Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

25kw op achterwiel of de motor zelf??

prutsertje

Die hard MF'er
15 okt 2007
392
0
Nijmegen
hoi

ik heb een vraag over 25kw regel.
is dat op de motor 25kw of juist het achterwiel 25kw leverd?

alvast bedankt
 
't Maximale motorvermogen Al worden de meeste motoren afgesteld met 25kw op het achterwiel. Iets wat dus wettelijk gezien illegaal is.....
 
't Maximale motor vermogen Al worden de meeste motoren afgesteld met 25kw op het achterwiel. Iets wat dus wettelijk gezien illegaal is.....

het staat niet in de wet of de 25 kw op het achterwiel of aan de krukas gemeten moet worden... dus is het niet illegaal.
 
het staat niet in de wet of de 25 kw op het achterwiel of aan de krukas gemeten moet worden... dus is het niet illegaal.

er staat nergens in de wet dat je hem op 25kw mag laten begrensen zonder hem op kenteken te hebben. Dus weten we ook niet of het op het achterwiel is, of op de krukas.
 
het staat niet in de wet of de 25 kw op het achterwiel of aan de krukas gemeten moet worden... dus is het niet illegaal.
Klopt Alleen zie jij nu over het hoofd dat je niet op een fiets mag rijden welke meer dan 25kw aan vermogen produceert. En of dit nu op het achterwiel, de krukas of op het voorwiel is, dat maakt geen verschil.
En gezien het feit dat er vanaf de krukas naar het achterwiel altijd een vermogensverlies op treedt, moeten het dus krukas kw's zijn. Omgekeerd zou je namelijk op een te 'zware' motorfiets rijden
 
Mja je kan het ook andersom bekijken. Wat is het ''gevaarlijke''? Jawel het aantal pk op het achterwiel. Of die nou 100pk heeft en maar 33 op het achterwiel of 35pk en 33 op het achterwiel dat macht naturlich keine flaus aus.

(omsteden voorbeeld maar ala)
 
Kan je 25 kW daadwerkelijk op achterwiel meten aangezien het de motor is die het produceert? Het lijkt me dat ze naar het vermogen van de motor en niet naar je achterwiel kijken... Maarja, uiteindelijk boeit het niet want je achterwiel zit op die rolbank, wel goede opmerking @TS
 
Het valt niet te controleren hoeveel verlies er optreed bij jouw motorfiets en/of dat in de loop van de tijd/onderhoud nog veranderd. Het is dus verstandig uit te gaan van een waarde die zo min mogelijk wordt beïnvloed door mechanische componenten en vrij constant is > de pk's aan de krukas dus
 
Je kan pk's aan de krukas meten en aan het achtwiel. Lijkt me duidelijk dat als je 25kw op het achterwiel hebt dat dit meer is als 25kw aan de krukas.

Met de begrens via uitdraai methode gaan ze denk ik van achtwiel pk's uit.
 
Laatst bewerkt:



Krukasmeting is een achterwielmeting minus geschat verlies.
( al zal de fabrikant wel zo'n meting kunnen doen, staat stoer in de brochure )
Achterwiel pk's zijn altijd preciezer dan een krukasschatting.

De overheid had met z'n 25 kw regels geen flauw idee over deze "details" dus achterwiel is OK.
 
Laatst bewerkt:

inderdaad.
Niks aan de hand met achterwiel pk's.
 
Dude....

Eerst zeg je:
* kunnen ze dat meten op het achterwiel?

Vervolgens zeg je:
* ze kijken naar het motorvermogen, niet naar het achterwielvermogen.

En uiteindelijk zeg je:
* 't Boeit allemaal niet, want je achterwiel wordt direct gemeten via de rolbank.


Wat is het nou?
 

offtopic: Hey daniel,

Waarom was jij nou een keer gebanned op sf? Heb je nooit meer gezien op een gegeven moment (heb er de laatste tijd ook niet mee rop gekeken hoor)
 

Kan je 25 kW daadwerkelijk op achterwiel meten aangezien het de motor is die het produceert? --> Is een vraag

Het lijkt me dat ze naar het vermogen van de motor en niet naar je achterwiel kijken... --> Is een verwachting

Maarja, uiteindelijk boeit het niet want je achterwiel zit op die rolbank, wel goede opmerking @TS --> Is een conclusie

Nooit Nederlands gehad op school? ...
 
hoe kan je in godsnaam uit een vraag en een verwachting een conclusie trekken
 
offtopic: Hey daniel,

Waarom was jij nou een keer gebanned op sf? Heb je nooit meer gezien op een gegeven moment (heb er de laatste tijd ook niet mee rop gekeken hoor)
Hé Tom
In het kort: Ben de crew uitgezet door een meningsverschil met Johan. Ben gebanned omdat ik mijn mening geef over mensen binnen de crew. Dat kunnen ze daar niet waarderen. Waarom niet? Ik zou 't niet weten, dacht dat iedereen recht had op het uiten van je eigen mening maargoed


Jij ook niet, of wel soms?
Ooit 't principe van 'smileys' begrepen?


hoe kan je in godsnaam uit een vraag en een verwachting een conclusie trekken
Dat is toch heel makkelijk
Eerst vraag je iets, dan zeg je wat je er van gaat verwachten en na afloop zeg je wat je er van vond Remi worden die mensen ook wel genoemd
 
hoe kan je in godsnaam uit een vraag en een verwachting een conclusie trekken
Wanneer je hoger opgeleid bent leer je dat mijn jongen. Je geeft een probleem stelling (vaak in de vorm van een vraag, kan echter ook een hypothese zijn). Vervolgens doe je een voorspelling (vaak in de vorm van een stelling, ook wel verwachting genoemd). Daarna KUN je een meetproces doen (hoeft niet) en neem je een conclusie, je kan de conclusie ook afleiden vanuit een proces dat 'logisch nadenken' heet. Velen kunnen dit echter niet.

 
Laatst bewerkt:
Dit is trouwens echt het meest prachtige forum wat er is. Volgens mij denkt iedereen die mee doet aan een discussie dattie daadwerkelijk gelijk heeft.
 
Laatst bewerkt:

Ik ben 2e jaars luchtvaart- en ruimtevaarttechniek student, is dat niet hoog opgeleid genoeg????

Uit een verwachting kun je GEEN goede conclusie trekken (en ook niet op 1 meting)

Als je hogeropgeleid ben, dan leer je dat jongman.
 
Ik ben 2e jaars luchtvaart- en ruimtevaarttechniek student, is dat niet hoog opgeleid genoeg????

Uit een verwachting kun je GEEN goede conclusie trekken (en ook niet op 1 meting)

Als je hogeropgeleid ben, dan leer je dat jongman.




Dit is trouwens echt het meest prachtige forum wat er is. Volgens mij denkt iedereen die mee doet aan een discussie dattie daadwerkelijk gelijk heeft.
't Probleem is dat jij denkt dat je gelijk hebt, terwijl het toch echt zo is dat wij gelijk hebben