CLASSIC (VN1500-N1-N2) 2000-
•36 VN1500 CL TOURER (VN1500-L1-L3) 2000-
•37 VN1500 DRIFTER (VN1500-R1) 2001

kawasaki dealer dus heh :9
 
Nee, kan niet. Alleen de 77 pk versie die hier een paar jaar verkocht is kan op 25 kW gezet worden.

die jongen heeft naar motoport Den Bosch gebeld en daar konden ze hem vertellen dat het wel mogelijk is om een FZ6 op 25 kw te krijgen met een officieel setje, maar dat het afhankelijk is van het framenummer.
 
die jongen heeft naar motoport Den Bosch gebeld en daar konden ze hem vertellen dat het wel mogelijk is om een FZ6 op 25 kw te krijgen met een officieel setje, maar dat het afhankelijk is van het framenummer.
Ze bedoelen hetzelfde: aan het framenummer kan je zien of het de juiste versie is.
 
Ik weet dat dit niet een veelgestelde vraag is :')
Maar voor zo'n lullig klein vraagje open ik niet een heel topic :N

Tis ook geen specifieke 25kw vraag ;)

Wat dacht je van vragen in het RS125 topic dat in sport staat? :) Ik weet het niet en kan het niet zo opmeten maar volgens mij is er net iemand bezig om zijn uitlaten te vervangen.
 
Ik geloof dat deze vraag nog niet is voorgekomen:
Ik rij op een CB-1 met 20kw op papier, maar ik merk wel dat hij daar dik boven zit.
Wat ik wil doen is hem laten begrenzen op 25kw, nu is mijn vraag:
1: is dat duur? ik geloof dat het dmv gasschuifbegrenzing of inlaatbegrenzing gebeurd, geen idee wat dat mag kosten.
2: Als ik hem op 25kw zet en ze controleren hem, kunnen ze dan moeilijk doen om doe 5kw verschil (ten opzichte van de 20kw op papier).
Thx!
eii novax..
Als jouw cb1 20 kw op het kenteken bewijs heeft staan en toch het volle vermogen heeft is dat perfect...Voor de politie en verzekering is dan alles in orde en rij je volgens de wet goed en toch rij je nog leuk want je motor is verder niet begrenst... NIKS aan doen
en oja
er staat waarschijnlijk 20 kw op het kenteken bewijs doordat je cb1 duitse invoer is...... de regelgeving is daar een stuk gemakkelijker en de motor worden daar een stuk makkelijker ingevoerd voor vermogens waar ze dik overhen gaan...Mooi toch als je een oor kan kopen met 25 kw of een lagere waarde op het kentekenbewijs kan kopen en toch heeft die motr het volle vermogen....
Als het niet duidelijk is bedenk dan,,,

Als er op het kentekenbewijs maar staat dat de motor 25 kw of minder heeft, maakt het niets uit wat het vermogen van de motor echt is want de verzekering en de politie kijken alleen naar de papieren van de motor.... :Y JA MOOI ZO
Iemand suggesties hierin?
Ik zit op dit moment namelijk met hetzelfde. Motor staat bij het RDW geregistreerd als 20kw, maar is dit dus niet, rond de 45kw o.i.d. origineel? Waarschijnlijk hetzelfde verhaal, aangezien die geïmporteerd is.

Of je nu wel of niet met de 25kw regeling zit, de gegevens op het kentekenbewijs kloppen niet. Ik neem aan dat het RDW een database heeft met hoeveel kw een bepaalde motor origineel heeft? Het zou dan toch mogelijk zijn om een nieuw kentekenbewijs aan te vragen met de juiste gegevens? Of moet die dan gekeurd worden?
Dan zou het namelijk mogelijk zijn om de motor bij een erkende dealer op 25kw te zetten.

Andere (waarschijnlijk simpelere) mogelijkheid is de motor terug te laten zetten naar 25kw bij bv. Optitune in Gouda of Heidentuning in Amersfoort.
Ik voldoe dan toch gewoon aan de 25kw norm voor licht rijbewijs, alleen staat er dan 20kw op het kenteken.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso onzin dat alles in orde is als het op je kenteken maar goed staat. Je rijd gewoon op een motor waar je het RBW niet voor hebt en dus ook een kentekenbewijs wat niet klopt.

Maar als hij op kenteken al goed is hoef je dus alleen de motor maar ff aan te (laten) passen zodat hij ook echt 25kw is. Hoe wat en waar maakt dan niet uit.
 
Ik heb ook niet gezegd dat ik de motor niet op 25kw wil gaan zetten.
Ik had alleen dat oudere bericht gevonden, aangezien ik de 20kw die op het kenteken staat vreemd vind, waar toevallig over exact hetzelfde type motor ging.

Echter ik kwam in andere topics hier tegen dat je een maximaal vermogenstoename mag hebben van 40%, zonder dit door te hoeven te geven aan het RDW (klopt dit?)
Strict officieel gezien zou die dus alleen gekeurd moeten worden wil je er op vol vermogen op rijden (als je wel een A onbeperkt rijbewijs zou hebben).

Dan hoeft die dus alleen naar 25kw gebracht te worden, wat alleen niet bij een erkende dealer gaat, in ieder geval niet bij Molenaar, aangezien die een officieel kitje bij Honda bestellen en daarvoor moet op het kentekenbewijs meer dan 25kw staan. Vond ik een vreemd verhaal, maar ok.

Maar goed, terugkomend op het naar 25kw begrenzen. Wim Ter Braake zie ik ook voorbij komen in verschillende topics voor het maken van 25kw setjes. Daar is de motor in onderhoud geweest, het is alleen niet erg in de buurt voor mij.

Is het goed mogelijk om een set zelf in te bouwen als je die hebt zelf hebt gemaakt / laten maken? Of moeten er nog andere onderdelen voor afgesteld worden?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook niet gezegd dat ik de motor niet op 25kw wil gaan zetten.
Ik had alleen dat oudere bericht gevonden, aangezien ik de 20kw die op het kenteken staat vreemd vind, waar toevallig over exact hetzelfde type motor ging.

Echter ik kwam in andere topics hier tegen dat je een maximaal vermogenstoename mag hebben van 40%, zonder dit door te hoeven te geven aan het RDW (klopt dit?)
Strict officieel gezien zou die dus alleen gekeurd moeten worden wil je er op vol vermogen op rijden (als je wel een A onbeperkt rijbewijs zou hebben).

Dan hoeft die dus alleen naar 25kw gebracht te worden, wat alleen niet bij een erkende dealer gaat, in ieder geval niet bij Molenaar, aangezien die een officieel kitje bij Honda bestellen en daarvoor moet op het kentekenbewijs meer dan 25kw staan. Vond ik een vreemd verhaal, maar ok.

Maar goed, terugkomend op het naar 25kw begrenzen. Wim Ter Braake zie ik ook voorbij komen in verschillende topics voor het maken van 25kw setjes. Daar is de motor in onderhoud geweest, het is alleen niet erg in de buurt voor mij.

Is het goed mogelijk om een set zelf in te bouwen als je die hebt zelf hebt gemaakt / laten maken? Of moeten er nog andere onderdelen voor afgesteld worden?


Ik heb de mijne ook bij hun laten begrensen. Bij mij hebben ze ringen op de carberateur gezet. dus dat moet haast zelf te doen zijn.
 
Ik heb ook niet gezegd dat ik de motor niet op 25kw wil gaan zetten.
Ik had alleen dat oudere bericht gevonden, aangezien ik de 20kw die op het kenteken staat vreemd vind, waar toevallig over exact hetzelfde type motor ging.

Echter ik kwam in andere topics hier tegen dat je een maximaal vermogenstoename mag hebben van 40%, zonder dit door te hoeven te geven aan het RDW (klopt dit?)
Strict officieel gezien zou die dus alleen gekeurd moeten worden wil je er op vol vermogen op rijden (als je wel een A onbeperkt rijbewijs zou hebben).

Dan hoeft die dus alleen naar 25kw gebracht te worden, wat alleen niet bij een erkende dealer gaat, in ieder geval niet bij Molenaar, aangezien die een officieel kitje bij Honda bestellen en daarvoor moet op het kentekenbewijs meer dan 25kw staan. Vond ik een vreemd verhaal, maar ok.

Maar goed, terugkomend op het naar 25kw begrenzen. Wim Ter Braake zie ik ook voorbij komen in verschillende topics voor het maken van 25kw setjes. Daar is de motor in onderhoud geweest, het is alleen niet erg in de buurt voor mij.

Is het goed mogelijk om een set zelf in te bouwen als je die hebt zelf hebt gemaakt / laten maken? Of moeten er nog andere onderdelen voor afgesteld worden?

Ik doelde qua onzin op de quotes die je aanhaalde, niet op jou hoor ;)

Dus de vraag is of je met 20kw op kenteken mag rijden als hij 25kw is? Denk dat dat wel los zal lopen maar daar durf ik niets met zekerheid over te zeggen.

Tis me alleen niet helemaal duidelijk wat je nu allemaal vraagt. Het is een beetje een onduidelijke verhaal. Formuleer het eens in een goeie vraag aub ;)
 
Mijn vraag heb ik ondertussen zelf al beantwoord.
Ja ik weet het, ik ben expert in het omslachtig omschrijven van dingen, waardoor het onbegrijpelijk wordt :)

een maximaal vermogenstoename mag hebben van 40%, zonder dit door te hoeven te geven aan het RDW. (20kw op kenteken, vermogen wordt met begrenzing 25kw)

Dan hoeft die dus alleen naar 25kw gebracht te worden, wat alleen niet bij een erkende dealer gaat, in ieder geval niet bij Molenaar

Dus enige nu is een bedrijf te zoeken in de omgeving van Utrecht die een Honda CB-1 kunnen begrenzen naar 25kw, waarvan Heiden Tuning in Amersfoort dus een optie zou kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Even dit onder de aandacht brengen:
Mijn bandit staat op kenteken 40 kW maar is wel begrensd naar 25kw. Ik heb hier een uitdraai van.
Wel wilde ik het zwart op wit hebben dus heb een brief gestuurd naar Univé. Ik kreeg hierop dit antwoord:

"Ik heb voor u geïnformeerd bij de acceptatie afdeling wat betreft deze vermogens uitdraai. Zij bevestigen dat 25 KW niet langer op het kentekenbewijs van de motor fiets hoeft te staan. De RDW is hier vorig jaar mee gestopt. Wat betreft de verzekering van uw motor fiets is de uitdraai voldoende."


Volgens de meneer van de Univé is het vermelden van 25kW op het kenteken dus niet meer verplicht.

Wat denken jullie hiervan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan