Laat ik beginnen met een excuus voor het starten van een nieuw 25kw-topic.
Dit het probleem. Heb een CBR600f4i 2003 op het oog, die ik naar 25kw wil terugvoeren.
Bij de erkende Honda dealer hebben ze officiele setjes, en verder heb ik ook andere (niet officiele honda) setjes gevonden.
Dus, ik bel de erkende Honda dealer op. Die verteld me vrolijk dat het officieel terugvoeren naar 25kw niet mogelijk is aangezien de motor oorspronkelijk uit Duitsland is geimporteerd.
Waarna ik het RDW opbel, en deze melden mij dat er 2 opties zijn om de fiets officieel op 25kw kenteken te zetten.
- 1. Via de Honda importeur NL een verklaring van terugvoeren aan te vragen.
- 2. De motor een aparte keuring te laten ondergaan in Lelystad, ter waarde van 600euro.
Optie 1 leek dus logisch. Dus ik bel de Honda importeur NL, die me verteld dat ze me NOOIT zo'n verklaring zullen overhandigen aangezien de motor uit Duitsland komt en hun niet de kwaliteit kunnen garanderen. (Ze willen dus gewoon dat je bij hun koopt).
Waarna dus optie 2, ter waarde van 600 euro de enigste optie gaat zijn als ik "Legaal" 25kw wil rijden.
----
Wat ik nu dus overweeg, is om de motor gewoon 25kw te laten terugvoeren met een setje met TUV verklaring. En een verklaring van terugvoering van de dealer die het setje inbouwt natuurlijk.
Hiermee zou ik dus verzekerd zijn, en documentatie hebben waarmee ik kan aantonen dat de fiets 25kw is. Maar dan ben ik dus nogsteeds niet legaal omdat er geen 25kw kenteken is.
Is dit een goede optie, en kom je ermee weg om 25kw te rijden zonder 25kw kenteken?
Please, let me know.
Dit het probleem. Heb een CBR600f4i 2003 op het oog, die ik naar 25kw wil terugvoeren.
Bij de erkende Honda dealer hebben ze officiele setjes, en verder heb ik ook andere (niet officiele honda) setjes gevonden.
Dus, ik bel de erkende Honda dealer op. Die verteld me vrolijk dat het officieel terugvoeren naar 25kw niet mogelijk is aangezien de motor oorspronkelijk uit Duitsland is geimporteerd.
Waarna ik het RDW opbel, en deze melden mij dat er 2 opties zijn om de fiets officieel op 25kw kenteken te zetten.
- 1. Via de Honda importeur NL een verklaring van terugvoeren aan te vragen.
- 2. De motor een aparte keuring te laten ondergaan in Lelystad, ter waarde van 600euro.
Optie 1 leek dus logisch. Dus ik bel de Honda importeur NL, die me verteld dat ze me NOOIT zo'n verklaring zullen overhandigen aangezien de motor uit Duitsland komt en hun niet de kwaliteit kunnen garanderen. (Ze willen dus gewoon dat je bij hun koopt).
Waarna dus optie 2, ter waarde van 600 euro de enigste optie gaat zijn als ik "Legaal" 25kw wil rijden.
----
Wat ik nu dus overweeg, is om de motor gewoon 25kw te laten terugvoeren met een setje met TUV verklaring. En een verklaring van terugvoering van de dealer die het setje inbouwt natuurlijk.
Hiermee zou ik dus verzekerd zijn, en documentatie hebben waarmee ik kan aantonen dat de fiets 25kw is. Maar dan ben ik dus nogsteeds niet legaal omdat er geen 25kw kenteken is.
Is dit een goede optie, en kom je ermee weg om 25kw te rijden zonder 25kw kenteken?
Please, let me know.